جمعه, خرداد ۱۶, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی گزارش

آقای رئیس‌؛ از غوغای سینمای ایران فارغ

۱۴۰۲-۰۱-۰۳
Reading Time: 2 mins read
0

سینما مثبت: مطالعه پیام نوروزی رییس سازمان سینمایی حکایت از آن دارد که محمد خزاعی بار دیگر به جای طرح واقعیت‌ها در مقام مسوول سینمای ایران و برخورد واقع بینانه با مشکلات، اقدام به بازی با کلمات و طرح مطالب کلی و شعاری نموده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری- تحلیلی سینمامثبت،سال ۱۴۰۱ در حالی سپری شد که به واسطه تصمیم‌های  اشتباه خزاعی از جمله انتصاب فردی با حداقل مقبولیت به عنوان دبیر جشنواره فیلم فجر،تضادهای فراوانی میان اهالی سینمای ایران پدید آمد و مهم‌ترین رویداد سینمایی کشورمان با چالش‌هایی عجیب مواجه گردید و از حیث عدم استقبال اهالی سینما از این رویداد و مشکلات مختلف اجرایی، به رویدادی ماندگار! در ذهن اهالی سینمای ایران تبدیل شد.

خزاعی در سال ۱۴۰۱ با سفرهای دور و دراز داخلی و خارجی و امضای تفاهم‌نامه‌های مختلف، خبرسازی‌های فراوانی را به سرانجام رساند اما نه جزئیات این تفاهمنامه‌ها منتشر شد و نه اهالی سینمای ایران ثمره این تفاهم‌نامه‌ها را دیدند و البته در پایان سال نیز حتی در حد یک بسته حمایتی چیزی از خزاعی نصیب سینمای ایران نشد.

بی‌اعتنایی به صنوف و اهالی سینما، انتصاب‌هایی محدود به چهره‌های خاص و نزدیک،عدم شفاف سازی مالی بخش‌های مرتبط، ناتوانی در حل و فصل مشکلات مربوط به پخش تیزر فیلم‌های سینمایی از تلویزیون،عدم حضور رییس جمهور و سینماگران شاخص در شورای عالی سینما،عدم تعیین تکلیف مشخص درخصوص پلتفرم‌ها و… تنها بخشی از اقدام‌های ضعیف خزاعی در سال ۱۴۰۱ بود.

پیام عجیب رئیس سینما در آستانه سال نو

سال ۱۴۰۲ در شرایطی آغاز می‌شود که سینمای ایران بی‌اعتنا به وعده‌های خزاعی برای رونق و جذب مخاطب به سراغ شبکه‌های ماهواره‌ای رفته و با مانعی نیز مواجه نشده است.این روزها تیزرهای فیلم‌های سینمایی و سریال‌های شبکه نمایش خانگی از شبکه‌های ماهواره‌ای پُرمخاطب در حال پخش است و حالا در چنین شرایطی رییس سینمای ایران در پیام خود از  لزوم همدلی و همگرایی برای تقویت اقتصاد سینمای ملی و معیشت و رفاه سینماگران در سال جدید خبر می‌دهد. او در بخشی از پیام خود و ناآگاهانه عبارت عجیبی با عنوان «بهار همدلی و همگرایی در زیر پرچم جمهوری اسلامی» را به کار می‌برد به گونه‌ای که این شائبه پیش می‌آید که مگر پرچم دیگری به جز پرچم عزیز کشورمان مورد وثوق هنرمندان است که خزاعی بر پرچم جمهوری اسلامی تاکید دارد؟

فرازهایی از یادداشت رئیس سازمان سینمایی کشور در آستانه نوروز ۱۴۰۲ به شرح زیر است:

سینمایی که از بحران کرونا عبور کرده و به سختی اما به سلامت دوران نقاهت را گذراند، سرانجام به وصال چشمان منتظر و مشتاق مخاطبانش رسید و شوری درخور فیلمهای ایرانی و تماشاچیان همیشه حاضر و شفیقش در سرسرای سینماها پدیدار شد. لیکن در بزنگاهی تاریخی نغمه این ساز نیز فرود آمد.

سالی که گذشت سال امتحان‌های سخت، سال تصمیمات تاثیر گذار و سال اتفاقات بی مانند در این حوزه بود.سالی که درخت تنومند سینمای ایران در برابر تبر به دستان بدخواه، عزتمندانه و شریف به رستن و بالندگی اصرار ورزید و سرانجام با همه مرارتها و زخمهایی که بر تن داشت به بهار لبخند زد.

سال ۱۴۰۱ برای سینمای ایران، سالی غریب و عبرت انگیز بود. در تاریخ سینما قهرمانان بسیاری به دست فیلمسازان متولد شده اند. سینما پرده نقره‌ای قهرمان‌ها و چه بسا ابرقهرمانان بی شماری بوده است. هیجان انگیزترین لحظات فیلم ها صحنه‌هایی بوده که قهرمان فیلم برای نیل به اهدافی آرمانی، ارزشمند و باشکوه جان خود را به خطر انداخته و به آب و آتش زده تا جهان قصه را به جای بهتری برای انسان‌ها تبدیل کند.

سالی که سینمای شریف و مظلوم ایران در برابر موریانه های مهاجم اتاق فکرهای رنگارنگ یک تنه ایستاد و مقاومت کرد، سرمای خزان را تاب آورد و به بهار سلامی دوباره داد.

سینمای ایران، آبروی سینمای منطقه و پرچمدار سینمای نجیب جهان است.

سینمای ایران ، اخلاق را خوب می شناسد و به اهمیت جایگاه خانواده واقف است. رکن اساسی این سینما احترام به انسان و اخلاقیات است.

سینما مثبت آماده انعکاس دیدگاه‌های افراد،سازمان‌ها و نهادهایی است که نام آن‌ها در این مطلب آمده  است.

برچسب ها: محمد خزاعی
نوشته قبلی

برادران لیلا، سند ناکارآمدی ممیزی در سینمای ایران

نوشته‌ی بعدی

نمایش روابط طبیعی زن و مرد در سلمان فارسی؟!

نوشته‌ی بعدی

نمایش روابط طبیعی زن و مرد در سلمان فارسی؟!

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

نماوا اقدام به خودکشی رسانه‌ای کرده است؟

۱۴۰۴-۰۳-۱۲

زندگی برادران خیامی مستند شد

۱۴۰۴-۰۳-۰۷

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس