سینما مثبت: مهدی فلاح منتقد سینما و تلویزیون در یادداشتی به بررسی کتاب «پرونده مختارنامه» نوشته رضا استادی در سی و پنجمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران پرداخت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری-تحلیلی سینمامثبت به نقل از پایگاه خبری گیتی آنلاین،کتاب «پرونده مختارنامه» نوشته رضا استادی مدیر اسبق روابط عمومی سریال تلویزیونی «مختارنامه» که این روزها در نمایشگاه کتاب عرضه شده، نمونهای از عملکرد موفق روابط عمومی است.
رضا استادی که پیش از حضور در سریال «مختارنامه» رمان نویس بوده و پاییز سال ۱۳۸۰، اولین رمان او با نام «هیچ وقت نامزد نبودیم» منتشر شده است،در فاصله اسفند ۱۳۸۱ تا بهمن ۱۳۹۰، به طور رسمی مدیریت روابط عمومی «مختارنامه» را به عهده داشته و در تمامی سالهای پس از ۱۳۹۰، پاسخگوی تماسهای خبرنگاران درباره «مختارنامه» نیز بوده است.
حاصل او در این سریال، علاوه بر پوشش رسانهای مطلوب و تعامل گسترده با خبرنگاران در زمان ساخت، حالا ۱۳ سال پس از پایان پخش اول سریال به کتابی جذاب و خواندنی تبدیل شده که نکتههای فراوانی درباره این اثر دارد.
کتاب «پرونده مختارنامه» با دقت و جزئیات فراوان شکل و شیوه فیلمسازی میرباقری را تشریح میکند و یک جورهایی خودآموز میرباقری شدن نیز محسوب میشود.حالا این وضعیت را مقایسه کنید با سریالهای تاریخی و به ظاهر عظیمی که مدیران روابط عمومی آن هنوز موفق نشدهاند یک خلاصه داستان قابل قبول یا فهرست عوامل کامل از سریال خود به دست رسانهها برسانند و همچنان جزئیات و کلیات آن سریال مبهم و نامشخص است.
استادی با مدیریت روابط عمومی پروژههای «تفنگ سرپر»، «مختارنامه»، «آشیانه سیمرغ»،. «کلاه پهلوی»، «معمای شاه»، «شوق پرواز»، «یوسف پیامبر» و…. به نوعی پدر روابط عمومی» در تلویزیون محسوب میشود. امیدواریم او همین مسیر را با کتابهای دیگری درباره این سریالها نیز دنبال کند تا مخاطبان سیما با ابعاد پنهان هر کدام از این آثار آشنا شوند.