شنبه, تیر ۱۴, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی تلویزیون

چهره فرهنگی قاچاق چیان در «باتلاق وان»

۱۳۹۴-۱۱-۰۴
Reading Time: 2 mins read
0

چهره فرهنگی قاچاق چیان در «باتلاق وان»

 

سینما مثبت: شبکه مستند سیما در دوره جدید مدیریت خود، ساخت مستندهای جذاب با موضوع‌های حساسیت برانگیز را در دستور کار خود قرار داده است. با وجود فرصت فراهم شده برای سازندگان این آثار، گاهی فیلم‌های تولیدی آثار ضعیفی از آب درمی آیند.

 

 

باتلاق وان،شبکه مستند،کار در واگن،مدیر شبکه مستند،مهاجرت به ترکیه،شهر وان،مهاجران غیرقانونی،سینماپلاس،سینمامثبت،پلاس،PLUS

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری ـ تحلیلی سینما مثبت، روز جمعه دوم بهمن ماه مستند «باتلاق وان» از این شبکه تلویزیونی نمایش داده شد. در این اثر مسئله مهاجرت ایرانیان به ترکیه و تلاش برای سفر غیرقانونی به اروپا از طریق این کشور همسایه ایران به تصویر کشیده شده بود. این موضوع سوژه جذابی برای ساخت مستندی دیدنی بود. در هفته‌های اخیر نیز مستندهایی از این شبکه نمایش داده شده که به عنوان اثری تلویزیونی جذاب و قابل تامل بوده‌اند. مثل مستند «کار در واگن» که به موضوع دستفروشی در مترو می‌پرداخت. در این اثر بخش‌های جذابی دیده می‌شود. مثلا جایی که در آن یکی از مهاجران ایرانی به نزدیکی شهر وان به ایران اشاره کرده و از حال و هوای خود می‌گوید اما در کلیت حضور یک بازیگر در مقام راوی و نیز تکیه بیش از حد فیلم بر تصاویر آرشیوی و همچنین قابل استناد نبودن برخی تصاویر موجود در این اثر، از ارزش آن کاسته و آن را در حد برنامه‌ای تلویزیونی تقلیل می‌دهد.

 

مهاجران سوری مهم‌تر می‌شوند

 از میانه فیلم هم ناگهان بحث «مهاجرت ایرانی‌ها» به حاشیه رفته و «مهاجرت سوری‌ها» بر فضای فیلم غلبه می‌کند. در طول فیلم با افرادی به عنوان قاچاق چی مصاحبه شده که چهره‌ای از آن‌ها دیده نمی‌شود. کارگردان به سادگی با این افراد کنار دریا سخن می‌گوید و او از حس و حال خود نسبت به مسافران غیرقانونی حرف می‌زند حال آنکه منطقی نیست افراد شاغل به این فعالیت، اینگونه در کنار دریا قابل دسترس باشند و به تصویربردار اعتماد کنند. در نمونه‌های خارجی مشابه نیز معمولا تصویربردار با جاسازی دوربین مخفی، به محل کار این افراد می‌رود و اینگونه اطلاعات تصویری از آن‌ها ارائه می‌شود تا این فضا برای بیننده قابل باور باشد اما در این اثر تلویزیونی، هم مهاجران و هم آدم پرون‌ها به سادگی با گروه سازنده همکاری کرده و کاملا در جهت مقاصد فرهنگی این فیلم قرار می‌گیرند!

 

لزوم ساخت فیلم درباره مهاجرت قانونی!

نکته قابل تامل دیگر این است که سازندگان فیلم تلاش کرده‌اند جنبه‌های منفی مهاجرت غیرقانونی را به اروپا نشان داده و مخاطرات آن را به تصویر بکشند. امید است سازندگان این اثر خانوادگی که تجارب موفقی در مهاجرت قانونی به امریکا دارند، با ساخت اثری مستقل، نحوه مهاجرت‌های اینچنینی را به تصویر بکشند تا علاقه مندان به مهاجرت از راههای کم خطر نیز از تجربیات گروه سازنده «باتلاق وان» بهره‌مند شوند. 

 

 
نوشته قبلی

عنوان سازی های عجیب‌ و غریب در سینمای ایران

نوشته‌ی بعدی

هجده نکته مهم نشست فیلم فجر

نوشته‌ی بعدی

هجده نکته مهم نشست فیلم فجر

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

غیبت قابل تامل فیلم‌سازان ارگانی در مراسم‌های این روزها

۱۴۰۴-۰۴-۱۱

پس از جنگ دوازده روزه صدا و سیما را کوچک و چابک کنید

۱۴۰۴-۰۴-۰۹

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس