سه شنبه, تیر ۱۰, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی خبر

پایان فعالیت شورای سرکار گذاری فیلم‌سازان اول

۱۴۰۳-۰۵-۱۰
Reading Time: 2 mins read
0

سینما مثبت: چهار روز پس از انتشار آرام و ارقامی که خبر از پرداخت‌های چند میلیاردی بنیاد سینمایی فارابی به چند تهیه کننده و کارگردان خاص برای ساخت فیلم‌هایی گران قیمت و نفروش می‌داد؛ این بنیاد با برگزاری مراسمی به ۴۲ علاقه‌مند به فیلم‌سازی بلند گواهینامه اعطا کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری-تحلیلی سینمامثبت، در سینمای ایران مسیر فیلمسازی بلند یا از سمت و سوی تهیه کنندگان بخش خصوصی شکل می‌گیرد که فیلم‌های تجاری تولید می‌کنند یا از سوی نهادها و ارگان‌هایی که فیلم‌هایی با اهداف تبلیغاتی تولید می‌نمانید. در دورانی که جوانان زیادی به ساخت فیلم علاقه‌مند هستند و البته منابع مالی نیز محدود است؛ یکی از راههای به تاخیر انداختن ورود این جوانان به سینمای حرفه‌ای و ایجاد سرعت‌گیر بر سر راه آن‌ها،راه اندازی ساز و کاری است که در آن عده‌ای از این فیلمسازان تایید شوند و عده‌ بیشتری هم دوباره ته صف قرار بگیرند! این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که پذیرش حضور در این ارزیابی از سوی فیلم‌سازان جوان مهم ترین دلیل این مساله است که آن‌ها هنوز اعتماد به نفس لازم برای حضور در این عرصه را ندارند زیرا همین که فردی برای ورود به عرصه کارگردانی نیازمند کسب تایید مدیران سینمایی باشد؛ می‌تواند مهم‌ترین عامل کارگردان نبودن آن فرد تلقی شود به همان ترتیب که هیچ یک از سینماگران حاضر در این مراسم از کیانوش عیاری گرفته تا  مسعود جعفری جوزانی و رسول صدرعاملی برای ساخت فیلم از مسوولان سینمایی«گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای کارگردانان فیلم اول» دریافت نکردند.جوان‌هایی هم که به دنبال دریافت منابع مالی پس از این تاییدیه هستند باید بدانند که خبری از بودجه‌های چند میلیاردی برای آن‌ها نیست و مسیر توزیع چنین امکاناتی از پیش روشن و محدود به چند کارگردان و تهیه کننده خاص است.

نکته قابل تامل اینکه آیا اگر فردی سرمایه گذار و فیلم‌نامه و مشاور داشته باشد بدون این گواهینامه امکان ساخت فیلم ندارد؟ پاسخ خیر است و همین نکته بیهوده بودن چنین برنامه‌هایی را بیش از پیش آشکار می‌کند. ضمن آنکه فرضا کارگردانی هم موفق به ساخت فیلم شد؛ وقتی اکران سینما در انحصار چند تهیه کننده خاص است نمایش فیلم‌های این کارگردان‌های جوان در اکران‌های محدود هنرتجربه‌ای با فروش‌های بسیار بسیار اندک چه حاصلی جز سرخوردگی این متقاضیان خواهد داشت؟! آیا بهتر نبود به جای تمرکز بر حوزه کارگردانی‌ مسوولان سینمایی زمینه را برای حضور این جوان‌ها در عرصه‌های تخصصی و متکی به نرم افزار که آینده سینمای دنیا است و امکان اشتغال زایی هم برای آن‌ها دارد؛ فراهم می‌کردند؟

سینما مثبت آماده انعکاس دیدگاه‌های افراد،سازمان‌ها و نهادهایی است که نام آن‌ها در این مطلب آمده  است.

برچسب ها: شورای فیلم اولی‌های فارابیفیلم اولی
نوشته قبلی

چرا رسانه‌ها گزارش شفاف سازی فارابی را زیر سبیلی رد کردند؟

نوشته‌ی بعدی

افتتاحیه‌های نمایشی سازمان سینمایی، از سیستان تا أصفهان و باغ فردوس

نوشته‌ی بعدی

افتتاحیه‌های نمایشی سازمان سینمایی، از سیستان تا أصفهان و باغ فردوس

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

پس از جنگ دوازده روزه صدا و سیما را کوچک و چابک کنید

۱۴۰۴-۰۴-۰۹

نکته‌های رسانه‌ای جنگ دوازده روزه اسرائیل با ایران

۱۴۰۴-۰۴-۰۸

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس