سینما مثبت: آشفتگی در تخصیص سیمکارت های تلفن همراه از سوی اپراتورها، به یک افتضاح تمام عیار منجر شده و جالب اینکه با وجود اعلام مسوولان در تاثیر این رفتار در شیوع بیماری کرونا، همراه اول به عنوان اپراتور مقصر در این ماجرا اقدام به عذرخواهی بابت مشکلات پیش آمده در این روزها از مردم نکرده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری ـ تحلیلی سینما مثبت، شرایط کرونایی در دو ماه گذشته فرصت بی تکراری را برای بهره برداری تبلیغاتی برخی شرکت ها و مجموعه ها از این فضا فراهم کرده تا با ارائه خدمات مناسب به مردم، اقدام به اعتماد سازی و تقویت برند خود کنند. در چنین شرایطی پس از اعلام شرایط ثبت نام وام یک میلیون تومانی و الزام متقاضیان وام به استفاده از سیمکارتی که به نام خود دارند جهت دریافت وام، اپراتور همراه اول بلافاصله اعلام کرد آماده ارائه سیمکارت رایگان به مردم برای ثبت نام دریافت این وام است. نحوه خبر رسانی در این مورد، باعث شد تا برخی از مردم تصور کنند که برای ثبت نام این وام، الزاما نیازمند سیمکارت همراه اول هستند و همین مسئله باعث هجوم مردم به دفاتر پیشخوان جهت دریافت سیمکارت شد. موضوعی که سبب شد روز گذشته علیرضا زالی فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران ضمن هشدار نسبت به افزایش احتمال شیوع کرونا در دفاتر پیشخوان دولت، خواستار به کارگیری تمهیدات لازم از سوی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی نسبت به این موضوع شود.
نکته قابل توجه اینکه در این شرایط همراه اول با واکنش وزیر ارتباطات اقدام به ایجاد امکان ثبت نام در سایت این شرکت نمود اما خود این موضوع هم تبدیل به جلوه دیگری از ناکارآمدی همراه اول شد و بسیاری از افرادی که به سایت مراجعه کردند، برای انجام کاری که قاعدتا به چند دقیقه زمان نیاز است؛ ساعت ها وقت صرف کردند تا موفق به ثبت نام در سایتی شوند که قطع و وصلی های مکرر آن مانع از انجام این کار می شد. البته وضعیت شرکت ایرانسل به مراتب بدتر از این بود و طبق مشاهده های خبرنگار ما و همچنین افرای که اقدام به مراجعه به این سایت کردند، در اکثر مواقع صفحه مربوط به دریافت سیمکارت رایگان خطا می داد و عملا امکان استفاده از آن وجود نداشت. فقط اپراتور رایتل از این آزمون سربلند بیرون آمده و صفحه آن با ساز و کاری منظم، اقدام به ثبت اطلاعات نموده و احراز هویت ـ دریافت کُپی کارت ملی ـ را نیز به زمان تحویل سیمکارت در درب منزل محول نموده است.
توزیع سیمکارت رایگان یکی از مهم ترین آزمون هایی است که بخش های ارائه دهنده خدمات به مردم، میزان توانایی خود را به مشتریان نشان دادند تا مشخص شود حتی مجموعه هایی مانند ایرانسل و همراه اول که داعیه نخبه گرایی و توانایی های فنی بالا دارند نیز در شرایطی هستند که به دلیل فقدان نیروهای اندیشمند و آینده نگر، نمی توانند حجم مراجعه مردمی به دفاتر پیشخوان را پیش بینی و برای آن ساز و کاری مناسب را تدارک ببینند و بدتر از آن این است که حتی زبان مسوولان و سخنگویان آن ها نیز به یک عذرخواهی ساده از مردم بابت مشکلات پیش آمده باز نمی شود.
سینما مثبت آماده انعکاس نظرها و دیدگاه های مجموعه هایی که از آن ها در این خبر نام برده شده است.
نویسنده: امیر استادی