شنبه, تیر ۱۴, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی گزارش

ایستادگی در مقابل حیف و میل بیت‌المال

۱۳۹۴-۰۳-۱۰
Reading Time: 7 mins read
0

 

با جلوگیری از برگزاری جشنواره ای کم‌فایده صورت گرفت:

 

ایستادگی شرف‌الدین در مقابل حیفومیل بیت‌المال

 

سینما مثبت:برگزار نشدن جشنواره فیلم دفاع مقدس در سال پیش رو یکی از خبرهای خوشی است که این روزها به گوش می‌رسد. انگار مسئولان این حوزه به این نتیجه رسیده‌اند که چرخه «تولید فیلم‌های پُرهزینه و کم مخاطب از سویی و برگزاری جشنواره ای بی‌رونق از سوی دیگر» فایده ای برای سینمای دفاع مقدس نداشته است.

 

جشنواره مقاومت،سینما مثبت، سینما پلاس،تی وی پلاس،محمد رضا شرف الدین، برگزار نشدن جشنواره دفاع مقدس

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اینترنتی خبری ـ تحلیلی سینما مثبتت، ساخت فیلم‌های استراتژیک موضوعی است که در هفته‌های اخیر بارها از سوی برخی از دست‌اندرکاران فیلم‌های دفاع مقدس موردتوجه قرارگرفته و برساخت چنین آثاری تاکید شده است. البته برخلاف سینمای دنیا که در آن فیلم‌های استراتژیک آثاری پٌرمخاطب و تأثیرگذار هستند، در ایران چنین فیلم‌هایی به دلیل ضعف ساخت و عدم بهره‌گیری از فیلم‌سازان مجرب، به آثاری ضعیف و کم مخاطب تبدیل می‌شوند که نه تاثیری بر افکار عمومی دارند و نه می‌توانند کارکردی بین‌المللی داشته باشند. یکی از فیلم‌سازانی که در سال‌های اخیر مسئولیت ساخت فیلمی پُرهزینه و البته کم‌فروش و بی‌اقبال در حوزه دفاع مقدس را داشته، در روزهای اخیر ضمن ابراز تأسف از عدم برگزاری این رویداد گفت: «معتقدم بی‌انگیزه شدن سینماگران دلیل اصلی عدم تولید فیلم‌های استراتژیک است.من امیدوارم در سینمای ایران به‌ویژه سینمای دفاع مقدس و استراتژیک نگاه زودبازده کارخانه ای مدیران برداشته شود و هیچ‌کس به فکر درآمدزایی و پول نباشد و همه به خاطر رضای خدا و دغدغه‌هایشان به این مسئله مهم و حیاتی که با توجه به تحولات اخیر منطقه خاورمیانه برای ما بسیار مهم جلوه می‌کند بپردازند تا حداقل سال آینده شاهد برگزاری یک جشنواره پربار درزمینه فیلم‌های دفاع مقدس، مقاومت و استراتژیک باشیم.»

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که فیلم این هنرمند در زمان نمایش عمومی در بسیاری از سینماها حتی نمی‌توانست پنج مخاطب داشته باشد و به همین دلیل بسیاری از سئانس‌های این فیلم عملاً تشکیل نمی‌شد.

در چنین شرایطی «محمدرضا شرفالدین» مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در اظهارنظری شفاف اعلام کرد: «اراده انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، بنیاد سینمایی فارابی و سازمان سینمایی تولید فیلم‌های شاخص درزمینه سینمای مقاومت و ارزشی است ولی تاکنون هیچ طرح و ایده خوبی برای تولید فیلم به ما ارائه نشده است.»

 

دشمن از برگزار نشدن جشنواره مقاومت بیشتر می‌ترسد!

 

شرف‌الدین که به‌واسطه اصالت اصفهانی‌اش از روحیه ای طنازانه هم برخوردار است، در مصاحبه با سینما پرس، تلویحاً پاسخ منتقدان را هم داده و گفته است: «شاید در این میان برخی افراد بگویند که ما برای اینکه دشمنان همچنان از این جریان هراس داشته باشند می‌بایست این جشنواره را به هر ترتیب برگزار کنیم که من در پاسخ به آن‌ها می‌گویم دشمنان ما اتفاقاً با عدم برگزاری این جشنواره بیشتر لرزه بر اندامشان خواهد افتاد چراکه آن‌ها می‌دانند اگر این جشنواره با تأمل برگزار شود می‌تواند در دوره بعدی خود بسیار پرقدرت‌تر از گذشته عمل کند و برای آن‌ها خطرناک‌تر باشد.»

 

سینما مثبت ضمن تقدیر از این اقدام شرف‌الدین، امیدوار است واژه‌هایی همچون: ملی، استراتژیک، فاخر و… که متأسفانه در اغلب موارد دستمایه ای برای دریافت بودجه‌های کلان و ساخت فیلم‌های ضعیف است، شأن و منزلت واقعی خود را پیدا کند و با سپرده شدن ساخت این فیلم‌ها بهدست کارگردان‌های شاخص، از حیفومیل بیت‌المال در عرصه سینما جلوگیری شود زیرا اگر فیلمی مخاطب نداشته باشد و صرفاً برای درودیوار سینما نمایش داده شود، هیچ تأثیرگذاری فرهنگی به دنبال نخواهد داشت.

 

نوشته قبلی

قدرتنمایی مدیران گذشته در جشنواره شابلونی

نوشته‌ی بعدی

تعریف حاتمی کیا و دوستانش از «ارگان» چیست؟

نوشته‌ی بعدی

تعریف حاتمی کیا و دوستانش از «ارگان» چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

غیبت قابل تامل فیلم‌سازان ارگانی در مراسم‌های این روزها

۱۴۰۴-۰۴-۱۱

پس از جنگ دوازده روزه صدا و سیما را کوچک و چابک کنید

۱۴۰۴-۰۴-۰۹

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس