دوشنبه, اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی بین الملل فیلم فجر

در کمال خونسردی

۱۴۰۰-۰۳-۲۱
Reading Time: 2 mins read
0

سینما مثبت: برشی از جامعه و نمایش تصویری عریان از آنچه در لایه‌های زیرین زندگی در ایران اتفاق می‌افتد! این عبارت شاید ساده‌ترین تعبیری باشد که بتوان درباره فیلم بوتاکس به کار برد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری- تحلیلی سینما مثبت،بوتاکس ساخته کاوه مظاهری فیلمی آرام و خونسرد است. از آن جنس فیلم‌هایی که انتخاب آن توسط مخاطب عادی سینما ممکن است باعث شود تا این تماشاگر پیش از شکل‌ گیری درام اصلی، از بازی کردن با تلفن همراهش خسته شود و سالن سینما را به مقصد کافی شاپ یا فروشگاهی در همان نزدیکی ترک کند. داستان فیلم درباره دو خواهر به نام‌های آذر و اکرم است. اکرم نوعی عقب ماندگی ذهنی دارد و ایفای نقش این شخصیت توسط سوسن پرور با کمک گریم و دیگر المان‌های ظاهری این شخصیت را تبدیل به فردی قابل ترحم تبدیل می‌کند. نقش آذر خواهر دیگر فیلم توسط مهدخت مولایی ایفا شده که این شخصیت نیز با توجه به فیزیک ریزنقش آن این تصور را در مخاطب به وجود نمی‌آورد که قرار است اتفاقی عجیب توسط او رقم بخورد.

حلقه اتصال این دو خواهر، برادری به نام عماد است که نقش او را سروش سعیدی ایفاء می‌کند. شخصیتی که علاقه وافری به مهاجرت به آلمان دارد و داشبورد اتوموبیل مدل پایین او جلوه‌ای از فرهنگ و هنر سیاست آلمان است که با تصاویری از مارکس گرفته تا بناهای کشور آلمان تزیین شده است.

فیلم در بخش‌های ابتدایی خود کُدهایی به مخاطب می‌دهد که او را آماده یک شوک کند. این کُدها شامل برنامه ریزی آذر برای تولید نوعی گیاه مخدر در ویلایی است که از سوی یکی از اقوام در اختیار او قرار داده شده اما اتفاق اصلی داستان این نیست هرچند فیلم از این ظرفیت در ادامه داستان یکبار نیز استفاده می‌کند – صحنه آمدن پلیس‌ها به دم در- اما قصه اصلی با سقوط عماد از پشت بام آغاز می‌شود و در ادامه روایت کاملا خونسرد و تکان دهنده کارگردان از مواجهه این دو خواهر با اتفاقی که رخ داده، داستان را شکل می‌دهد.

بوتاکس فیلمی خونسرد و آرام است و همین مساله مخاطبی که تا پایان فیلم را همراهی می‌کند دچار ترس و وحشت می‌کند که در پس این خونسردی قرار است چه اتفاقی رخ دهد؟ این خونسردی در بافت تصویری فیلم و صحنه های مربوط به دریاچه نمک نیز بسیار خوب منعکس شده است. شخصیت اکرم مثل یک تهدید بالقوه در طول فیلم حضور دارد و هر بار زبان به سخن گفتن باز می‌کند، مخاطب را دچار این ترس و وحشت می‌کند که قرار است به واسطه او راز اصلی فیلم برملا شود. فیلم چند صحنه خوب و جذاب دارد از جمله جایی که زن‌ها برای عماد در حال پختن آش پشت پا هستند و عماد تماس می‌گیرد. آذر به قدری نقش خود را خوب ایفا‌ء کرده که در این صحنه خودش بیش از دیگران باورش می‌شود که برادرش مهاجرت کرده است. صحنه سیگار کشیدن مدیر آذر روی بالکن و در ادامه تقلید اکرم از او نیز جزو بخش‌های بصری جذاب فیلم است.

فیلم پس از نمایش عماد در آلمان از زاویه ذهن اکرم این سوال را پیش می‌آورد که قرار است با چه نوع پایان بندی خاتمه یابد؟ پایان بندی انتهایی داستان نیز بهترین و البته معقول‌ترین پایان برای چنین داستانی است.

نویسنده: حمیده جهانگیر

برچسب ها: سوسن پرورفیلم بوتاکسکاوه مظاهری
نوشته قبلی

زندگیِ سگی

نوشته‌ی بعدی

درد مشترک آدم بدها و آدم خوب‌ها

نوشته‌ی بعدی

درد مشترک آدم بدها و آدم خوب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

از صیاد تا ناریا، تلویزیون و پرده سینما در اشغال آثاری ضعیف

۱۴۰۴-۰۲-۲۸

مدیران مومن و انقلابی تلویزیون هم عاشق بوروکراسی سنگین هستند؟

۱۴۰۴-۰۲-۲۶

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس