سه شنبه, اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی پاپ کورن

جایگاه منتقدان در “آسمان محبوب” مهرجویی!!!

۱۳۹۳-۰۵-۰۵
Reading Time: 1 min read
0

یکی از دستاوردهای فلسفی فیلم «آسمان محبوب» داریوش مهرجویی همین آینده نگری مرموز است. در این فیلم در کمد مانده کارکتری وجود دارد که در کوچه و پس کوچه ها چهار نعل می دود. الاغی که مصرف متنی درقصه ندارد و باید به دنبال کارکرد او در جامعه ایده آل مهرجویی گشت.

 

نگاه طنز نویسنده سینماپلاس به گاو بازانی که الاغ شدند!
جایگاه منتقدان در “آسمان محبوب” مهرجویی!!!

 

سینماپلاس/مهدی کشاورز: منتقدانی که اندازه الاغ هم نمی فهمند خیلی واضح و روشن سرنوشت تلخ فیلم «اشباح» داریوش مهرجویی را در اکران عمومی فهمیدند و آن را پیش بینی کردند.
به گمانم یکی از دستاوردهای فلسفی فیلم «آسمان محبوب» داریوش مهرجویی همین آینده نگری مرموز است. در این فیلم در کمد مانده کارکتری وجود دارد که در کوچه و پس کوچه ها چهار نعل می دود. الاغی که مصرف متنی درقصه ندارد و باید به دنبال کارکرد او در جامعه ایده آل مهرجویی گشت.

dariush-mehrjouee.jpg

 تصویر آشکار این الاغ را در اظهار نظر جنجالی این کارگردان صاحب سبک می توان جستجو کرد. جایی که او منتقدانش را الاغ خطاب می کند. الاغی که چون دلش برای «گاو» تنگ شده تبدیل به الاغ شده!  دلخراش تر از پینوکیو !
حال فرشته مهربانی وجود ندارد که این الاغ را آدم کند! در چنین شرایط عجیب وغریبی آن فرشته مهربان اگر ظهورکند قطعا به روش خاص خود از جناب مهرجویی می خواهد دست از ساخت فیلم مذهبی جدیدش بردارد و به همان اجتماع پر دردی که خیلی بهتر از بلانسبت الاغها آن را می شناسد برگردد.
پایان مطلب/

نوشته قبلی

نه منتقدان بودند، نه جوان ها و نه حتی عوامل فیلمی که رهبری تحسینش کرده بود!

نوشته‌ی بعدی

نویسنده “ستایش”: چرا دهه شصت آن همه باشکوه بود؟!

نوشته‌ی بعدی

نویسنده "ستایش": چرا دهه شصت آن همه باشکوه بود؟!

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

از صیاد تا ناریا، تلویزیون و پرده سینما در اشغال آثاری ضعیف

۱۴۰۴-۰۲-۲۸

مدیران مومن و انقلابی تلویزیون هم عاشق بوروکراسی سنگین هستند؟

۱۴۰۴-۰۲-۲۶

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس