جمعه, تیر ۱۳, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی خبر

انقلاب زیبای تلویزیون در Apple

۱۳۹۳-۰۶-۲۰
Reading Time: 3 mins read
0
در یک سال اخیر صدا و سیما به بهانه مشکلات مالی درهای خود را بر روی انواع و اقسام تبلیغات مستقیم باز کرده که بی هیچ سلیقه ای به معرفی محصولاتی می پرداختند که درخصوص صحت و سلامت آن تردیدهای جدی وجود داشته است
 
تبلیغات سوال برانگیز تلویزیون در هفته های اخیر 
 
انقلاب زیبای تلویزیون در Apple 
 
سینماپلاس: در آخرین روزهای حضور عزت الله ضرغامی در سازمان صدا و سیما هر روز شاهد اتفاق هایی تازه در این رسانه هستیم. جدیدترین پدیده این روزهای تلویزیون، حضور پُر رنگ برندهای خارجی در تبلیغات مستقیم و غیر مستقیم این رسانه است.
 

0620-b.jpg

 
 
به گزارش وب سایت خبری ـ تحلیلی سینماپلاس، تبلیغات تلویزیونی همواره از نقاط حساس و مناقشه برانگیز بوده و بارها در خصوص نحوه تبلیغات و نوع محصولات به صدا و سیما تذکر داده شده است. در سال های اخیر مهم ترین موج منفی تبلیغات، مربوط به کِرِم های بهداشتی ـ آرایشی بود که به واسطه تبلیغ محصولی که فاقد استاندارد بود و به صورتی اغراق گونه معرفی می شد، اعتراض های فراوانی به مسوولان این رسانه صورت گرفت.
 
در هفته های اخیر موج تازه ای از تبلیغات در تلویزیون آغاز شده است. از تبلیغ اقلام آرایشی برای مردان!! گرفته تا برندهای مطرح و جهانی تلفن همراه که به صورت مستقیم و غیر مستقیم در برنامه های گوناگون تبلیغ می شوند. 
 
در یکی از آخرین موارد اینچنینی، مخاطبان سیما شاهد تبلیغ برند Apple در سریال انقلاب زیبا به شکلی بسیار ماهرانه بودند. آرم Apple در این سریل حتی بر روی شیشه ماشین شخصیت زن اصلی سریال ـ با بازی آزاده صمدی ـ هم مشاهده می شد. در این سریال در صحنه های فراوانی از گوشی ها و نوت بوک این برند جهانی بهره گرفته شده بود. پیش از این نیز در ماه رمضان سال 92 و در سریال مادرانه، مخاطبان سیما شاهد تبلیغ پُر رنگ برند Apple بودند.
 
این اتفاق در حالی رخ می دهد که طبق برخی تصمیم گیری های مسوولان صدا و سیما، برای محصولات مذکور به دلیل کاربردهای نامتعارف و شبه جاسوسی آن محدودیتی عمومی برای تبلیغ در رسانه ها در نظر گرفته شده است. این روزها حتی در سریال های تلویزیونی آرم مدارس، کارخانه ها، هتل ها و حتی تاکسی که در سریال مورد استفاده قرار می گیرد نیز پوشانده می شود تا شائبه تبلیغ برای آن محصول پیش نیاید. مثلا در سریال «دردسرهای عظیم» که در حال پخش از شبکه سه سیما است، آرم تاکسی سبز رنگ مهران رجبی با چسب پوشانده شده تا شائبه تبلیغ پیش نیاید و در چنین شرایطی قطعا نمایش چند باره برندی گران قیمت مانند اپل نمی تواند بی دلیل باشد. 
 
در شب های اخیر مخاطبان تلویزیون شاهد تبلیغات مستقیم برخی محصولات خارجی در این رسانه هستند. گوشی LG یکی از این تبلیغات است که تیزر آن به صورت هماهنگ هم در تلویزیون ایران و هم در شبکه هایی مانند mbc پخش می شود. البته بخش هایی از این تیزر به دلیل مغایرت با شرایط فرهنگی کشورمان، از تبلیغات مذکور حذف شده است. 
 
تبلیغ یک عطر خارجی نیز از دیگر فعالیت های اخیر صدا و سیما است که در شب های اخیر مخاطبان تلویزیون شاهد آن بوده اند. در یک سال اخیر صدا و سیما به بهانه مشکلات مالی درهای خود را بر روی انواع و اقسام تبلیغات مستقیم باز کرده که بی هیچ سلیقه ای به معرفی محصولاتی می پرداختند که درخصوص صحت و سلامت آن تردیدهای جدی وجود داشته است. این موضوع باعث شده تا بسیاری از شبکه های تلویزیونی از نظر ساختاری تغییر ماهیت داده و به شبکه های تله ـ شاپینگ شبیه شوند. 
 
نوشته قبلی

اعصاب خُرد کن و بی مزه + پژمان جمشیدیِ تکراری

نوشته‌ی بعدی

70 تا 80 درصد سینما باید درخدمت «نظام» باشد

نوشته‌ی بعدی

70 تا 80 درصد سینما باید درخدمت «نظام» باشد

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

غیبت قابل تامل فیلم‌سازان ارگانی در مراسم‌های این روزها

۱۴۰۴-۰۴-۱۱

پس از جنگ دوازده روزه صدا و سیما را کوچک و چابک کنید

۱۴۰۴-۰۴-۰۹

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس