یکشنبه, تیر ۱۵, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی جشنواره 34 فیلم فجر

کدام رسانه‌ها از جشنواره فجر سیمرغ می‌گیرند؟

۱۳۹۴-۱۱-۲۱
Reading Time: 3 mins read
0

 

کدام رسانه‌ها از جشنواره فجر سیمرغ می‌گیرند؟

 

سینما مثبت:مدیر ارتباطات و اطلاع‌رسانی سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر در مصاحبه‌ای کلی و مبهم از تصمیم جشنواره فیلم فجر برای تقدیر نویسندگان، منتقدان، عکاسان برگزیده رسانه‌ها در جشنواره فیلم فجر خبر داد.

 

سید صادق موسوی،جشنواره فیلم فجر، روابط عمومی جشنواره فیلم فجر،حاشیه های جشنواره فیلم فجر،جشنواره سی و چهارم،سینماپلاس،سینمامثبت،پلاس،plus

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اینترنتی خبری ـ تحلیلی سینما مثبت، تقدیر از اهالی رسانه و متصدیان فیلم فجر امری مسبوق به سابقه است که در دوره‌های مختلف رخ داده است. مثلاً در سال 1389 و در زمان مدیریت حبیب ایل‌بیگی بر روابط عمومی فیلم فجر، طی مراسمی در فرهنگسرای نیاوران از خبرنگاران برگزیده جشنواره تقدیر شد. در سال 1391 در دوره «محمدرضا عباسیان» نیز رسانه‌های برگزیده مورد تقدیر قرار گرفتند که به هر دو برنامه انتقادهایی جدی وارد بود. مثلاً در دوره عباسیان، از هیچ رسانه منتقدی تقدیر نشد و هدایای جشنواره به رسانه‌هایی رسید که بیشترین همسویی را با جشنواره و اهداف آقای دبیر داشتند. البته فجر در سال‌های مختلف با سپردن امور رسانه‌ای و فعالیت‌های مختلف به برخی افراد خاص، تقدیرهای جذابی! را پیش از برگزاری این رویداد از آن‌ها کرده اما آنچه «سید صادق موسوی» روابط عمومی جشنواره سی و چهارم اظهار داشته، آن‌قدر کلی است که سؤال‌های فراوانی را به ذهن متبادر می‌کند.

الف: در خبر مذکور اعلام شده این اقدام برای تکریم و ارج نهادن به‌جایگاه نویسندگان، منتقدان و عکاسان و با تقدیر از فعالان برتر رسانه‌ای صورت می‌گیرد. سؤال این است که افراد برتر و فعال چگونه و با چه معیاری انتخاب می‌شوند؟ چه فرد یا شورایی مسئول انتخاب آن‌ها است؟

ب: منظور از «اهالی زحمتکش و فعال رسانه» در این خبر چیست؟ ملاک فعالیت چیست؟ زحمتکشی چگونه اثبات می‌شود؟ ملاک‌ها در این انتخاب تا چه اندازه کیفی و چقدر کمی است؟ آیا ملاک، تعداد اخبار منتشر شده است یا کیفیت و اثر بخشی آن‌ها؟

ج: آیا قرار است در این مراسم از «رسانه‌ها» تقدیر شود یا از «نمایندگان رسانه‌ها»؟ مشخصاً آیا قرار است اگر جایزه و هدیه‌ای داده می‌شود، به سردبیران و صاحبان رسانه‌ها داده شود یا از خبرنگاران تقدیر می‌شود که بار اصلی زحمات جشنواره را به دوش داشتند؟ با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از اخبار و گزارش‌های رسانه‌ها فاقد اسم است، این تقدیر چگونه صورت خواهد گرفت؟

د: موسوی اعلام کرده «اعلام این خبر در روز پایانی جشنواره نیز صرفاً برای جلوگیری از بروز هرگونه سوءتفاهم بوده است.» اگر این اتفاق به‌صورت سلیقه‌ای رخ داده، در هر شکل قابل سوءتفاهم است اما اگر قرار بوده ملاک و معیار مشخصی در این بخش حاکم باشد، چرا باید اعلام چنین خبری باعث بروز سوءتفاهم شود؟

ه: با توجه به حضور متفاوت رسانه‌ها در این مراسم، ملاک این انتخاب‌ها چیست؟ آیا رسانه‌ای که با دو نماینده در جشنواره حضور داشته، با رسانه‌ای که 10 نماینده در جشنواره داشته ازنظر حجم کاری قابل‌مقایسه‌اند؟ آیا رسانه‌هایی که بر اساس برخی منافع، جشنواره را به‌طور تمام و کمال پوشش داده‌اند، با رسانه‌هایی که منافعی نداشته و صرفاً بر اساس دغدغه‌های فرهنگی خود به این رویداد پرداخته‌اند، در یک کفه ترازو قرار می‌گیرند؟ آیا رسانه‌ای که ازنظر سازمانی موظف به پوشش رویدادهای جشنواره است، با رسانه‌ای که وظیفه‌ای نداشته اما صرفاً به دلایل حرفه‌ای این رویداد را پوشش داده، باید یکجا مقایسه شوند؟

و: آیا در این بررسی، تفاوت و تمایزی میان رسانه‌های مکتوب، روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها، برنامه‌های تلویزیونی، سایت‌های خبری و… وجود دارد یا اینکه «افراد» به‌جای «رسانه‌ها» داوری می‌شوند؟

امید است روابط عمومی جشنواره فیلم فجر با شفاف‌سازی در این زمینه، مانع بروز حاشیه‌های تازه برای جشنواره شود.

 

 
نوشته قبلی

پایان قاعده «خر و خرما» در جشنواره فیلم فجر

نوشته‌ی بعدی

شوخی زشت نشریه منتسب به تهیه‌کننده بادیگارد

نوشته‌ی بعدی

شوخی زشت نشریه منتسب به تهیه‌کننده بادیگارد

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

غیبت قابل تامل فیلم‌سازان ارگانی در مراسم‌های این روزها

۱۴۰۴-۰۴-۱۱

پس از جنگ دوازده روزه صدا و سیما را کوچک و چابک کنید

۱۴۰۴-۰۴-۰۹

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس