سه شنبه, تیر ۱۰, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی جشنواره سی و ششم

آقای حاتمی کیا! شما درجه‌دار، ما سرباز، ما تُف ، شما آبشار نیاگارا، ما واشر شما ارباب حلقه‌ها!

۱۳۹۶-۱۱-۱۷
Reading Time: 1 min read
0

سینما مثبت: ابراهیم حاتمی کیا در سال های اخیر همواره با دو فیلم در جشنواره فجر حاضر شده است. «فیلم اول» اثری است که او برای نمایش در جشنواره ساخته و به واسطه سرمایه بالایی که صرف ساخت آن شده آماده است تا یکجا اغلب سیمرغ ها را «درو» کند. «فیلم دوم» نمایش جذاب و اغلب تک نفره‌ای است که او برای لانسه کردن فیلم اول در جشنواره به راه می اندازد و در اغلب موارد میزانسن ها و فیلم‌نامه بهتری از اثر اول دارد!

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبری ـ تحلیلی سینما مثبت، میان دو فیلمی که حاتمی کیا همواره برای نمایش در جشنواره فیلم فجر آماده می‌کند، ارتباط مستقیمی وجود دارد. این هنرمند با حضور کوتاه در فیلم هایی مانند «بوی پیراهن یوسف» و حضوری بلندتر در «زندگی خصوصی آقا و خانم میم» ثابت کرده اتفاقا بازیگر برجسته و خوبی است و «آن» لازم برای بازیگری را دارد! اصلا چرا در لفافه حرف بزنیم؛ حاتمی کیا به جهت استایل و قد و بالا و فرم صورت و رنگ چشم قابلیت‌های سوپر استار شدن را هم دارد و اگر در این زمینه اندکی وقت صرف کند، می‌تواند خیلی زود جزو بازیگران مطرح و طراز اول سینمای ایران قرار گیرد. به این ژست‌های تصویری او نگاه کنید و آن را در کنار ترکیب زیبای پولیور زرشکی و موهای سفید و تک انگشتر دست راست او قرار دهید تا دریابید چه قاب‌های زیبایی می‌تواند بر این چهره شکل بگیرد!

 

 

چرا از کسی که به شما گفت «گمشو» شکایت نکردید؟

حالا حاتمی کیا در تازه‌ترین نمایش نامه‌ای که در نشست خبری جشنواره فیلم فجر به روی صحنه برده با قرار گرفتن در جایگاه «قهرمان»، منتقدان خود را که اغلب به واسطه علاقه به این فیلم ساز شریف و توانا گهگاه نقدهایی را نسبت به آثار او ـ نه خود او ـ بیان می‌کنند اینگونه مخاطب قرار داده است: «طعنه زنان به ما متلک می اندازند که چرا نمی ری سوریه؟ پاشو برو گم شو تو اون کشور کار کن! واسه چی تهران نشستی؟ اوف به اون زبان هایی که اینگونه حرف می زنند و طعنه هایی می زنند که از سر خیرخواهی نیست. رفتم پیش حاج قاسم گفتم اینا رو به من می گن. من چه جوری بگم که دلم می خواد از اینا (مدافعان حرم) حرف بزنم…»

آقای حاتمی کیا چه کسی جرات کرد به شما بگوید «گمشو»؟! آن فرد بی ادب را معرفی کنید تا ما به سهم خودمان حق او را کف دستش بگذاریم! حالا چرا از این آدم به واسطه این توهین شکایت نشده؟ اصلا چنین دیالوگی رد و بدل شده یا اینکه شما برای داغ کردن فضای احساسی جلسه مطبوعاتی ـ یا همان فیلم دوم ـ از آن استفاده کرده‌اید؟!

البته ظاهرا همین حرف ها و نشان دادن آن به یکی از مسوولان عالی رتبه باعث خیر شده و مقدمات ساخت پروژه‌ای میلیاردی توسط حاتمی کیا را فراهم کرده که علاوه بر فیلم ساز محترم، خانواده ایشان نیز در تولید آن مشارکت داشته‌اند! فیلمی که بخش زیادی از آن در تهران و شیراز به تصویر کشیده شده تفاوت زیادی دارد با فیلم‌های مستند و واقع گرایانه‌ای که توسط مستندسازان کشورمان با هزینه های بسیار اندک اما باور پذیری بالا در سوریه و زیر خط آتش تولید شده‌اند. نمونه اش فیلم «کویرس»!

 

آقای حاتمی کیا؛ ما شب تار، شما صبح امید!

 

 

حاتمی کیا در ادامه این نشست اعلام کرده «این فیلم را یک سرباز ساخته و من همچنان سرباز این کشور و این نظام هستم»! جای امیدواری است حاتمی کیا که زمانی به دنبال دریافت درجه بود، حالا به سرباز بودن رضایت داده است! عبارات مذکور را ایشان جوری به زبان آورده که انگار مخاطبان آن دشمن نظام هستند و ایشان در مقام سرباز یک تنه قصد دفاع از نظام را دارد! اینکه یک سرباز امکان ساخت چنین اثری پُرهزینه و مغشوش ـ از لحاظ سینمایی ـ را یافته، نکته قابل تاملی است که این سوال را مطرح می‌کند که آیا امتیاز ساخت چنین فیلم‌هایی فقط در اختیار حاتمی کیا است یا دیگر سربازان نظام نیز امکان بهره مندی از چنین امکاناتی را دارند؟!

در پایان فرصت را مغتنم شمرده و نسبت به لحن مطالبه گرانه حاتمی کیا، این موارد به صورت درد و دلی دوستانه خطاب به ایشان بیان می‌شود:

 

آقای حاتمی کیا! ما تف ، شما آبشار نیاگارا

ما بدبختِ حقیر ، شما کوروش کبیر

ما واشر ، شما ارباب حلقه ها

ما طرح مسکن مهر ، شما برج العربی

ما مینیمم نسبی ، شما ماکسیمم مطلق

اقا ما قیژقیژ دیال آپ ، شما امواج وایرلس

آقا ما پراید شما پرادو

ما باد بزن دستی شما کولر گازی ن

آقا شب تار، شما صبح امید!

ما ورزش از نگاه دو شما برنامه نود!

آقا ما شورش قبیله ای ، شما گفتگوی تمدن ها

اقا ما کوله پشتی ، شما کوله باری از تجربه

ما علوم اول راهنمایی . شما فیزیک انتگرال

 

لطفا زمانی که در جشنواره فیلم فجر حضور پیدا می‌کنید، پاسخگوی فیلمی که ساخته‌اید باشید؛ با همه نقاط ضعف و قوت آن! بی جهت به حاشیه نروید و حرف هایی نزنید که شان شما را نزد مخاطبان خودتان مخدوش کند!

برچسب ها: به وقت شام،ابراهیم حاتمی کیا،حواشی جشنواره فیلم فجر،سینمامثبت،سینماپلاس،پلاس
نوشته قبلی

«آنتی لاتاری»! ـ نگاهی به دو فیلم «شعله ور» و «هایلایت»

نوشته‌ی بعدی

موجی از فیلم های «لاتاریستی!» در راه است/سوژه‌های پیشنهادی با محوریت شخصیت موسی

نوشته‌ی بعدی

موجی از فیلم های «لاتاریستی!» در راه است/سوژه‌های پیشنهادی با محوریت شخصیت موسی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

پس از جنگ دوازده روزه صدا و سیما را کوچک و چابک کنید

۱۴۰۴-۰۴-۰۹

نکته‌های رسانه‌ای جنگ دوازده روزه اسرائیل با ایران

۱۴۰۴-۰۴-۰۸

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس