سینما مثبت: با عدم راهیابی یکی از فیلمهای متقاضی شرکت در جشنواره سی و پنجم فیلم فجر به بخش مسابقه، کارگردان این فیلم بار دیگر دست به دامان تبلیغهای گمراه کننده شده تا با بهره گیری از این شیوهها توجه مخاطبان را به اثر خود جلب نماید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری ـ تحلیلی سینما مثبت، علی عطشانی کارگردان سینمای ایران که چند ماه قبل خبرسازیاش درباره فیلمی با موضوع روحانیت به سوژه رسانهها تبدیل و متعاقب آن از سوی تدوین گر فیلمش با افشاگریهای متعدد مواجه گردید، فیلم «یادم تو را فراموش» را برای نمایش در جشنواره فیلم فجر امسال آماده کرده بود اما این فیلم به جشنواره راه نیافت. فیلمی که گفته میشود برداشتی از داستان زندگی «ناصر محمد خانی» و «شهلا جاهد» است. البته سال قبل فیلم «خشم و هیاهو» ساخته هومن سیدی به طور تلویحی به این مسئله پرداخته بود و حالا مشخص نیست عطشانی از کدام زاویه به سراغ این موضوع رفته اما آنچه مسلم است پرداختن به این سوژه تازگی خود را از دست داده است. حالا این فیلم در روزهای اخیر به سراغ شکل جدیدی از تبلیغ رفته و تیزر خود را با یک علامت «18+» مزین کرده است. عددی که در سینمای دنیا به معنی آثاری است که حاوی تصاویر خشونت جنسی و برهنگی است و تماشای آن میتواند برای افراد زیر 18 سال نامناسب باشد. به کارگیری چنین ترفندهایی به شکل نادرست دیگر کارکردی در سینمای ایران ندارد و نمیتواند مفید تلقی شود اما تکرار چنین روشهایی از سوی یک کارگردان و سکوت مسوولان سینمایی و حتی چراغ سبز آنها میتواند اینگونه تعبیر شود که برخی سازندگان آثار سر و سری با مسوولان سینمایی دارند و میتوانند از هر تمهیدی برای تبلیغ فیلم خود استفاده نمایند. البته ممکن است اینبار هم عطشانی منکر درج این عبارت در فیلم خود شود و گناه آن را به گردن فرد دیگری بیندازد؛ همچنان که درخصوص فیلم پارادایس انتشار پوستر سلفی گرفتن یک روحانی با دختری بدحجاب را اتفاقی سهوی قلمداد کرد!