سه شنبه, اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی ویژه

رییسی و اژه‌ای با سینماگران تماس نمی‌گیرند؟!

۱۴۰۰-۰۴-۱۴
Reading Time: 1 min read
0

سینما مثبت: تماس‌های صورت گرفته از سوی مسوولان جدید دستگاه قضا و رییس دولت آینده با برخی چهره‌های سیاسی و فعالان اجتماعی امیدواری فراوانی در جامعه ایجاد کرده که روسای این دو قوه با درکی درست از شرایط امروز جامعه ایران در پی ایجاد وفاق و همدلی در میان جامعه هستند. اما چرا این تماس‌ها صرفا به فعالان سیاسی محدود شده و افراد مرتبط با این دو رییس قوه به سراغ دیگر اقشار جامعه همچون سینماگران نرفته‌اند؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری- تحلیلی سینما مثبت، نگاهی به شرایط امروز جامعه ایران حاکی از آن است که آن «برهه حساس کنونی و پیچ تُند تاریخ» که در طول چهل سال گذشته بارها و بارها از آن نام برده شده نمی‌تواند مصداقی جز امروز داشته باشد. شرایطی که در آن از یکسو اعلام می‌شود حجم بالایی واکسن تولید شده اما مردم برای دریافت واکسن به کشورهای دوست و همسایه می‌روند و در سوی دیگر، قطع مکرر و بی برنامه برق مردم را کلافه می‌کند و در یک استان وضعیت بیماری کرونا اوج می‌گیرد و البته اقدام درخوری هم از سوی مسوولان صورت نمی‌گیرد.اگر به اطراف خود نگاه کنید دهها مورد اینچنینی خواهید یافت که حل آن جز با همدلی عمومی محقق نخواهد شد. حالا فرمول روسای قوه قضاییه و مجریه برای ایجاد این همدلی، دعوت از گروهی از چهره‌های سیاسی برای اعلام راهکار است اما قطعا جای سینماگران به عنوان طبقه‌ای فرهیخته،صاحب دانش و بینش در این تماس‌ها خالی است. البته منظور از سینماگر نه چهره‌های موسوم به سلبریتی بلکه آن دسته از هنرمندانی هستند که در تمامی این سال‌ها آثار عمیق و ارزشمندی ساخته و در تولیدات خود در کنار ایجاد سرگرمی و جذابیت برای مخاطب، کنش‌های اجتماعی مختلف را نیز ثبت و ضبط کرده‌اند. اگر بخواهیم فقط در حوزه کارگردانی تمرکز کنیم نام‌های ارزشمند فراوان است. مثلا در نظر بگیرید کارگردانی مانند مسعود جعفری جوزانی به واسطه ساخت سریال در چشم باد و همچنین فیلم ایران برگر چه تحلیل جذابی می‌تواند به روسای این دو قوه ارائه دهد یا ابراهیم حاتمی کیا که در اغلب فیلم‌هایش نگاهی آرمان خواهانه داشته چه راهکارهای ارزنده‌ای می‌تواند برای روسای قوا داشته باشد؟ همچنین کارگردانی همچون: کیومرث پوراحمد به واسطه نگاه دقیق اجتماعی و طیف مطالعه گسترده، اصغر فرهادی به عنوان نماینده ایران در چند رویداد معتبر بین المللی،‌مجید مجیدی به عنوان کارگردانی که همچنان دغدغه عدالت دارد، احمد رضا درویش با آن اشراف دقیق بر جنوب و تجربه ورود به حوزه‌ای خطیر در ساخت فیلمی درباره کربلا، رخشان بنی اعتماد با سابقه سال‌ها ساخت فیلم در حوزه موضوع‌های اجتماعی و… تنها برخی از نام‌هایی هستند که می‌توانند در این فهرست قرار بگیرند و از آن‌ها نیز برنامه و پیشنهاد جهت اداره بهتر جامعه دریافت شود. مرضیه برومند،ابالفضل جلیلی،روح الله حجازی،عزیز الله حمید نژاد،علیرضا داوود نژاد،پوران درخشنده،مجتبی راعی،رسول صدر عاملی،مهدی فخیم زاده،بهمن فرمان آرا،مسعود کیمیایی،داریوش مهرجویی،محمد علی نجفی و دهها نام دیگر تنها برخی از سرمایه‌های ارزشمند سینمای ایران هستند که تجربه آن‌ها به کار مدیران هر قوه و هر مجموعه‌ای می‌آید. حتی مستندسازان و کارگردان‌های جوان نیز گزینه‌های مناسبی برای این فهرست هستند و مثلا محمد کارت که سال‌ها در حوزه مستند فعالیت کرده و درباره بزهکاری‌های مختلف فیلم مستند ساخته می‌تواند پیشنهادهای ارزنده‌ای برای دستگاه قضا داشته باشد.

به این نکته توجه داشته باشیم که فیلم‌ها و آثار نمایشی اسنادی گران بها هستند که از هر دوره تاریخی خاص برای ما به یادگار می‌مانند و چه کسی بهتر از یک فیلمساز می‌تواند شرایط امروز را تحلیل و برای آینده راهکار ارائه کند؟

سینما مثبت آماده انعکاس دیدگاه‌های اهالی سینما درباره این مطلب است.

برچسب ها: ابراهیم رییسی
نوشته قبلی

مردان پشت پرده ارشاد در رفت و آمد اصلاح طلب و اصولگرا

نوشته‌ی بعدی

اعتراف رسانه امریکایی به حرکت قدرتمند سازمان اوج

نوشته‌ی بعدی

اعتراف رسانه امریکایی به حرکت قدرتمند سازمان اوج

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

از صیاد تا ناریا، تلویزیون و پرده سینما در اشغال آثاری ضعیف

۱۴۰۴-۰۲-۲۸

مدیران مومن و انقلابی تلویزیون هم عاشق بوروکراسی سنگین هستند؟

۱۴۰۴-۰۲-۲۶

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس