شنبه, خرداد ۱۷, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی جشنواره فیلم فجر ـ سی و هشتمین دوره

هیات انتخابی با حداقل چالش با بدنه سینما فیلم های فجر سی و هشتم فیلم‌ها را انتخاب می‌کند

۱۳۹۸-۰۹-۱۱
Reading Time: 1 min read
0

سینما مثبت: با گذشت سی و هفت دوره از برگزاری جشنواره فیلم فجر، این رویداد که بارها با القاب و عناوینی نظیر: جشنواره حاکمیتی و دولتی مورد خطاب قرار گرفته، با معرفی یک هیات انتخاب کلیشه‌ای که می‌توان حتی انتخاب‌هایش را نیز حدس زد، به تعارف‌های معمول در این عرصه پایان داده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری ـ تحلیلی سینما مثبت، جشنواره فیلم فجر امسال با انبوهی از فیلم‌های تولید شده برای شرکت در این رقابت مواجه است. فیلم‌هایی که در میان آن‌ها آثاری نیز حضور دارند که به واسطه تولید شدن توسط نهادهای حاکمیتی و همچنین افراد متمول و صاحب سرمایه، تمایل زیادی به حضور در این رویداد و کسب جایزه دارند. در چنین شرایطی انتخاب محمد احسانی، محمود اربابی، همایون اسعدیان، یلدا جبلی، رضادرستکار، سید محمود رضوی و حسین کرمی در این ترکیب چند نکته و پیام قابل تأمل به شرح زیر دارد:

محمد احسانی، محمود اربابی و حسین کرمی به واسطه فعالیت در بخشی به جز بدنه سینما ـ اصطلاحاً در بخش‌های سیاست گذاری ـ با انتخاب‌هایشان حداقلی از چالش را با بدنه سینما خواهند داشت.

سید محمود رضوی نماینده طیف اصولگرایان و گروه اصطلاحاً ارزشی در این هیات انتخاب است و این مسئله اعتماد طیف مذکور را به جشنواره افزایش خواهد داد.

همایون اسعدیان به عنوان نماینده صنوف سینمایی می‌تواند در این فهرست جایگاه داشته باشد هرچند در مدت حضور در ترکیب هیات مدیره خانه سینما فعالیت صنفی خاصی که اهالی سینما را دلگرم کند مشاهده نشده است.

یلدا جبلی کلیشه تکراری حضور بانوان در بازی آقایان انتخاب کننده فیلم‌های جشنواره است اما این فیلم ساز که سال گذشته اثر به نمایش درآمده‌اش در جشنواره با اقبال زیادی هم مواجه نشد و در این حوزه ـ حضور در هیات انتخاب و داوری ـ تجربه چندانی ندارد، قطعاً می‌توانسته صندلی خود را به چهره معتبرتری هم بدهد که این اتفاق رخ نداده است.

رضا درستکار نیز به عنوان چهره‌ای مطبوعاتی، ادامه توجه به سنت حضور منتقدان در ترکیب هیات انتخاب است که اهالی این صنف باید به همین میزان نیز راضی باشند و آن را پاس بدارند.

جشنواره فیلم فجر در معرفی این افراد اینگونه نوشته است: محمد احسانی عضو شورای پروانه نمایش فیلم سینمایی و مدیر شبکه‌های تماشا، نمایش و نسیم، دکترمحمود اربابی فیلمنامه نویس، عضو شورای پروانه ساخت و معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی، همایون اسعدیان فیلمنامه نویس، تهیه کننده، کارگردان و رییس هیات مدیره خانه سینما، یلدا جبلی فیلمنامه نویس، تدوینگر و کارگردان جوان سینما، رضا درستکار منتقد، نویسنده کتاب‌های سینمایی و مستندساز، سید محمود رضوی تهیه کننده سینما و عضو شورای صنفی نمایش و دکتر حسین کرمی عضو شورای پروانه ساخت و نمایش فیلم‌های سینمایی و قائم مقام معاونت سیما.

فیلم‌های راه یافته به بخش مسابقه فیلم فجر 15 دی ماه توسط این هیات معرفی خواهند شد.

سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر 12 تا 22 بهمن ماه سال جاری به دبیری ابراهیم داروغه زاده برگزار می‌شود.

برچسب ها: جشنواره فیلم فجر،سینماپلاس،سینمامثبت،پلاس،ر
نوشته قبلی

مردم درگیر بنزین سه هزار تومانی از تولیدات حاکمیتیِ اوج  استقبال خواهند کرد؟

نوشته‌ی بعدی

لزوم مجهز شدن خبرنگاران سینماحقیقت به ابزارِ علومِ غیبیه!

نوشته‌ی بعدی

لزوم مجهز شدن خبرنگاران سینماحقیقت به ابزارِ علومِ غیبیه!

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

آقای سازمان سینمایی! برنامه راهبردی‌اتان محرمانه شد؟

۱۴۰۴-۰۳-۱۷

نماوا اقدام به خودکشی رسانه‌ای کرده است؟

۱۴۰۴-۰۳-۱۲

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس