سینما مثبت: سیزدهمین جشنواره فیلم مستند سینماحقیقت از امروز در پردیس سینمایی چارسو کار خود را آغاز می کند اما تا زمان انتشار این خبر ـ صبح دوشنبه 18 آذر ـ ساز و کار استفاده خبرنگاران و اهالی رسانه از این رویداد به ظاهر بین المللی نامشخص است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری ـ تحلیلی سینما مثبت، در روزهای اخیر برگزار کنندگان جشنواره بارها و بارها بر این مطلب تاکید کردند که استفاده از فیلم های این دوره صرفا از طریق ثبت نام در سایت جشنواره و سپس ذخیره بلیت در سایت سینما تیکت است و این امکان از ساعت 16 روز یکشنبه 17 آذر فراهم خواهد شد.
گذشته از تاخیر سینماتیکت در بارگذاری اطلاعات و اخبار مربوط به جشنواره، زمانی که خبرنگاران از طریق پنل کاربری خود در سایت جشنواره وارد سایت سنیما تیکت می شوند، هیچ اتفاق خاصی رخ نمی دهد و آن ها نیز باید مانند دیگر مخاطبان جشنواره اقدام به خرید بلیت کنند. مسوولان جشنواره نیز در پاکت خوش رنگ و لعابی که به دست خبرنگاران داده اند هیچ توضیحی درخصوص نحوه رزرو بلیت در سایت جشنواره و احیانا اختصاص نام کاربری به رسانه ها نداده اند و در سایت جشنواره و در پنل کاربری نیز هیچ توضیحی در این خصوص درج نشده است. ضمن آنکه صفحه مربوط به اطلاعات فیلم ها نیز در مورد بسیاری از آثار حاضر در جشنواره ناقص است و فیلم های قابل توجهی نه توضیح دارند، نه عکس و پوستر و نه اطلاعاتی که بتوان بر مبنای آن از محتوای فیلم مطلع شد. طبق گفته حمیدی مقدم دبیر جشنواره افراد دارای کارت جشنواره باید بتوانند از طریق پروفایلهای خود در سامانه سایت جشنواره، به شکل اتوماتیک وارد سایت سینماتیکت شده و اقدام به رزرو بلیت نمایند اما این اتفاق رخ نمی دهد و احتمالا جشنواره بابت یافتن ساز و کار زررو بلیت اقدام به برگزاری مسابقه ای نامحسوس کرده تا از این طریق به یابنده روش رزرو بلیت در سایت جشنواره جایزه بدهد یا اینکه یافتن این راه حل را به علوم غریبه و غیبیه که صرفا برخی خبرنگاران به آن مجهز هستند واگذار نموده است! لینک های مربوط به این بخش از جشنواره در پنل کاربری هم که قاعدتا باید حاوی توضیح باشند، فاقد هر نوع محتوایی هستند و هنگام کلیک روی آن مخاطب صرفا پیغام خطا دریافت می کند!
در سال های اخیر الگوبرداری های خوبی از برخی جشنواره های خارجی در رویدادهای داخلی صورت گرفته اما متاسفانه مجریان و مسوولان پیاده سازی این روش ها بسیار ناکارآمد و فشل بوده و با تداوم روش های سنتی خود عملا باعث سردرگمی مخاطبان در بهره گیری از روش های مدرن و جدید می شوند