یکشنبه, اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی دسته‌بندی نشده

نقد منفی سینماپرس بر بنز ایرانی

۱۴۰۳-۰۹-۲۳
Reading Time: 3 mins read
0

سینما مثبت: خبرگزاری سینماپرس با انتشار مطلبی ضمن نقد و تحلیل فیلم‌های حاضر در هجدهمین جشنواره سینما حقیقت به فیلم بنز ایرانی هم پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری-تحلیلی سینمامثبت، در مطلب از «ناجی‌تراشی سینما» با «آسانسور» تا حقنه ایده «اسلام رحمانی» و «سبک زندگی سکولار» با «حرفه‌ای»! درخصوص فیلم بنز ایرانی آمده است:

«بنز ایرانی» عنوان مستندی بلند به کارگردانی «رضا استادی» بود که در بخش «خارج از مسابقه» با عنوان «نمایش ویژه» از ساعت ۲۱:۳۰ تا ۲۳:۳۰ در «سالن ۶ پردیس چارسو» به نمایش درآمد. اثری فاقد وجاهت لازم برای خوانده شدن به عنوان «مستند»  که متاسفانه با سرمایه‌گذاری و استفاده از بودجه «مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی» تولید شده. اثری که به وضوح فاقد پژوهش‌ عمیق بوده و سعی دارد تا ضعف تحقیقات خود را با طنازی‌های آبکی و بی‌مزه در طول اثر بپوشاند و ذهنیات شخصی خود را وجاهتی مستند ببخشد. اثری که مقادیر زیادی از بافته‌ها و تخیلات فردی پدیدآورنده را با استفاده هوشمندانه از صدای «داریوش کاردان» و چپاندن تکه‌های بریده شده و کمتر مورد توجه قرار گرفته از آثار سینمایی ایران قبل و پس از انقلاب و … قاب گرفته و به عنوان اثری مستند به خورد مخاطب بیچاره خود می‌دهد و حال آنکه اساسا تصویب طرح و محتوای چنین مستند کم عمق و با فقر کامل تحقیقاتی، می‌تواند حیثیت شوراهای اقماری «مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی» را به شدت ضایع سازد.

این مطالب درباره بنز ایرانی در حالی بیان شده که نویسنده حتی یک مصداق هم برای مطالب خود عنوان نکرده و چنین توصیفاتی می‌تواند شامل حال هر مستند و حتی فیلم داستانی نیز شود.

برچسب ها: رضا استادیمستند بنز ایرانی
نوشته قبلی

«بنز ایرانی» به مفاهیم عمیقی می‌پردازد/ سراغ سانسور خود نرفته‌ام

نوشته‌ی بعدی

بایکوت دو ژورنالیست باسابقه در جشنواره سینماحقیقت!؟

نوشته‌ی بعدی

بایکوت دو ژورنالیست باسابقه در جشنواره سینماحقیقت!؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

از صیاد تا ناریا، تلویزیون و پرده سینما در اشغال آثاری ضعیف

۱۴۰۴-۰۲-۲۸

مدیران مومن و انقلابی تلویزیون هم عاشق بوروکراسی سنگین هستند؟

۱۴۰۴-۰۲-۲۶

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس