مسئولان سینمایی فعلاً به دنبال دردسر نیستند و ترجیح میدهند با کنترل تولیدات از همان ابتدای تولید، مانع از بروز حاشیههای اینچنینی برای آثار خود شوند.
با سی و سومین جشنواره فیلم فجر ـ 2
راز حضور احسانی در پشت صحنه فیلمها چیست؟
سینما پلاس: معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی که در طول ماههای گذشته در پشت صحنه تمامی فیلمهای سینمایی در حال تولید حضور یافته، در مصاحبه ای با خبرگزاری فارس، هدف خود از این بازدیدها را حل مشکلات موجود در پشت صحنه فیلمها عنوان کرد اما این تنها دلیل محمد احسانی برای حضور در پشت صحنه فیلمها نیست.
به گزارش وب سایت خبری ـ تحلیلی سینما پلاس، پس از تجربه تلخ جشنواره فیلم فجر در سال گذشته که با اکران چند فیلم پُرحاشیه همراه شد، مسئولان سینمایی امسال راهکارهای مختلفی را برای جلوگیری از بروز حاشیهها در جشنواره فیلم فجر به کار گرفتهاند. یکی از این راهکارها، ارائه پروانه ساخت به پروژهها به شرط پایان بندی مناسب است. بر این اساس فیلم سازانی که از سازمان سینمایی پروانه ساخت دریافت کردهاند، متعهد شدهاند به هیچ وجه در فیلمهای خود پایان بندیهایی حاوی سیاه نمایی را به کار نگرفته و فیلمهای خود را با امیدواری به پایان برسانند. به برخی فیلمها نیز توصیههایی در خصوص عدم بهره گیری از «پایان باز و معلق» نیز شده است.
با توجه به شرایط متشنج یک سال گذشته در عرصه سینما و عدم توفیق مسئولان سینمایی در اکران فیلمهایی همچون: پریناز، عصبانی نیستم، خانه پدری و…. حتی در قالب اکران «هنر و تجربه»، مسئولان سینمایی فعلاً به دنبال دردسر نیستند و ترجیح میدهند با کنترل تولیدات از همان ابتدای تولید، مانع از بروز حاشیههای اینچنینی برای آثار خود شوند. در سالهای اخیر حضور فیلمها در جشنواره با صدور «پروانه نمایش» آنها همراه بود اما در مواردی مسئولان امکان نمایش عمومی این فیلمها را پیدا نمیکردند. در خصوص فیلمهای اخیر نیز با وجود اظهارنظرهای صریح مسئولان سینمایی برای نمایش آنها، شرایط به گونه ای پیش رفته که آنها مجبور به عقب نشینی از مواضع خود شدهاند.