یکشنبه, اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی نمایش خانگی

رکب‌های داستانی «گناه فرشته» به تماشاگر

۱۴۰۲-۱۱-۲۵
Reading Time: 2 mins read
0

سینمامثبت: سریال گناه فرشته ساخته حامد عنقا از قسمت ابتدایی خود سعی کرده با سورپرایزهای داستانی مخاطب را پیگیر مداوم سریال نماید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری-تحلیلی سینمامثبت،به جز اشاره‌های سیاسی – اجتماعی سریال که حرف و حدیث‌های زیادی ایجاد کرد و حتی حجم دیدگاه‌ها له یا علیه سریال را به پای حجم حواشی جشنواره فیلم فجر رساند؛تکنیک پیش بینی ناپذیر بودن اپیزودها به جذابیت سریال کمک فراوانی کرده است.

عدم پیش بینی داستان و به چالش کشیدن مخاطب و اینکه اغلب حدس‌های مخاطبان درباره ادامه داستان درست از کار در نمی‌آ‌ید و مخاطب درباره سرنوشت کاراکترهای سمپاتیک سریال دلشوره دارد؛ باعث شده مخاطب از قسمت‌های چهارم و پنجم به بعد دیگر با استرس به تماشای سریال بنشیند تا مبادا باز اتفاقی غیرمترقبه رخ دهد.

استرس زایی ویژگی بسیاری از تریلرهای کلاسیک سینمای دنیا است و از این حیث گناه فرشته منطبق با آموزه‌های ژانریک پیش رفته با این حال آنچه سرآمد کار تازه عنقا است؛ برآورده نکردن انتظارهای نامعقول مخاطب و انتخاب متفاوت روایت است.

تجربه این کارگردان در نگارش و تهیه کنندگی سریال‌های مختلف از انقلاب زیبا و پدر تا آقازاده و حتی فیلم جنگی غریب، به او آموخته که باید هوای مخاطب را داشته باشد و برای همین دور نمادگرایی را خط کشیده و اگر می‌خواهد از فساد در برخی پرونده های متهمان اقتصادی بگوید، به صورت همه فهم و با داده‌های پرونده‌های واقعی درباره این فساد حرف می‌زند.

گناه فرشته در برخی قسمت‌ها لکنت روایی دارد که شاید ناشی از غلبه ممیزی یا فشارهای حول اشاره‌های رئالیستی سریال باشد ولی دوز تریلر یا همان مواد هیجان‌زا، آن قدر در سریال بالاست که می‌شود از این لکنت ها عبور کرد و سریال را پیگیری کرد.

شخصیت پردازی سریال لزوما به سمت خلق آنتاگونیست و پروناگونیست نرفته بلکه سعی شده با ایرانیزه کردن این محتوا، فضایی فراهم شود که قهرمان و ضدقهرمان گاه تن به تمایلاتی دهند که با اسلوب کلاسیک شخصیت پردازی منافات دارد ولی مخاطب ایرانی را جذب می‌کند.

گناه فرشته ظاهرا پروتاگونیستی به نام حامد دارد با بازی خوب شهاب حسینی و برای آن که حجم دشواری های پیرامون او به التهاب برسد نه یک آنتاگونیست بلکه چند آنتاگونیست دربرابرش قرار گرفته اند و از همه منکوب‌کننده‌تر، همسرش است! نزاع یک زوج ولو که هر دو وکیل باشند پیشتر با مایه‌های کمدی در خانه سبز هم ارائه شده بود ولی اینجا مورد اختلاف که پرونده یک قتل است چنان زیر و بمی دارد که نه فقط درونیات و عقده‌های هر دو طرف درگیر که نقصان های تربیت خانوادگی آنها را هم دربرمی‌گیرد.

آنها که محصولات تلویزیونی و سینمایی چند سال اخیر تلویزیون یا سینما یا همین جشنواره فیلم فجر را پی گرفته‌اند حتما متوجه شده اند گاهی کارنابلدی از همان نقطه ابتدایی تولید یعنی انتخاب تهیه‌کننده و نویسنده بی‌عقبه نشأت می‌گیرد که کار را می‌رساند به جایی که در جشنواره فجر۴۲ هیچ سیمرغی برای فیلمنامه اعطا نمی‌شود.

اما نقطه قوت گناه فرشته حضور یک نویسنده باتجربه در صدر کار است که تلاش کرده تجربیات دو دهه‌ای خود در نویسندگی و بعدتر تولید را مجالی برای ساخت یک سریال حرفه‌ای مخاطب‌پسند کند و همین حرفه‌ای نگریستن به تولید و داستان و اجرا است که باعث می‌شود سریال گناه فرشته که از طریق فیلیمو عرضه شده،در زمره سریال‌های مخاطب پسند پنج سال اخیر جای گیرد.

برچسب ها: گناه فرشته
نوشته قبلی

برادر خزاعی!میشه بسه؟!

نوشته‌ی بعدی

اتوموبیل حسین یاری چیست؟

نوشته‌ی بعدی

اتوموبیل حسین یاری چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

از صیاد تا ناریا، تلویزیون و پرده سینما در اشغال آثاری ضعیف

۱۴۰۴-۰۲-۲۸

مدیران مومن و انقلابی تلویزیون هم عاشق بوروکراسی سنگین هستند؟

۱۴۰۴-۰۲-۲۶

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس