سه شنبه, اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی جشنواره سی و ششم

این فیلم را به مدافعین حرم نچسبانید

۱۳۹۶-۱۱-۲۳
Reading Time: 1 min read
0

سینما مثبت: حواشی پیش آمده درخصوص فیلم به وقت شام از شب گذشته تاکنون واکنش‌های مختلفی را به دنبال داشته است. این مطلب که به قلم احمد عبدالرحیمی نوشته شده تازه ترین واکنش به اظهارات کارگردان به وقت شام است.

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری ـ تحلیلی سینما مثبت، متن این یادداشت به شرح زیر است:‌

 

استفاده مکرر از نام حاج قاسم

باید به سعید ملکان آفرین گفت  که عوامل فیلم تنگه ابوقریب را به روی صحنه آورد و با جمله «حالا که فضا تلخ شد می‌خواهم یک خاطره شیرین بگویم» به لحظه ای در جشنواره امسال اشاره کرد که تماشاچی‌ها برای شهدای گردان عمار دست می‌زدند. او با همین جمله ی کوتاه صادقانه هم به تکلیفش عمل کرد و هم اثر گذاشت.

این رفتار فیلمسازی است که در خدمت پرچم کشور و اعتقاداتش فیلم می‌سازد، شومن بازی در نمی‌آورد و خودِ خودش است و مستحق جایزه اش هم بود.

از جشنواره فیلم فجر دو سال قبل از این حاتمی کیا حملات بسیاری به جشنواره فیلم فجر می کرد و داوری‌ها را زیر سئوال می برد و از بی مهری‌ها حرف می زد و به نقد شدید جشنواره‌ای پرداخت که خود او الان از آن سیمرغ گرفته است.

 

امسال هم حاتمی کیا  وقتی میکرفن آماده را حاضر دید  نتوانست خودش را کنترل کند و فیلم سوم خودش را در این جشنواره به نمایش گذاشت. با این تفاوت که در سالهای اخیر با بازی در زمین قشر انقلابی  و با فیلم  چ  نظرات این عزیزان را بخود جلب کرده که شاید بتواند اهداف خود را پیش ببرد. حاتمی کیا می داند نسل سوم و چهارم او را درست نمی‌شناسند ، این قشر از پیچ و خم‌های سینما خیلی سر در نمی آورند و این سالها فرصت تحلیل و  نگاه حرفه ای هم نداشته پس زمینه برای جولان های سینمایی اش مناسب است.مثل بزرگ‌تری که در بیان خواسته هایش نسبت به پایین دست عاجز است  و فریاد زدن را تنها  راه تثبیت کردن جایگاه خود می داند!

یکی از همین فریادها، استفاده مکرر از نام حاج قاسم است. سردار قاسم سلیمانی  که در سال‌های اخیر تنها اسطوره دوست داشتنی رسانه های خارج و داخل شده است .  حاتمی کیا با زیرکی خود را به این مجاهد مخلص خدامی چسباند و  فیلمی که هیچ اشاره ای به مدافعین حرم ندارد باعث شده  بارها فیلم را به مدافعین حرم بچسباند .

حاج قاسم عزیز و سربلند همانند یک فرمانده و یک پدر دست نوازش بر سر هر عنصری که در راه انقلاب اسلامی و مجاهدت باشد می کشد که اگر نوازش شدگان این صف ، همه گان تاکنون مثل حاتمی کیا می‌خواستند جار بزنند، بعد از هزاران نفر در این صف شما آقای کارگردان  به زحمت «آخرین نفر» می شدی و اگر جایزه ایشان برایتان اهمیت داشت از دوسال قبل کاری با جشنواره فیلم فجر نمی کردید که  سیمرغ دو منظوره طراحی شود بخاطر سرو صداهای شما .

 

وای به حال ما که حاتمی کیا از صدا و سیما شکایت دارد

چرا در برنامه هایی همچون هفت حاضر نمی شوید؟ چون اساسا این کارگردان فقط در جایی  فریاد می‌زند و  هر چه می‌خواهد بر منتقد و مدیران و همه می تازد که مطمئن است هیچ کس نیست که از خود دفاع کند یا با دو سئوال فنی او را به چالش بکشاند. ‌یعنی همان بزن در رویی که دیشب شاهدش بودیم  .

بنابراین از به چالش کشیده شدن خود و فیلمش هراس دارد و دفاعی هم  نداردچون اگر بپرسند دیالوگ مخصوص مدافعین حرم در فیلم شما کدام بود یا در کدام سکانس ؟ حتمی پاسخی ندارد  پس لزومی بع حضور در این برنامه نمی بیند .

:آن کسی که گفت « وای به حال ما که آقای حاتمی کیا از صدا و سیما شکایت دارد.صدا وسیمای ما که رسانه انحصاری دوستان آقای حاتمی کیاست»  درست گفته بود. بر اساس سخن گوهر بار امام خمینی رحمة الله که «اگر سپاه نبود کشور هم نبود»، کشور پشت شما بود جناب آقای کارگردان ، پس چرا عصبانیت خود را با نام مقدس مدافعین حرم بر سر اهل سینما و تلویزیون و کشور کوبیدی ؟

 

این همه شومن بازی برای چیست؟

اگر خودت را فیلمساز نظام می دانی  چطور بر  صدا و سیمای جمهوری اسلامی می تازی که طبق سیاستهای درست نظام پیش می رود و زیر نظر رهبری معظم انقلاب  اداره می شود ؟پس چرا برقوانین رسانه ملی تابع نیستی ؟

این همه  شومن بازی برای چیست آقای کارگردان ؟  حاتمی کیا هم مثل دیگر فیلمسازان فیلم ساخته است؛ این هیاهو برای چیست ؟

تنها سخن راست شما در مراسم اختتمایه  یاد کردن از گمنامان سازمان اوج رسانه بود که الحق اگر نبودند این عزیزان  بخش‌های زیادی از حقایق انقلاب و این نهضت پنهان می ماند و اگر شخص شماهم شکر گذاری نمی کردید که دیگر انتهای قدر ناسپاسی بحساب می آمد.

 

لاپوشانی مواضع دوران اغتشاش

شاید همه اینها در سالهای اخیر برای لاپوشانی مواضعی است که در سال‌های اغتشاشات گرفته اید و بهمین خاطر  بنده به این موضوع اصرار دارم و مجددا متذکر می شوم. بچه های انقلابی اصحاب رسانه  باید بدانند یکی از کسانی که می بایست جور حصر را بکشد ، همین ابراهیم حاتمی کیا است، بخاطر فعالیت‌ها و موضع گیری‌هایی که در سال ۸۸ گرفت و در اوج خود ساخت فیلم گزارش یک جشن  که بر تحریک جنبش سبز و تشویق آنها پرداخت و در براندازی نظام شریک بود. او بابت این فیلم هیچ گاه از قشر انقلابی عذر خواهی هم نکرده است.

نمی شود که در فضای غبار آلود هرگاه منفعت و پول در جایی باشد خود را سُر بدهیم به همان طرف ، نمی شود  سینمایی را که رهبر معظم انقلاب آیت الله العظمی خامنه ای  حفظه الله فرمودند با لباس آهنین وارد بشوید  با کت شلوار و کراوات جولان بدهیم  و هر که نقد کرد بگوییم مگر جنس آهنی ش را نمیبینی ؟ هر چه منتقد بگوید من پارچه میبینم و ما بگوییم آهن است.

تکلیف بعضی از فیلمسازان  خائن به نظام اسلامی که با پول و سفارش پادشاهان حقیر منطقه خاور میانه فیلم علیه این ملت شریف و مظلوم ایران اسلامی فیلم می‌سازند معلوم است. تکلیف شما معلوم نیست جناب آقای کارگردان  که فردای این کشور را چگونه میخواهید به تصویر بکشید؟

پناه می بریم به خدای قادر و توانا  از شر این سینمایی که امثال شما به جوان امروز معرفی می کنید.

برچسب ها: به وقت شام،ابراهیم حاتمی کیا،حواشی جشنواره فیلم فجر،سینمامثبت،سینماپلاس،پلاس
نوشته قبلی

این میزان توجه برای شما حاتمی کیاها «بَس» نیست؟!

نوشته‌ی بعدی

معترض‌های ارگانی دست از سر جشنواره برنمی‌دارند!

نوشته‌ی بعدی

معترض‌های ارگانی دست از سر جشنواره برنمی‌دارند!

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

از صیاد تا ناریا، تلویزیون و پرده سینما در اشغال آثاری ضعیف

۱۴۰۴-۰۲-۲۸

مدیران مومن و انقلابی تلویزیون هم عاشق بوروکراسی سنگین هستند؟

۱۴۰۴-۰۲-۲۶

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس