سینما مثبت: در بلبشوی حاکم بر بخش تبلیغات شبکههای تلویزیونی هر روز شاهد دسته گُلی تازه از این بخش مهم و موثر در سازمان صدا و سیما هستیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری ـ تحلیلی سینما مثبت، مشکلات مالی صدا و سیما در سالهای اخیر باعث شده تا شبکههای تحت پوشش این رسانه به فضایی ارزان برای پخش تبلیغات تلویزیونی تبدیل شوند. تبلیغاتی که گاه از شدت تکرار و همچنین سطحی و مبتذل بودن آزار دهنده شده و عملا تلویزیون را به رسانهای تبدیل میکند که در لابلای حجم عظیم تبلیغات تلویزیونی،گاهی مقداری برنامه نمایشی و ترکیبی نیز پخش میکند. متاسفانه به دلیل قدرت بالای مالی سفارش دهندگان این تبلیغات، نظارتی بر روی این آثار تصویری نیست و به همین دلیل گاهی با آثاری مواجهه میشویم که با خطاهای فاحش بهداشتی و آموزشی راهی آنتن میشود. نمونه این تبلیغات این روزها از سوی شرکت تولید کننده شکلات برند نیکا در شبکههای مختلف مشاهده میشود که طی آن نوجوانی در کنار زمین فوتبال یک بسته شکلات بزرگ را در دست گرفته و شروع به گاز زدن آن میکند که این امر تداعی کننده مصرف کامل شکلات توسط این کودک است. این تصویر بسیار موثر بر ذهن کودکان در حالی نمایش داده میشود که پدیدههایی مانند: چاقی، دیابت، فرسایش دندان و… متاسفانه در میان کودکان و نوجوانان ایرانی بسیار شایع است و هیچ الگوی غذایی و پزشکی این میزان از مصرف شکلات را در میان کودکان تجویز نمیکند.
خبرنگار سینما مثبت با وجود تماشای مکرر این تیزر تلویزیونی متاسفانه موفق به یافتن آن در فضای مجازی و حتی کانالها و صفحات و سایتهای مرتبط با این برند شکلات نشد اما از پخش چنین تیزری اطمینان کافی وجود دارد. امید است مسوولان تلویزیون با پخش چنین تبلیغات مضر و بی فایدهای مانع از بروز و ظهور بیماریهای مختلف در میان کودکان شوند.
سینما مثبت آماده انعکاس دیدگاههای افراد و شرکتهایی که در این مطلب از آنها نام برده شده است.