یکشنبه, اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر

اندکی «بدبختی» لطفاً!

۱۳۹۵-۱۱-۲۱
Reading Time: 1 min read
0

سینما مثبت: حجم تلخکامی و سیاه نمایی موجود در برخی فیلم‌های سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر این سؤال را در ذهن مخاطبان ایجاد می‌کند که آبشخور فکری و ذهنی این فیلم سازان کجاست که این چنین آثاری از ذهن آن‌ها تراوش می‌کند؟

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری ـ تحلیلی سینما مثبت، «کارگر ساده نیازمندیم» ساخته منوچهر هادی و «زیر سقف دودی» ساخته پوران درخشنده دو فیلم به نمایش درآمده در روزهای پایانی جشنواره بود که واکنش‌های سردی را از سوی مخاطبان به همراه آورد. هر دو فیلم داستان‌هایی تلخ، سوزناک و گزنده را به نمایش می‌گذارند که در نهایت مخاطب را با ناامیدی کامل به خارج از سالن هدایت می‌کند.

داستان فیلم اول درباره سه کارگر شهرستانی که در تهران شاغل هستند و طی ماجرایی مردی میانسال را به قتل می‌رسانند. مردی که عشق یکی از این سه کارگر را چندی پیش به همسری برگزیده و حالا در صدد ازدواج با دختری کم سن و سال است که عشق یکی از دیگر کارگران است.

فیلم دوم نیز داستان خانواده‌ای سه نفره است که روابط زن و شوهر به سردی گراییده و مرد با دختری جوان پنهانی ازدواج کرده است. پسر خانواده نیز دچار بحران است. او برای جلب نظر پدر دختری که قصد ازدواج با وی را دارد، مغازه‌ای عطر فروشی را از دوستش می‌خرد اما به دلیل مشکلات قانونی این معامله، گرفتار پلیس می‌شود و…

پوران درخشنده در فیلم «زیر سقف دودی» حجم فراوانی از پیام‌های اخلاقی ـ اجتماعی و روانشناسی را به سمت و سوی مخاطب خود شلیک می‌کند. نمایش چند جلسه مشاوره روانشانسی هم بخش مهم دیگری از فیلم است که اطلاعات جالبی را به مخاطب ارائه می‌دهد. درخشنده فیلم را با پایانی گنگ و باز به انتها می‌رساند و شخصیت‌های فیلمش را معطل در هوا نگه می‌دارد.

ای کاش سازمان سینمایی در تحلیلی از اوضاع جشنواره فیلم فجر به بررسی این مسئله بپردازد که فیلم سازان محترم چه مشکل و مسئله‌ای دارند که آثارشان اینگونه آکنده از تلخکامی و ناامیدی می‌شود و حتی وقایع خوب و شیرین نیز زندگی آن‌ها را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد و تاثیری بر نگاه فیلم سازی آن‌ها نمی‌گذارد.

برچسب ها: انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران،سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر،سینماپلاس،سینمامثبت،پلاس،اخبار سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر،حواشی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر،plus
نوشته قبلی

جشنواره پُرحاشیه سی و پنجم فجر هم به پایان رسید

نوشته‌ی بعدی

«فیلم فجر»، اعتبار و سرمایه اجتماعی از دست رفته

نوشته‌ی بعدی

«فیلم فجر»، اعتبار و سرمایه اجتماعی از دست رفته

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

از صیاد تا ناریا، تلویزیون و پرده سینما در اشغال آثاری ضعیف

۱۴۰۴-۰۲-۲۸

مدیران مومن و انقلابی تلویزیون هم عاشق بوروکراسی سنگین هستند؟

۱۴۰۴-۰۲-۲۶

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس