سینما مثبت: به نظر میرسد سازمان سینمایی با بهره گیری از تجربه تلخ حاشیههای پیش آمده برای این رویداد در زمان برگزاری چهلمین جشنواره فیلم فجر ترجیح داد تا به جای چهرهای علمی و دانشگاهی از جنس مسعود نقاش زاده، سینماگری را به عنوان دبیر انتخاب کند که توان مقابله و کنترل حواشی مرتبط با این روید را داشته باشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری- تحلیلی سینمامثبت،جشنواره فیلم فجر پس از پایان جنگ تحمیلی و ثبات نسبی أوضاع سیاسی – اجتماعی کشور با فاصله گرفتن از فضای ایدئولوژیک سالهای ابتدایی شکل گیری به مرور شکل و شمایل رخدادی فرهنگی را به خود گرفت اما در سالهای اخیر با ایجاد فضایی سیاسی و ایدئولوژیک پیرامون این رویداد، جشنواره از روال طبیعی خود خارج شده و گاهی تبدیل به میدان جنگی میشود که اداره آن صرفا در توان فردی با تخصص سینمایی نیست و نیاز به حضور چهرهای در ویترین این رویداد است که بتواند مانع از بروز حواشی و حملههای سازمان دهی شده به جشنواره شود.مجتبی امینی تهیه کننده سریال سیاسی گاندو که روز گذشته از خزاعی حکم دبیری چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر – در بخش ملی و بین الملل – را دریافت کرده به نظر میرسد همان چهرهای است که به واسطه حضور او در مسوولیت دبیری جشنواره دیگر نه سایتی جرات خواهد کرد نتایج جشنواره را پیش از پایان اختتامیه لو دهد و نه جریانهایی تمایل خواهند داشت تا به بهانه اظهار نظر ساده یک فیلمنامه نویس، جشنواره را زیر سوال ببرند.
امینی که حضور جدیاش در سینما از سال ۱۳۸۹ با تهیه کنندگی فیلم ویدیویی افریقا آغاز شده احتمالا جوانترین دبیر جشنواره فیلم فجر است. وی در طول سالهای گذشته به عنوان مشاور رییس و معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مدیر عامل موسسه فرهنگی هنری شهید آوینی، دبیری سه دوره جشنواره فیلم کوتاه سما، دبیر دو دوره جشنواره چهل چراغ و… فعالیت کرده است. نکته قابل تامل اینکه تولیدات سینمایی امینی آثار مطرحی نبوده و سریال سیاسی گاندو تنها اثر وی در مقام تهیه کننده است که با اقبال مواجه شده است.