جمعه, تیر ۱۳, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر

این فیلم‌ها را برای چه کسانی می‌سازید؟

۱۳۹۵-۱۱-۱۸
Reading Time: 1 min read
0

سینما مثبت: نمایش فیلم سینمایی «ماه گرفتگی» ساخته مسعود اطیابی در جشنواره سی و پنجم فیلم فجر بار دیگر از یک بحران جدی در حوزه سینمای ایران پرده برداشت و ضعفی اساسی در این حوزه را به رخ کشید.

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری ـ تحلیلی سینما مثبت، «قلاده‌های طلا» محصول سال 1390 از معدود فیلم‌های سیاسی موفق ساخته شده در سینمای ایران است که با روایتی منصفانه از رویدادهای پس از انتخابات سال 1388، به اثری موفق در این حوزه تبدیل شد. حالا هفت سال پس از انتخابات سال 88، انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس با فیلمی دیگر درباره این مقطع زمانی وارد میدان شده اما افسوس که این مجموعه زمانی دوباره به سراغ این موضوع رفته که به خاطر حجم بالای وقایع سیاسی جامعه، اتفاق‌های پس از انتخابات سال 88 دیگر شدت و حرارت سال 1390 را ندارد! در شرایطی که برنده آن میدان انتخاباتی خود اکنون حاشیه نشین شده، این شکل از روایت داستان در فیلم «ماه گرفتگی» کاملاً نخ نما شده و بی تأثیر است.

فیلم داستان پسری را روایت می‌کند که قاری قرآن است و حالا گم شده است. جست و جو برای یافتن وی به این مسئله منجر می‌شود که مشخص می‌گردد او در مقابل مسجد لولاگر تیر خورده و به شهادت رسیده است.

فیلم با تلفیقی از چند ماجرای عشقی و تاکید فراوان بر اختلاف‌های خانوادگی یک زوج میانسال که قرار است نمک داستان باشند، داستان خود را در یک مقطع زمانی یک روزه روایت می‌کند. البته چند نقطه عطف خوب در داستان وجود دارد؛ مانند صحنه مواجهه عمو با جنازه برادر زاده و نیز لحظه شنیدن خبر شهادت فرزند توسط مادر. اما مدیرانی که پس از گذشت هفت سال چنین طرحی را برای ساخت تصویب کرده‌اند، شناخت درستی از اوضاع و زمانه نداشته‌اند که بدانند نه «کامبیز دیرباز» سوار بر موتور سنگین وزن برای مخاطبان این روزهای سینمای ایران جذابیت دارد و نه متلک‌های سیاسی می‌تواند انگیزه‌ای برای تحریک کنجکاوی مخاطب ایجاد کند.

فیلم به شدت از لحاظ نگاه و مضمون کهنه است و نویسنده آن توجهی به این مسئله نداشته که نوشته‌ای که قرار است در قالب فیلمی سینمایی نمایش داده شود، با متن قابل درج در یک نشریه درون سازمانی یا کم شمارگان تفاوت زیادی دارد و نیاز به اندکی «عمق!» در متن وجود دارد.

حالا باید منتظر باشیم و سال آینده با عدم اختصاص تعداد بالای سالن به این فیلم و در ادامه عدم اقبال مخاطبان به این اثر ضعیف و بعد هم حجم بالایی از تیزرهای تلویزیونی برای فیلم، شنونده قصه‌ای تکراری از سازندگان فیلم تحت عنوان «بی توجهی مخاطبان به فیلم‌های ارزشی» باشیم! البته واکنش سرد مخاطبان به این فیلم که در یکی از سینماهای مردمی شکل گرفت و نگارنده شاهد آن بود، می‌تواند تصویری کامل از وضعیت پیش روی این اثر را مجسم کند.

 

برچسب ها: انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران،سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر،سینماپلاس،سینمامثبت،پلاس،اخبار سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر،حواشی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر،plus
نوشته قبلی

چگونه جشنواره فجر «دستی ـ دستی» خودش را به فنا می‌دهد؟

نوشته‌ی بعدی

فاصله عمدی کیانیان با محصولی که آن را تبلیغ می‌کند!

نوشته‌ی بعدی

فاصله عمدی کیانیان با محصولی که آن را تبلیغ می‌کند!

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

غیبت قابل تامل فیلم‌سازان ارگانی در مراسم‌های این روزها

۱۴۰۴-۰۴-۱۱

پس از جنگ دوازده روزه صدا و سیما را کوچک و چابک کنید

۱۴۰۴-۰۴-۰۹

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس