شنبه, تیر ۱۴, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی خبر

تعریف حاتمی کیا و دوستانش از «ارگان» چیست؟

۱۳۹۴-۰۳-۱۱
Reading Time: 8 mins read
0

 

تناقضگویی های مجری طرح پروژه بادیگارد

 

تعریف حاتمی کیا و دوستانش از «ارگان» چیست؟

 

سینما مثبت: «حاشیهدار شدن» اتفاق تازه ای در سینمای حاتمی کیا نیست. در مقطعی از کارنامه هنری این فیلم‌ساز حاشیه‌ها پس از نمایش فیلم آغاز می‌شد که دو فیلم «برج مینو» و «گزارش یک جشن» نمونه این فیلم‌ها هستند. حاتمی کیا با ساخت فیلم «چ» حاشیه در زمان ساخت فیلم را هم تجربه کرد و حالا با ساخت فیلم «بادیگارد» این حاشیه‌ها از پیش‌تولید به سراغ فیلم او آمده است.

 

بادیگارد، ابراهیم حاتمی کیا، سازمان اوج، سریال صدام،سینما پلاس،سینما مثبت، تی وی پلاس

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اینترنتی خبری ـ تحلیلی سینما مثبت، این روزها سایتی اختصاصی برای فیلم جدید حاتمی کیا راهاندازی شده که به‌جای تولید خبر و ارائه اطلاعات تازه به مخاطبان، صرفاً در پی تکذیب خبرهای منتشرشده درباره این پروژه در رسانه‌های دیگر است. البته اخبار درجشده در این سایت هم نشان می‌دهد گردانندگان آن بهطور دقیق مطالب رسانه‌های دیگر رانمی‌خوانند تا به شکل حرفه ای و اصولی اقدام به تکذیب این اخبار نمایند. مثلاً در خبر چند روز قبل سینما مثبت با عنوان «احتمال حضور «الهام چرخنده» در فیلم جدید حاتمی کیا» آمده بود: «یکی از گزینه‌های پیشنهادی به سازندگان فیلم «بادیگارد» در روزهای اخیر بهره‌گیری از «الهام چرخنده» برای یکی از نقش‌های اصلی این فیلم است.»

 

اما مجری طرح این پروژه بدون توجه بهواژه پیشنهاد در تکذیب خبر سینما مثبت گفت: «در خبر منتشرشده در رسانه‌های مجازی این‌چنین عنوانشده که الهام چرخنده از سوی برخی از نهادها برای بازی در این فیلم سفارش شده است که این خبر کاملاً کذب است و بنده اکیداً این مطلب را رد می‌کنم. ما برای ساخت «بادیگارد» از هیچ ارگانی سفارش نگرفته‌ایم و بر همین اصل قرار نیست به سفارش شخص یا نهادی از حضور یک بازیگر در فیلم بهره ببریم.»

این تکذیب غلیظ و شدید ناخواسته ذهن مخاطب را به سمت سؤال هایی جدی سوق می‌دهد و اینکه چرا باید حتماً تأکید شود که «قرار نیست به سفارش شخص یا نهادی از حضور یک بازیگر در فیلم بهره ببریم.»

 

سازمان اوج ارگان محسوب نمی‌شود؟

 

ابهام دیگر این است که مجری طرح این پروژه تأکید کرده «ما برای ساخت «بادیگارد» از هیچ ارگانی سفارش نگرفته‌ایم» و در مصاحبه ای دیگر درباره بودجه این پروژه گفته است: «من و چندین نفر از دوستان حاتمی کیا دورهم جمع شدیم تا بودجه این کار را فراهم کنیم…بادیگارد به‌هیچ‌وجه سفارشی نیست اما تولید چنین پروژه ای در بخش خصوصی هم آسان نیست چراکه اگر آن را در دسته آثار پرهزینه جای دهیم قطعاً باید بودجه زیادی برای آن درنظر گرفت و عمدتاً در بخش خصوصی چنین اتفاقی برای این‌گونه آثار کمتر رخ می‌دهد.»

 

مطالعه این مطلب نشان می‌دهد این مجری طرح محترم یا علاقه ای به بیان حقیقت ندارد یا اینکه شناختی دقیق از مفهوم و موضوع «ارگان» در ایران ندارد. تقریباً این روزها همه اهالی سینما می‌دانند که سرمایه‌گذار پروژه حاتمی کیا «سازمان هنری رسانه ای اوج» است. این همان سازمانی است که در یکسال اخیر حاتمی کیا به‌عنوان مشاور پروژههایش در آن حضورداشته که یکی از این پروژه‌ها نیز «صدام» بوده که پیش‌تر درباره آن اطلاعرسانی صورت گرفته بود! این سازمان همچنین در زمان اکران عمومی فیلم «چ» از این اثر نیز حمایتی ویژه کرد. نکته قابل تأمل دیگر درباره سازمان اوج، حضور یکی از فرزندان حاتمی کیا در این سازمان طی یک سال گذشته است که بارها خبر آن دهانبهدهان شنیده شد و جالب بود که فرزند این فیلم‌ساز بهجای ادامه راه پدر و ساخت فیلم، شغلی اداری را دستمایه خود قرار داده است. حالا ممکن است تصور شود این سازمانبخشی «خصوصی» است اما همگان می‌دانند که اساساً لفظی مانند «سازمان» ازنظر تشکیلاتی دلالت برمکانی دولتی یا حکومتی دارد و بخش خصوصی نمی‌تواند در قالب «سازمان» فعالیت کند!

 

بهتر است این مجری طرح که از همکاران رسانه ای قدیم است، پیش از طرح چنین اظهارنظرهایی برخی اخبار رسانه ای را نیز مطالعه کند تا با کمترین میزان خطا سخن بگوید و البته برای کاری هنری که قرار است مفهومی انسانی و اخلاقی را به مخاطب منتقل نماید، هیچچیز بهتر از راست‌گویی نیست!

 

نوشته قبلی

ایستادگی در مقابل حیف و میل بیت‌المال

نوشته‌ی بعدی

جوراب رنگ پا و ساندیس ایرانی به روایت شهرداری

نوشته‌ی بعدی

جوراب رنگ پا و ساندیس ایرانی به روایت شهرداری

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

غیبت قابل تامل فیلم‌سازان ارگانی در مراسم‌های این روزها

۱۴۰۴-۰۴-۱۱

پس از جنگ دوازده روزه صدا و سیما را کوچک و چابک کنید

۱۴۰۴-۰۴-۰۹

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس