یکی از دستاوردهای فلسفی فیلم «آسمان محبوب» داریوش مهرجویی همین آینده نگری مرموز است. در این فیلم در کمد مانده کارکتری وجود دارد که در کوچه و پس کوچه ها چهار نعل می دود. الاغی که مصرف متنی درقصه ندارد و باید به دنبال کارکرد او در جامعه ایده آل مهرجویی گشت.
نگاه طنز نویسنده سینماپلاس به گاو بازانی که الاغ شدند!
جایگاه منتقدان در “آسمان محبوب” مهرجویی!!!
سینماپلاس/مهدی کشاورز: منتقدانی که اندازه الاغ هم نمی فهمند خیلی واضح و روشن سرنوشت تلخ فیلم «اشباح» داریوش مهرجویی را در اکران عمومی فهمیدند و آن را پیش بینی کردند.
به گمانم یکی از دستاوردهای فلسفی فیلم «آسمان محبوب» داریوش مهرجویی همین آینده نگری مرموز است. در این فیلم در کمد مانده کارکتری وجود دارد که در کوچه و پس کوچه ها چهار نعل می دود. الاغی که مصرف متنی درقصه ندارد و باید به دنبال کارکرد او در جامعه ایده آل مهرجویی گشت.
تصویر آشکار این الاغ را در اظهار نظر جنجالی این کارگردان صاحب سبک می توان جستجو کرد. جایی که او منتقدانش را الاغ خطاب می کند. الاغی که چون دلش برای «گاو» تنگ شده تبدیل به الاغ شده! دلخراش تر از پینوکیو !
حال فرشته مهربانی وجود ندارد که این الاغ را آدم کند! در چنین شرایط عجیب وغریبی آن فرشته مهربان اگر ظهورکند قطعا به روش خاص خود از جناب مهرجویی می خواهد دست از ساخت فیلم مذهبی جدیدش بردارد و به همان اجتماع پر دردی که خیلی بهتر از بلانسبت الاغها آن را می شناسد برگردد.
پایان مطلب/