یکشنبه, خرداد ۱۸, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی تلویزیون

«زیر پای مادر» فرمول ایرانی ـ مذهبی سریال‌های ماهواره‌ای؟!

۱۳۹۶-۰۴-۰۵
Reading Time: 1 min read
0

سینما مثبت: با پایان ماه مبارک رمضان و اتمام پخش سریال تلویزیونی «زیر پای مادر» تلویزیون شکل تازه‌ای از سریال سازی را به مخاطبان خود عرضه کرد.

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری ـ تحلیلی سینما مثبت، بعد از گذشت یک ماه آنچه از این سریال تلویزیونی در ذهن می‌ماند را می‌توان به طور خلاصه در چند جمله بیان کرد: «مردی به نام خلیل کبابی که بیست سال قبل از همسرش آتنه جدا شده، در آستانه ازدواج پسرش اشکان بار دیگر همسر سابقش را می‌بیند. آتنه درگیر رابطه‌ای عاشقانه با فردی به نام نفر است. در این میان سر و کله زنی به نام رخساره پیدا می‌شود که مادر خوانده عروس خلیل است. خلیل تمایل دارد با رخساره ازدواج کند اما رخساره معذوریت‌هایی برای این مسئله دارد. عروس خلیل نیز تمایل دارد مادر خوانده‌اش زن خلیل شود. اما پسر خلیل می‌خواهد دوباره رابطه پدر و مادرش را احیا کند. در نهایت هم با مرگ اسماعیل نفر، آتنه و خلیل طی ماجراهایی با یکدیگر ازدواج کرده و در قسمت پایانی با تُن ماهی، کوفته، بادمجان سرخ کرده و… از میهمانان خود پذیرایی می‌کنند.»

آنچه مخاطب تلویزیون در این سریال مشاهده کرد، ترکیبی از چند مثلث و مربع عشقی بود که پیشتر از این، در این رسانه مشاهده نشده بود و صرفاً در برخی شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان روئیت شده بود. البته سازندگان سریال در یکی از مصاحبه‌های خود به این مسئله هم اشاره کردند که پخش زیر پای مادر توانسته اقبال مخاطبان تلویزیون نسبت به شبکه‌های غیر صدا و سیمایی را کاهش دهد.

در سریال «زیر پای مادر» که چندین شخصیت در حال تلاش برای یافتن همسر برای یکدیگر هستند، تلاش شده تا به این روابط رنگ و بویی ایرانی و مذهبی داده شود اما این حجم از روابط عاشقانه و مثلاً ازدواج همزمان «پدر و پسر» و «مادر و دختر» با یکدیگر و نیز روابط عجیب آتنه و رخساره، اتفاقی پیچیده است. نمی‌دانیم آیا سریالی اینچنین، محصول برنامه ریزی خاصی در تلویزیون برای عبور از موضوع‌هایی است که تاکنون «خط قرمز» تلقی می‌شده است یا اینکه بدون برنامه ریزی خاصی اثری با این مختصات در دستور کار قرار گرفته است؟! اگر فرض اولیه درست باشد معنی آن این است که تلویزیون از معیارهایی که تاکنون سرسختانه از آن دفاع می‌کرد کوتاه آمده و خود را با علائق مخاطب تطبیق داده است.

 

برچسب ها: صدا و سیما،سریال زیرپای مادر،پایان سریال زیرپای مادر،سینمامثبت،سینماپلاس،پلاس،plus
نوشته قبلی

پایتختی‌ها سوار بالن شدند

نوشته‌ی بعدی

هنر و تجربه فقط دل فیلم سازان را «خوش» می‌کند

نوشته‌ی بعدی

هنر و تجربه فقط دل فیلم سازان را «خوش» می‌کند

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

آقای سازمان سینمایی! برنامه راهبردی‌اتان محرمانه شد؟

۱۴۰۴-۰۳-۱۷

نماوا اقدام به خودکشی رسانه‌ای کرده است؟

۱۴۰۴-۰۳-۱۲

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس