یکشنبه, خرداد ۱۸, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی تلویزیون

چگونه «نون.خ۲» از «پایتخت۶» پیش افتاد؟

۱۳۹۹-۰۲-۰۲
Reading Time: 3 mins read
0

سینما مثبت: سعید آقاخانی این شبها دو سریال روی آنتن دارد؛ یکی  نون.خ۲  که از شبکه اول سیما پخش می شود و دیگری بازپخش سریال شب عید  که از شبکه آی فیلم در حال پخش است و البته هر دو سریال جزو  پُر بیننده‌های شبکه‌های سیما محسوب می شوند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری ـ تحلیلی سینما مثبت، درباره اقبال به “نون.خ۲” می­توان دلایل مختلفی مطرح کرد؛ از فضای طنازانه تا جلوه‌های بصری زیبایی که از طبیعت ایران ارائه می­دهد،از دست انداختن سیاسیون بی‌عمل تا بازی‌های یکدست و ازهمه تازه بودن داستان برای مخاطبانی که فصل قبل را هم دیده بودند ولی آنچه در نون.خ۲  و  شب عید وجود دارد، احترام به مخاطب تلویزیون است.

ماجرا سهل و درعین حال ممتنع است. در سریالی مثل  نون.خ۲  سراسر احترام به مخاطب است که به چشم می‌خورد و سازنده حواسش به این بوده که حتی لاابالی‌ترین مخاطب هم وقتی دربرابر تلویزیون ایران می‌نشیند دوست دارد حدی استاندارد از تاکید بر اخلاقیات را شاهد باشد.

نون.خ۲ بلافاصله بعد از  پایتخت۶  و با جرح و تعدیلهای قابل توجه روی آنتن رفت ولی خیلی زود موتورش گرم شد و بی‌تشبث به آلودگی‌های کلامی یا شوخی‌های دوپهلو از مخاطب خنده گرفت.

 نون.خ۲  سریال اپیزودیک نیست ولی آقاخانی به چشم اثری اپیزودیک بدان نگریسته و می‌کوشد در هر قسمت با قرار دادن روایتی از رویارویی با آدمهایی تازه به طنزپردازی کاملا محترمانه بپردازد.

نون.خ۲ برخلاف  پایتخت۶  از بازیگران اصطلاحا چهره  بهره نگرفته و  از نابازیگران و بازیگرانی بومی که خیلی درست به بازی گرفته شده‌اند بهره گرفته و از آنجایی که این بازیگران با احترام تمام به مخاطب ایفای نقش می‌کنند و بدون کمترین ادا و اطوار داستان را پیش‌ می­برند، دوست‌داشتنی هستند.

شخصیتهای “نون.خ۲” محروم ولی محترم و از جنس مردم هستند؛ نگاه کنید به کاراکتری فرعی مثل  سلمان  که حتی اسم بازیگرش را هم نمی‌دانیم ولی فقط و فقط با پرداخت درست و بی کمترین بی‌حرمتی، حتی راه رفتن‌اش هم خنده‌دار است.

در مقام مقایسه سریال پایتخت۶ عقبه‌ای ده ساله داشت که برای خیلی‌ها و ازجمله اسپانسر متمولش بهترین موتور محرک برای بریز و بپاش بود ولی چون در قسمت ششم حرمت مخاطب را رعایت نکرد، نتوانست حتی با دستاویزی به آثاری از فیلمفارسی‌ هم دستاوردی روبه جلو برای سازندگان آن باشد.

همین حالا اگر سازمان به سمت شفاف‌سازی برود و هزینه‌ای که صرف هر دو سریال شده را منتشر کند، مشخص خواهد شد هزینه تولید  نون.خ۲  به‌مراتب کمتر از  پایتخت۶  بوده ولی چون هدف‌گذاری  نون.خ۲  برمبنای تولید طنزی محترمانه بر بستر اجتماع روستایی بوده، راحت تر توانسته، رضایت قطعی مخاطب را جلب کند.

بر اساس این تجربه می­توان به مدیران سیما توصیه کرد حتی موفق‌ترین برندها را دست افرادی ندهند که به تلویزیون به چشم پیج اینستاگرام یا شبکه‌های تُرک می‌نگرند. تلویزیون رسمی ایران، مختصاتی دارد که زیربنای آن رعایت اخلاقیات و تولید محترمانه در هر شرایطی است.

مخاطب اگر بخواهد پرده‌دری ببیند به ‌سراغ جم می‌رود، مخاطب اگر بخواهد شوخی زشت ببیند به سراغ فلان پیج اینستا می‌رود. مخاطب وقتی سراغ تلویزیون می‌آید هم سرگرمی می‌خواهد و هم احترام و این احترام سرگرم‌کننده عنصری است که  نون.خ۲  متکی بر آن آغاز کرد و به نقطه عطف رسید و تا هنگامی که بدان پای‌بند باشد می‌تواند صعود کند.

نویسنده: نسترن شیخ الاسلام

برچسب ها: سریال نون خ،سینماپلاس،سینمامثبت،پلاس
نوشته قبلی

همراه اول متقاضیان وام یک میلیون تومانی را گمراه و سرگردان کرد

نوشته‌ی بعدی

آغاز مرگ کاغذ بازی در سینمای ایران

نوشته‌ی بعدی

آغاز مرگ کاغذ بازی در سینمای ایران

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

آقای سازمان سینمایی! برنامه راهبردی‌اتان محرمانه شد؟

۱۴۰۴-۰۳-۱۷

نماوا اقدام به خودکشی رسانه‌ای کرده است؟

۱۴۰۴-۰۳-۱۲

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس