دوشنبه, خرداد ۱۹, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی خبر

در دیگ شبکه نمایش خانگی سَرِِ سگ نمی جوشد

۱۳۹۹-۰۴-۱۲
Reading Time: 3 mins read
0

سینما مثبت: در روزهای گذشته اتفاقی در حوزه سینمای ایران رخ داد که مصداق بارز این ضرب المثل است: دیگی که برای من نجوشه میخوام سر سگ توش بجوشه!

عکس تزیینی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری ـ تحلیلی سینما مثبت،چندی پیش سازمان سینمایی با انتشار خبری اعلام کرد صدور مجوز برای سریال نمایش خانگی به دلیل وجود بیش از نیاز بازار این نوع محصولات، متوقف شد. در این خبر به نقل از بهمن حبشی مدیر کل دفتر نظارت بر تولید فیلم اعلام شده بود تعداد مجوزهای صادره و سریال‌های درحال تولید و آماده توزیع برای نمایش خانگی بیشتر از نیاز و ظرفیت بازار است و تا نمایش چند سریال آماده توزیع و ایجاد تعادل میان زنجیره صدور مجوز تا توزیع لازم است چند ماهی از صدور مجوز جدید خودداری شود.

این مطالب در حالی بیان شد که با رشد VODها در ماههای اخیر و اقبال مردم به این آثار، ظرفیت تازه ای در این حوزه فراهم شده بود که ساز و کار خاص خودش را داشت و برخلاف فیلم های سینمایی، هیچ گاه دست نیاز به سوی سازمان سینمایی برای دریافت بودجه از سوی فعالان این حوزه دراز نمی شد که تولید بیشتر این آثار بخواهد باری بر دوش سازمان سینمایی باشد.

اما چندی بعد با اظهار نظر یکی از دست اندرکاران حوزه تهیه و تولید در سینمای ایران مشخص شد آنچه سازمان سینمایی از آن به عنوان توقف تولید این آثار به بهانه اشباع بازار نام برده، آشی است که گروهی از دست اندرکاران سینمای ایران برای حوزه نمایش خانگی بارگذاشته اند و عملا شرایطی را رقم زده اند که تولید این آثار زیر نظر صدا و سیما قرار گیرد. در این موضوع چند نکته قابل توجه است:

1 ـ سازمان سینمایی به عنوان مجموعه ای که قرار است حامی حقوق سینماگران باشد، به جای صیانت از حریم خود، به سادگی این حوزه را به جای دیگری واگذار می کند و درخصوص این واگذاری هم دروغ می گوید و با کشف حقیقت، نسبت به دروغ مطرح شده نیز واکنشی نشان نمی دهد و حتی یک عذرخواهی ساده هم بیان نمی کند.

2 ـ اعلام خبر توقف صدور مجوز در حوزه شبکه نمایش خانگی از سوی مدیری صورت گرفته که برای دوره ای طولانی در تلویزیون فعالیت داشته است. او پیش از پیوستن به سازمان سینمایی سال ها به عنوان مشاور فرهنگ در شبکه اول سازمان صداو سیما طی سالهای 65تا67 ،مدیرکل طرح و برنامه مرکز فرهنگی هنری صبا(وابسته به سازمان صداو سیما به مدت 6سال) و… فعالیت داشته است. او حالا به جای آنکه در مسوولیت جدید خود حافظ حقوق سینماگران باشد، ظاهرا منافع تلویزیون را دنبال می کند و البته با توجه به پایان کار دولت در یکسال آینده و تغییر قطعی در حوزه مدیریت سینمایی، دور از انتظار نیست که مدیران سینمایی از هم اکنون به زمینه سازب برای کسب پست هایی با حاشیه امنیت و ماندگاری بالا باشند و چنین چیزی فقط در تلویزیون مصداق دارد و چراغ سبزهایی از جنس متوقف کردن تولید در شبکه نمایش خانگی می تواند زمینه مساعدی برای حضور در رده های مدیریتی تلویزیون در یکسال آینده را فراهم کند.

3 ـ فردی که به عنوان طراح و چهره موثر فرستادن سریال های شبکه نمایش خانگی به دامان تلویزیون در این خصوص اطلاع رسانی می کند، در دهه نود صرفا شش فیلم تولید کرده و در حوزه سریال سازی به جز مدیریت تولید یک اثر تاریخی در سال های بسیار دور، هیچ فعالیت دیگری در این حوزه نداشته است. جالب اینکه اغلب آثار تولیدی این فعالِ حوزه تولید در سال های اخیر نیز آثاری هنری بوده و البته افتخار تهیه کنندگی فیلمی برای یک پسربچه میلیاردر که پرده سینما را به خاک و خون کشیده و بعد از آن رفته و در غبار فراموشی گُم شده هم متعلق به این فعال حوزه تولید و تهیه است. با این رزمه پُربار فعالیت، تلاش های این سینماگر و دیگر همراهان وی یادآور آن ضرب المثل معروف است که می گوید: دیگی که برای من نجوشد سر سگ در آن بجوشد!

سینما مثبت آماده انعکاس دیدگاه های افراد درباره این مطلب است.

مطالب مرتبط: VODها در آغوش صدا و سیما به سرنوشت پیام رسان سروش دچار می شوند

برچسب ها: شبکه نمایش خانگی،سینماپلاس،بهمن حبشی،سازمان سینمایی،پلاس
نوشته قبلی

چرا سوری ها مجله های ایرانی را در فرودگاه آتش زدند؟

نوشته‌ی بعدی

مضحکهِ ماسک در تلویزیون

نوشته‌ی بعدی

مضحکهِ ماسک در تلویزیون

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

آقای سازمان سینمایی! برنامه راهبردی‌اتان محرمانه شد؟

۱۴۰۴-۰۳-۱۷

نماوا اقدام به خودکشی رسانه‌ای کرده است؟

۱۴۰۴-۰۳-۱۲

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس