یکشنبه, خرداد ۱۸, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی تلویزیون

فانتزی شمال شهری «پیروزی بر کرونا»

۱۳۹۹-۰۷-۲۸
Reading Time: 1 min read
0

سینما مثبت: «رعایت دستور العمل های بهداشتی در مقابله با ویروس کرونا یک فانتزی شمال شهری است!»

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری ـ تحلیلی سینمامثبت، در شمال شهر تهران می­توان رانندگان اتوموبیل­های مدل بالا را دید که پشت فرمان ماسک و نقاب محافظ زده­اند و شیشه اتوموبیل را بالا داده­اند. تنها در این محدوده است که مراقبت در مقابل نفوذ ویروس کرونا شدید است اما اگر از این محدوده شیک و محافظت شده تهران خارج شوید و مانند نویسنده این یادداشت هفته­ای چند بار از دروازه های ورودی مانند: ایستگاه مترو آزادگان،ایستگاه مترو شاهد،ایستگاه مترو صادقیه، ایستگاه مترو ارم سبز و….به تهرانِ همیشه قهرمان وارد شوید، در ایستگاه­های مترو تصاویری از تجمع و تقلای مردم برای سوار شدن به مترو را مشاهده خواهید کرد که بی شباهت به فیلم­های آخر الزمانی نیست! گویی در این محدوده کرونا شکست خورده، در دادگاهی عالی نیز محکوم شده و حالا در حال گذراندن دوران محکومیت طولانی مدت خود پشت دیوار زندانی با شدید­ترین مراقبت­های امنیتی است که مردم به عنوان شاکیان کرونا اینچنین بدون رعایت هر نوع فاصله گذاری به یکدیگر می­چسبند تا با توقف قطار، برای مسیری طولانی که در پیش دارند یک صندلی برای نشستن پیدا کنند. گاهی در چنین لحظاتی فشار جمعیت چنان شدید است که ممکن است به کنده شدن نگین انگشتر شما و یا درآمدن ساعت از دست شما نیز منجر شود (کاملا واقعی). در چنین نقطه­ای افراد مختلفی را خواهید دید که خستگی و ساعات اندک استراحت شبانگاهی باعث می­شود تا کف مترو نشسته و فاصله باقی مانده تا محل کار را به استراحت بپردازند. سایر مسافران هم که صندلی برای نشستن پیدا نکرده­اند برای ایستادن در واگن قطار مانند خیارهای چیده شده در شیشه خیارشور با کمترین فاصله کنار یکدیگر می­ایستند. این تصاویر در اغلب گزارش­های رسمی نظیر گزارش­های میدانی صدا و سیما از کرونا سانسور می­شود. شاید یکی از دلایلی که تصور می­کنیم کرونا در حال گذراندن دوران محکومیت خود است، همین تصاویر فانتزی و ملوس و دور از واقعیت است که تلویزیون از وسایل نقلیه عمومی منعکس می­کند و در آن گزارشگران تلویزیون با حضور گزینش شده و هماهنگ شده در مکان­هایی خاص، افرادی را نشان می­دهند که صرفا برخی دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمی­کنند و مثلا به جای سه نفر، چهار نفر روی صندلی مترو نشسته­اند اما اگر دوربین تلویزیون یکبار در فاصله ساعت 6 تا 30/7 صبح در یکی از ایستگاه­هایی که حاشیه شهر تهران را به متن متصل می­کنند حضور یابد، نه تنها واقعیت های جذابی را مشاهده می­کند بلکه بعید است حتی دوربین آن­ها به دلیل فشردگی فضا امکانی برای ورود به واگن مترو پیدا کند. آنجاست که به قول شاعر تلویزیون «آنچه نادیدنی است» را خواهند دید و قطعا انعکاس آن در فضای عمومی و پیگیری موضوع، مسوولان را به فکر حل این مشکل وا خواهد داشت. متاسفانه ساده انگاری تولید شده توسط صدا و سیما به کلیت مبارزه با این بیماری نیز تسری داده شده است. در چنین فضایی، تعداد قابل توجهی از مردم مجبورند برای حداقل­های زندگی نسبت به هر نوع دستور العمل بهداشتی بی اعتنا باشند چون اگر چنین دستورالعمل­هایی را رعایت کنند، از زندگی جا خواهند ماند.  آن­ ها برای لقمه­ای نان جان خود را در کف دست گرفته­اند و این چیزی نیست که برای برنامه ریزان نشسته در نقاط شمالی شهر و در دفاتری با تهویه مطبوع قابل درک باشد.

نویسنده: حمیده جهانگیر

برچسب ها: سینماپلاس،سینمامثبت،پلاس،کرونا، مترو، مترو و کرونا
نوشته قبلی

فرجام تلخ طبقه متوسط در فیلم لتیان

نوشته‌ی بعدی

بودجه جشنواره حقیقت صرف امور رفاهی مستند سازان می شود

نوشته‌ی بعدی

بودجه جشنواره حقیقت صرف امور رفاهی مستند سازان می شود

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

آقای سازمان سینمایی! برنامه راهبردی‌اتان محرمانه شد؟

۱۴۰۴-۰۳-۱۷

نماوا اقدام به خودکشی رسانه‌ای کرده است؟

۱۴۰۴-۰۳-۱۲

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس