سه شنبه, تیر ۱۷, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی جشنواره 34 فیلم فجر

مطالب سورئال برای فیلم‌ها «حاشیه امن» نمی‌سازد

۱۳۹۴-۱۱-۱۴
Reading Time: 2 mins read
0

مطالب سورئال برای فیلم‌ها «حاشیه امن» نمی‌سازد

 

سینما مثبت:برگزاری جشنواره فیلم فجر فرصتی مناسب برای معرفی فیلم‌ها و سینماگران است. برخی از آن‌ها با بهره‌برداری صحیح از این موقعیت و گاهی نیز با «موج‌سواری»، فیلم‌ها و توانایی‌هایشان را در چنین فضایی عرضه می‌کنند اما برخی دیگر با طرح مطالب و نوشته‌های کنایه‌آمیز! موجی از حیرت و تعجب را در میان آن دسته از اهالی سینما که با پیشینه این افراد آشنا هستند پدید می‌آورند.

 

 

یادداشت های سورئال،جریان روشنفکری،سینماپلاس،سینمامثبت،پلاس،plus،حاشین امن،جشنواره سی و چهارم فیلم فجر

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اینترنتی خبری ـ تحلیلی سینما مثبت، یکی از چهره‌های تازه از گرد راه رسیده سینمای ایران که پس از چند سال فعالیت «چراغ خاموش» و انجام «آزمون‌وخطا» های مختلف با پول بیت‌المال، راه و چاه فیلم‌سازی را آموخته و صرف هزینه‌های چندمیلیاردی سبب شده تا وی به این نکته واقف شود که «ابتدا فیلم‌نامه یک اثر کامل می‌شود و سپس برایش دکور ساخته می‌شود و لزومی ندارد اثری که هنوز فیلم‌نامه کاملی ندارد، وارد مرحله پُرهزینه تولید شود»، با طرح مطالب عجیب و سورئالیستی! در محافل فرهنگی ـ هنری، روشی عجیب را برای مطرح کردن خود در پیش گرفته است. وی که در طول سال‌های گذشته تمایلی به رسانه‌ای کردن فعالیت‌هایش نداشت و به خبرنگاران تأکید می‌کرد عکس وی را منتشر نکنند، حالا با بهره‌گیری از هم‌جواری با چهره‌های سرشناس این وادی، روز به روز بر دامنه تبلیغاتی خود اضافه می‌کند و جالب آنکه بابت فیلم‌هایی که با بودجه عمومی ساخته و البته خود نیز در حاشیه آن به شهرت و نوایی رسیده، بر سر اهالی سینما منت می‌گذارد.

نکته قابل‌تأمل این است که فرد مذکور که ظاهراً دامنه مطالعاتش از دهه 60 به این‌طرف گسترش نیافته، با بهره‌گیری از ادبیات نخ‌نما شده رایج در فضای دهه 60،تصور می‌کند مسئولیت نجات سینما و شاید بسی فراتر «رسانه» این مرزوبوم به ایشان سپرده شده است! این ادبیات به‌شدت یادآور جملات برخی مسئولان سینمایی در سه دهه قبل است که با نفی هر نوع فعالیت گذشته، تلاش می‌کردند خود را سردمدار و پدیدآورنده جریان فرهنگی معرفی نمایند. البته می‌توان رد پای مشاوره‌های غلط و نیز فاصله زیاد نویسنده این مطالب از فضای هنری جامعه امروز را درک کرد. اشتیاق وصف‌ناپذیر این نویسنده کم سن و سال برای عکس یادگاری گرفتن با بزرگان سینمایی نیز قابل درک است. فقط ابهام کوچکی وجود دارد و آن اینکه نکند خدای ناکرده این نوع فضاسازی‌ها، دلیل دیگری هم داشته باشد؛ مثلاً اینکه محصولاتی که هنرمند جوان مذکور! به آن فخر می‌فروشد، در مقابل هزینه‌ای که صرف تولید آن شده اصطلاحاً «درنیامده» و یا تناسبی با هزینه‌های سنگین آن‌ها نداشته و حالا این برادر گرامی به چنین نامه‌نگاری‌هایی متوسل شده تا پیش از نمایش این آثار و طرح نکات انتقادی نسبت به ساخته‌هایش، فضایی را فراهم کند تا هر منتقدی را جزو جماعت سرسپره و روشنفکر تلقی کرده و در چنین فضایی، برای آثارش «حاشیه امن» ایجاد کند!

سینما مثبت امیدوار است ساخته‌های این هنرمند در مواجهه با مخاطب آن‌قدر مقبولیت داشته باشد تا این فرد علاقه‌مند به شهرت را به جایگاهی که دوست دارد برساند تا فضای رسانه‌ای شاهد این‌گونه «درافشانی» های عجیب‌وغریب نباشد.

 

 
نوشته قبلی

هنگامه قاضیانی را به‌زحمت نیندازید

نوشته‌ی بعدی

ایستاده در «تکرار»

نوشته‌ی بعدی

ایستاده در «تکرار»

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

سلبریتی ایرانی؛بلاتکلیف در جنگ دوازده روزه

۱۴۰۴-۰۴-۱۶

غیبت قابل تامل فیلم‌سازان ارگانی در مراسم‌های این روزها

۱۴۰۴-۰۴-۱۱

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس