یکشنبه, اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی خبر

«ورشکسته کردن همه فیلم‌ها برای فروش بالای چند فیلم»؛ فرمول جدید اکران سینمای ایران

۱۳۹۷-۰۲-۳۰
Reading Time: 1 min read
0

سینما مثبت: ماجرای اکران فیلم‌های سینمایی در ماهها و هفته‌های اخیر به مسئله‌ای قابل تأمل تبدیل شده است؛ موضوعی که قطعاً نیازمند ورود نهادهای نظارتی خارج از سینما به این حیطه است زیرا برخی فعالیت‌ها و روش‌ها در این حوزه ضمن به خطرانداختن سرمایه آسیب پذیر تولید کنندگان فیلم، نشان دهنده علاقه مندی برخی افراد و جریان‌ها برای به زیر سلطه درآوردن «سینمای مستقل و غیر وابسته» است.

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری ـ تحلیلی سینما مثبت، این روزها در کنار تداوم نمایش فیلم‌های اکران نوروزی که ابهام‌های فراوانی را پدید آورده، یک نکته مشکوک نیز به چشم می‌خورد و آن «عدم تلاش پخش کنندگان برای نمایش مطلوب فیلم‌ها» است. موضوعی که در گذشته از آن به نام «فیلم سوزی» نام برده می‌شد و حالا به نظر می‌رسد فرمولی است که طی آن بخش عمده‌ای از فیلم‌ها حکم «سیاهی لشگر» را پیدا می‌کنند تا تنها چند فیلم به فروش بالا برسند! بهرحال مسوولان سینمایی هم وقتی قرار است آمار فروش بالای فیلم‌ها را اعلام و از آن به عنوان نقطه درخشان کارنامه کاری خود یاد کنند، نمی‌توانند اعداد و ارقام فروش را محدود به پنج فیلم بدانند و باید رقم‌های کلی فروش از دل اکران مثلاً 50 فیلم سینمایی بیرون بیاید!

یکی از نمونه‌های این فعالیت مشکوک و قابل تأمل این است که مثلاً «حوزه هنری» که پخش فیلم «جشن دلتنگی» را به عهده دارد، فیلم مذکور را در 99 درصد سینمای در اختیارش اکران نمی‌کند و نمایش این فیلم که حال و هوای آن اصطلاحاً «شمال شهری» است، در سینمایی مانند آزادی در حداقل سئانس ممکن صورت می‌گیرد و یا در سینمایی مانند «فرهنگ» که در اختیار بنیاد سینمایی فارابی است، حتی یک سئانس هم ندارد! مشخص نیست این نهادهای حاکمیتی که صاحب بخش عمده‌ای از سینماهای کشور هستند بر اساس چه سیاستی اقدام به نمایش فیلم می‌کنند و معیار انتخاب فیلم برای نمایش در آن‌ها چیست و چگونه از هر نوع توضیح و حساب ـ کتابی معاف هستند؟! آیا بهتر نیست به جای اتلاف سرمایه و وقت فیلم سازان مستقل نقش «سیاهی لشگری» برای آن‌ها تبیین شود تا بین ماندن در این موقعیت و تغییر شغل مخیر باشند و به حرفه دیگری بپردازند؟!

برچسب ها: بمب یک عاشقانه،جشن دلتنگی،سینماپلاس،جشنواره فیلم فجر،حواشی جشنواره فیلم فجر
نوشته قبلی

این «سوراخ دعا» دیگر جواب نمی‌دهد، برای به جیب زدن پول¬های میلیاردی دنبال روش¬های خلاقانه¬تر باشید

نوشته‌ی بعدی

تلاش های میرکریمی و شرکا برای حفظ جشنواره سی و پنج هزار تومانی فقط محض رضای خداست؟!

نوشته‌ی بعدی

تلاش های میرکریمی و شرکا برای حفظ جشنواره سی و پنج هزار تومانی فقط محض رضای خداست؟!

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

از صیاد تا ناریا، تلویزیون و پرده سینما در اشغال آثاری ضعیف

۱۴۰۴-۰۲-۲۸

مدیران مومن و انقلابی تلویزیون هم عاشق بوروکراسی سنگین هستند؟

۱۴۰۴-۰۲-۲۶

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس