سه شنبه, تیر ۱۰, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی جشنواره سی و ششم

«آنتی لاتاری»! ـ نگاهی به دو فیلم «شعله ور» و «هایلایت»

۱۳۹۶-۱۱-۱۵
Reading Time: 1 min read
0

 

سینما مثبت: در روز سوم از برگزاری جشنواره در سینماهای مردمی، سینما مثبت به تماشای دو فیلم «شعله ور» و «هایلایت» در یکی از سینماهای مردمی جشنواره نشست.

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری ـ تحلیلی سینما مثبت، شعله ور با نقش آفرینی «امین حیایی» به عنوان تنها چهره شناخته شده، روایتگر قصه مردی است که از همسرش جدا شده و پسری جوان دارد. مرد که در زندگی شغلی نیز به بُن بست رسیده، به سیستان و بلوچستان می رود و طی آشنایی با دختری جوان، نقشه ازدواج با او را می‌کشد. در همین زمان پیوستن پسر جوان مرد به او، ماجراهایی را پدید می‌آورد.

شعله ور یک فیلم طولانی مبتنی بر ترویج «اخلاق مداری» است که مدت زمان دوساعته آن خارج از حوصله تماشاگر عام است. فیلم می‌توانست به سادگی از زمان ورود شخصیت ها به سیستان آغاز شود اما با یک مقدمه چینی طولانی، ظرفیت خود برای همراهی مخاطب را به شکل جدی از دست می‌دهد. تماشاگری که از نعمت الله پیش از این فیلم های جذابی مانند: آرایش غلیظ، رگ خواب وبی پولی را دیده در این فیلم با چند ایده ساده مواجه می‌شود که چندان کششی برای مخاطب ندارد. بر همین اساس می‌توان متوجه شد که چرا هیات انتخاب سال گذشته مجوز ورود فیلم به بخش مسابقه را ندادند.

 

«هایلایت» ساخته اصغر نعیمی هم فیلمی از جنس سینمای بدنه است که نشان می‌دهد سازنده آن حال و حوصله ارتقاء از جایگاه یک فیلم ساز متوسط به مرتبه فیلم سازی با آتیه را ندارد. آخرین ساخته او مصداق بارز «حیف کردن سوژه» است. زن و مردی در تصادفی شدید در جاده شمال آسیب دیده و به بیمارستان منتقل می‌شوند. مرد تصادفی وکیل و زن تصادفی دانشجوی رشته حقوق است. مرد دارای همسر و زن هم دارای نامزد است. این قصه جذاب در فیلم هایلایت تبدیل به اثری با ریتم کُند و کشدار شبیه تلویزیونی شده که با حضور بازیگر ناشناخته ای درنقش اول زن، به اثری بی حس و حال تبدیل می‌شود. اثری که احتمالا در زمان نمایش آن در سالن رسانه‌ها شاهد واکنش‌های جالبی از سوی اهالی رسانه خواهیم بود.

نکته قابل تامل فیلم این است که سازنده آن در برخورد با مسئله ای ناموسی به جای آنکه شیوه قهرمان فیلم لاتاری را در پیش بگیرد و این لکه ننگ را با خون بشوید، به شیوه‌ای کاملا مهربانانه با خائن برخورد می‌کند و او را می بخشد! به نظر می‌رسد این تفاوت نگاه به واسطه تعلق خاطر دو فیلم ساز به دو جریان مختلف دارد: یکی ارزشی و دیگری سینمای بدنه!

برچسب ها: هایلایت،شعله ور،فیلم های جشنواره سی و ششم،سینمامثبت،سینماپلاس،پلاس،PLUS
نوشته قبلی

به وقتِ دبی ـ نگاهی به لاتاری با چند سوال از آقا موسی

نوشته‌ی بعدی

آقای حاتمی کیا! شما درجه‌دار، ما سرباز، ما تُف ، شما آبشار نیاگارا، ما واشر شما ارباب حلقه‌ها!

نوشته‌ی بعدی

آقای حاتمی کیا! شما درجه‌دار، ما سرباز، ما تُف ، شما آبشار نیاگارا، ما واشر شما ارباب حلقه‌ها!

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

پس از جنگ دوازده روزه صدا و سیما را کوچک و چابک کنید

۱۴۰۴-۰۴-۰۹

نکته‌های رسانه‌ای جنگ دوازده روزه اسرائیل با ایران

۱۴۰۴-۰۴-۰۸

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس