سینما مثبت: این روزها مشکلات اقتصادی مردم از یکسو و گرانی أقلام فرهنگی از سوی دیگر باعث کاهش سهم محصولات رسمی در سبد اقتصادی مردم شده و اغلب افراد طبقه ضعیف ترجیح میدهند تا به جای رفتن به سینما، با خرید بستههای اینترنت به اینستاگرام بروند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری-تحلیلی سینمامثبت،سینما این روزها بسیاری از مردم تفریحی گران محسوب میشود.تفریحی که زمانی پای ثابت برنامههای سربازان و کارگران و قشر کم درآمد جامعه بود، حالا دور از دسترس است. به همین دلیل است که سینماهای قدیمی نیز به مرور از رده خارج میشوند و نمایش فیلم فقط در پردیسها و مالها ادامه مییابد اما راه چاره چیست؟
پس از آزاد سازی قیمتها در اردیبهشتماه ۱۴۰۱، به مرور در صنعت تغذیه کشور اصطلاحی با نام «اقتصادی» و «خوش قیمت» رواج پیدا کرد؛ یعنی اگر در شرایط عادی هر پرس چلوکباب ۲۰۰ هزار تومان قیمت داشت، نوعی غذا با حجم و کیفیت کمتر پدید آمد که مثلا ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تومان قیمت داشت که خریدار آن هم چلوکباب میخورد و هم سیر میشد؛ منتها با قیمتی کمتر.
حالا در سینما نیز ضرورت چنین موضوعی حس میشود و نیاز است تا برخی سالنهای قدیمی با عرضه بلیت با قیمت کمتر فضایی را فراهم کنند تا علاقهمندان بیبضاعت سینما بتوانند با قیمت کمتر فیلم ببینند. البته اختصاص سالنهای قدیمی به چنین طرحی یک مزیت دیگر هم دارد و آن هم این است که مثلا اگر فردی بخواهد در یک محیط سرپوشیده یک ساعت و نیم بخوابد، میتواند با خرید بلیت سینما وارد سالن شده و چُرتی هم بزند و باد خنکی هم به او بخورد.