دوشنبه, خرداد ۱۹, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی خبر

حوزه هنری از فضای قبیله ای دور خواهد شد؟

۱۳۹۹-۰۴-۱۶
Reading Time: 2 mins read
0

سینما مثبت: هشتم تیرماه امسال با برگزاری آئین تکریم محسن مؤمنی‌شریف رئیس سابق و معارفه محمدمهدی دادمان رئیس جدید حوزه هنری، این نهاد فرهنگی ـ هنری وارد دوران تازه ای از فعالیت خود شد اما آیا این دوران جدید به معنای تغییر عمده و محسوس در فعالیت های این نهاد خواهد بود؟

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری ـ تحلیلی سینما مثبت، محسن مومنی شریف از اردیبهشت ماه سال 1389 مدیریت این مجموعه را به عهده داشته که این دوره ده ساله یکی از طولانی ترین دوره های مدیریتی در کشورمان است. حوزه هنری و نهادهایی از این دست در طول سال های گذشته با این هدف شکل گرفتند که با بهره گیری از نیروهای جوان،خلاق و دارای انگیزه، خلاء سیستم های اداری و مجموعه های کم تحرکی نظیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را جبران کنند. این نهادها با بهره گیری از حاشیه امیت بالای مدیریتی، عدم نیاز به ارائه گزارش عملکرد به رسانه ها، عدم نیاز به رعایت قواعد دست و پاگیر اداری و… فضایی مستعد برای رشد و پیشرفت داشتند و در کارنامه کاری اغلب آن ها یک دوره رشد و پیشرفت به چشم می خورد اما پس از مدت کوتاهی آن ها نیز مسیر دیگر نهادهای حاکمیتی را در پیش گرفته و با تراکم بالای نیروی انسانی، به مجموعه ای کارمند محور تبدیل شدند که دیگر خروجی هنری و محتوایی سابق را نداشتند.

آسیب دیگر نهادهایی از جنس هنری، تبدیل آن ها به رقبای مجموعه های دیگر و نوعی رفتار قبیله ای است؛ به گونه ای که گاهی تبدیل به رقبای سرسخت مجموعه هایی مانند وزارت ارشاد شده و در مقام نقد فعالیت چنین مجموعه هایی به مرور تبدیل به یک دولت کوچک شده و گاهی نیز فعالیت های آن ها صرفا محدود به نقد فعالیت های مجموعه های دیگر شده و از کار خلاقه و ایجابی باز می مانند.

این روزها سازمان ها و مجموعه های دولتی همچون سازمان سینمایی تلاش می کنند با تغییرات جدید خود را وقف دهند و مشخصا با شفاف سازی و اعلام هزینه های خود، مسیری را در پیش بگیرند که رسانه ها بتوانند درباره فعالیت آن ها به خوبی قضاوت کنند. در چنین شرایطی محمد مهدی دادمان به عنوان رییس حوزه هنری اگر به دنبال فعالیتی موثر و ثمر بخش در این مجموعه باشد، قطعا باید مسیر شفافیت را در پیش بگیرد و در ابتدا با نقد دقیق فعالیت های گذشته به سوال های اینچنینی پاسخ دهد:

  • در طول سال های گذشته چه بودجه ای در این مجموعه هزینه شده است و چه دستاوردی به دست آمده است؟
  • میزان نیروی انسانی موجود در این مجموعه چقدر است و این حجم نیروی انسانی چه تناسبی با فعالیت های صورت گرفته دارد؟
  • چه بخشی از فعالیت های حوزه هنری قابل برون سپاری است؟
  • کدام بخش از فعالیت های حوزه هنری با مجموعه های دیگر موازی و قابل توقف یا ادغام است؟
  • و…

سینما مثبت آماده انعکاس دیدگاه های صاحب نظران درباره این خبر است.  

نوشته قبلی

قاضی منصوری و پشت بام خوابی، بی اعتمادی مردم به رسانه های رسمی را بیشتر کرد

نوشته‌ی بعدی

بازسازی حرم امام رضا (ع) در یک فیلم خارجی

نوشته‌ی بعدی

بازسازی حرم امام رضا (ع) در یک فیلم خارجی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

آقای سازمان سینمایی! برنامه راهبردی‌اتان محرمانه شد؟

۱۴۰۴-۰۳-۱۷

نماوا اقدام به خودکشی رسانه‌ای کرده است؟

۱۴۰۴-۰۳-۱۲

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس