دوشنبه, اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی فرهنگ و جامعه

فاصله عمدی کیانیان با محصولی که آن را تبلیغ می‌کند!

۱۳۹۵-۱۱-۱۸
Reading Time: 1 min read
1

 

سینما مثبت: تبلیغ دمنوش های نیوشا مدتی است در سطح شهر ظاهر شده و رضا کیانیان که تجربه‌های مختلفی را تجربه کرده حالا در گوشه و کنار شهر دیده می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری ـ تحلیلی سینما مثبت، «مجتبی محمدیان» از اساتید حوزه ارتباطات با نگارش مطلبی در «کافه بازاریابی» به تحلیل این اتفاق پرداخته و از زاویه‌ای گوناگون این موضوع را بررسی کرده است.

 

 

وسوسه استفاده از شخصیت‌های محبوب دوباره به سراغ برندها آمده است

در این مطلب می‌خوانیم: خوشحالم که بعد از مدتها که از انبوه تبلیغات فرهنگی و تبلیغات فرش فروش‌ها می‌گذرد بالاخره یک کمپین اجرا شد که می‌توان درباره آن کمی حرف زد منظورم دمنوش های نیوشاست. ابتدا باید مشخص کنم که تصور اینکه کمپین “دمنوش های مثلثی نیوشا” بدون رضا کیانیان می‌توانست اینگونه جلب توجه کند و آگاهی از برند ایجاد کند تصور اشتباهی است. نیوشا  با حضوری قدرتمند و با صرف هزینه‌های زیاد توانسته چهره برتر تبلیغات محیطی این روزهای ایران باشد آن هم با رضا کیانیان. پس نیوشا تا همین جای کار در ایجاد آگاهی موفق بوده است. نیوشا با آنچنان قدرتی وارد بازار شده که وسوسه استفاده از شخصیت‌های معروف را دوباره سر زبانها انداخته است. مساله ای که به شکل سنتی از سوی تبلیغاتچی‌ها با این جمله تکراری و نخ نما مواجه می‌شد که استفاده از سلبریتی خطرناک است چون اگر سلبریتی کار خلافی کند برند هم  آسیب می‌بیند. یک دور کاملاً باطل که به نظرم بهتره تبلیاتچی ها از ذهنشان پاک کند. هر جور حساب کنید با سلبریتی بهتر می‌توان یک شبه ره صد ساله رفت. همان طور که نیوشا می‌رود. تا دیروز اصلاً دمنوش کجای زندگی ما بود که حالا اطرافیان این گونه در مورد شکل مثلثی آن هم صحبت می‌کنند. یعنی از دمنوش عبور کردیم و در مورد مثلثی بودنش هم  حرف می‌زنند.

 

کیانیان با چای ارتباطی ندارد!

اما آیا این به معنی این است که در همین سطح بالای کاری نیوشا و عملکردش قابل نقد نیست؟ نه. نیوشا همین مسیر را به اعتقادم می‌توانست کمی با کیفیت‌تر پیش گیرد. شاید بزرگترین مساله این روزها همکاری کیانیان و نیوشا باشد. انتخابی که کمی محال به نظر می‌رسید. محال از حیث سنخیت طرفین نه، بلکه به خاطر منش بیش از حد هنری کیانیان که تصور حضور او در صنعت مادی تبلیغات را کمی دور از ذهن می‌کرد اما رضا کیانیان آمده است و حالا با نیوشا همکاری می‌کند. اما همکاری در دورترین حالت بصری خودش. نمی‌دانم این فاصله کیانیان با محصول طبق توافق یا دیدگاه طراح عزیز بوده یا نه اما اساساً هیچ ارتباطی بین کیانیان و محصول وجود ندارد. در تصاویری که از بیلبوردهای این مجموعه می‌بینید رضا کیانیان نه محصول را پیشنهاد می‌دهد و نه خودش مصرف می‌کند و نه حتی نگاه می‌کند کلاً کاری با محصول ندارد و گویی از آلبوم عکسش تو تا عکس برای استفاده از تبلیغات به دست اندرکاران داده (هر چند من می دانم چه زحمت زیادی برای همین تصاویر کشیده شده است). او فقط هست. همین فقط بودن باعث می‌شود که برخی فکر کنند تبلیغ یک تئاتر را دیده‌اند!  (که البته کمی این اظهار نظر دوستان هم دور از انصاف است)

اما کیانیان بر عکس جاکسون و عابدزاده، گویی خیلی دوست نداشته به محصول نزدیک شود تا مبادا ساحت هنری‌اش آسیب ببیند. این ترس از نزدیک شدن به محصول در همه تصاویر دیده می‌شود. تصاویری که بیش از آنکه جذاب و تجاری باشد، هنری است و چهره‌ای تمیز و نورانی از کیانیان نشان نمی‌دهد.

 

آگهی به کیانیان وابستگی ندارد

مساله دوم این کمین وابستگی شدید آگهی به کیانیان است. تبلیغاتچی هیچ اعتمادی به ویژگی محصول ندارد و می‌خواهد محصول را فقط با کیانیان بفروشد. حق هم دارد وقتی ایکس میلیون و یا ایکس میلیارد هزینه بابت سلبریتی پرداخت کرده باید نهایت استفاده را بکند. اما به اعتقادم تنها دلیلی که آگهی‌ها به مشتری می‌دهد تا محصول را مصرف کند استفاده! رضا کیانیان است. به نظرم این محصول را ما باید بخریم چون رضا کیانیان استفاده می‌کند اما شکل بهتر این است که بگویم رضا کیانیان این محصول را به خاطر چه ویژگی خوبش استفاده می‌کند پس ما هم استفاده کنیم. البته این حرف هم کمی سخت گیرانه است ولی وابستگی بیش از حد یک محصول به این سلبریتی ادامه کار را برایش کمی سخت خواهد کرد.

 

هدف گذاری نیوشا چه بوده است؟

در کل نیوشا قطعاً در فضای تبلیغات دیده شد. نمی‌دانم هدف گذاری دقیقش چه بوده اما کمپین برای لانچ محصول بسیار خوب بود هر چند جای کار بیشتری هم داشت. اگر قرار است از رضا کیانیان برای فازهای بعدی هم استفاده شود به نظرم این نقد می‌تواند در جهت دهی دوستان مؤثر باشد.

 

برچسب ها: رضاکیانیان،چای نیوشا،روزنامه نگارِی،برندینگ،سینمامثبت،سینماپلاس،پلاس
نوشته قبلی

این فیلم‌ها را برای چه کسانی می‌سازید؟

نوشته‌ی بعدی

«ماجرای نیمروز» برگ برنده جشنواره فیلم فجر یا فیلمی آموزشی؟

نوشته‌ی بعدی

«ماجرای نیمروز» برگ برنده جشنواره فیلم فجر یا فیلمی آموزشی؟

دیدگاه‌ها 1

  1. reza می‌گوید:
    قبل 7 سال

    سلام در خصوص نوشته هاتون باید به اطلاعتون برسونم که جناب کیانیان خودشون به مزرعه چای نیوشا اومدن اونجارو افتتاح کردن وچون خودشون حامی محیط زیست هستن و دمنوشها هم فرهنگ سلامتی رو ایجاد میکنه و کاملا تجزیه میشه وبه محیط زیست کمک میکنه ایشون قبول کردن این تبلیغ رو انجام بدن و خودشون هم ۱۰۰% مصرف کننده هستن . خواهشا بدون اطلاعات درست متنی رو ننویسید که اطلاعات غلطی به مردم داده بشه. موفق باشید

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

از صیاد تا ناریا، تلویزیون و پرده سینما در اشغال آثاری ضعیف

۱۴۰۴-۰۲-۲۸

مدیران مومن و انقلابی تلویزیون هم عاشق بوروکراسی سنگین هستند؟

۱۴۰۴-۰۲-۲۶

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس