یکشنبه, خرداد ۱۸, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی تلویزیون

VODها در آغوش صدا و سیما به سرنوشت پیام رسان سروش دچار می شوند

۱۳۹۹-۰۴-۰۶
Reading Time: 1 min read
0

سینما مثبت: در روزهای اخیر انتشار اخباری درباره احتمال واگذاری تولید سریال های نمایش خانگی به سازمان صدا و سیما، نگرانی هایی را در میان دست اندرکاران این حوزه ایجاد کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری ـ تحلیلی سینما مثبت، از اواسط دهه هفتاد و با گسترش اینترنت در جامعه ایران، در دسترس قرار گرفتن ماهواره، آزادی بیشتر مطبوعات و مواردی از این دست بارها درباره لزوم تغییر در نحوه اداره سازمان صدا و سیما صحبت شد و حتی با طرح اخباری مبنی بر راه اندازی شبکه های تلویزیونی ماهواره ای از سوی افرادی مانند بهروز افخمی، این نکته مطرح شد که رسانه رادیو و تلویزیون دیگر جایگاه گذشته را ندارد و بهتر است به جای صرف هزینه های هنگفت و کلان برای نگهداری این سازمان که به محلی متراکم از نیروی انسانی نه چندان کارآمد تبدیل شده، فعالیت های صدا و سیما به دو بخش «تولید و پخش اخبار» و «پخش برنامه های تولیدی» محدود شده و تمامی فعالیت های دیگر برون سپاری شود. حتی در آن زمان صحبت از برداشتن دیوارهای دور جام جم بود و شنیده می شد به زودی صرفا ساختمان شیشه ای و پخش به عنوان مجموعه صدا و سیما در فضای محدود و محافظت شده قرار می گیرند و ساختمان های دیگر از حالت محافظت فعلی خارج می شوند. البته هیچ کدام از این ایده ها در مقابل بوروکراسی گسترده و عظیم حاکم بر سازمان صدا و سیما به نتیجه ای نرسید و بیش از یک دهه بعد با بروز اتفاق های سال 88 و اثبات مجدد ناکارآمدی سازمان عریض و طویل صدا و سیما در مواجهه با این بحران، نسخه دیگری نوشته شد: راه اندازی شبکه هایی که در مدیریت و عملکرد، مستقل از بدنه صدا و سیما باشند. حاصل این نگاه به راه اندازی شبکه افق منجر شد که البته در نهایت این شبکه هم تاب مقاومت در مقابل ساختارهای صدا و سیما را پیدا نکرد و در مجموعه صدا و سیما هضم شد.

امام صادقی ها زمام امور صدا و سیما را به دست می گیرند

در سال های اخیر نسخه دیگری برای صدا و سیما نوشته شد: به جای کوچک کردن این سازمان عریض و طویل و تلاش برای تغییر ذهنیت مدیران، چهره های جوان جایگزین چهره های قدیمی شوند.

اینگونه بود که نیروهای مختلف فکری از مجموعه های معتمدی مانند دانشگاه امام صادق عازم صدا و سیما و شبکه سه شدند تا تغییری در فضای کِرِخت و ساختار کهنه این سازمان ایجاد کنند.همزمان با این تغییرات، بدنه قدیمی صدا و سیما به جای تلاش برای تطبیق خود با واقعیت های جامعه و حرکت در مسیر پویایی و چالاکی، به دنبال گسترده تر کردن محدوده فعالیت خود و ورود به عرصه هایی هستند که به دلیل ذهنیت غلط خود، شانسی برای موفقیت در آن ندارند. نمونه اخیر این موضوع ورود به حوزه فضای مجازی از طریق پیام رسان سروش بود که در نهایت با صرف هزینه های فراوان باعث شد تا صدا و سیما از این عرصه ناکام و ورشکسته بیرون بیاید و ماتَرَکِ باقیمانده از سروش را به مزایده بگذارد. حالا همین سرنوشت هم در انتظار VODها است و اگر اخبار منتشر شده درباره عزم صدا و سیما برای در اختیار گرفتن این حوزه جدی باشد، دور از ذهن نخواهد بود که در آینده نزدیک، این رسانه جدید که در ایام کرونا توانست به نیازهای مخاطبان پاسخ دهد، به واسطه عملکرد صدا و سیما به مجموعه ای ورشکسته تبدیل شود و اندک زمانی بعد به ثمن بخس به حراج گذاشته شود چرا که تجربه ثابت کرده سازمان صدا و سیما نه توانی برای تطبیق خود با رویدادهای جدید دارد و نه میلی به تحول در آن به چشم می خورد.

برچسب ها: سازمان صدا و سیما،وی او دی،نرم افزار سروش، سینماپلاس،سینمامثبت،پلاس
نوشته قبلی

تصمیم های بنزینی دولت، سینما را هم به آتش کشید

نوشته‌ی بعدی

چرا سوری ها مجله های ایرانی را در فرودگاه آتش زدند؟

نوشته‌ی بعدی

چرا سوری ها مجله های ایرانی را در فرودگاه آتش زدند؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

آقای سازمان سینمایی! برنامه راهبردی‌اتان محرمانه شد؟

۱۴۰۴-۰۳-۱۷

نماوا اقدام به خودکشی رسانه‌ای کرده است؟

۱۴۰۴-۰۳-۱۲

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس