یکشنبه, اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی جشنواره چهل و دوم فیلم فجر

خودکشی به شیوه مافیای سیسیل

درباره فیلم نبودنت ساخته کاوه سجادی حسینی

۱۴۰۲-۱۱-۱۷
Reading Time: 2 mins read
0

سینما مثبت: فیلم نبودنت ساخته کاوه سجادی حسینی با موضوع مهاجرت از فیلم‌های سخت و پُر زحمت حاضر در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر است اما متاسفانه سختی‌هایی که کارگردان در ساخت این اثر متحمل شده به نتیجه جذابی منجر نشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری-تحلیلی سینمامثبت، فیلم داستان خانواده‌ای را روایت می‌کند که دو نفر از اعضای آن به قصد مهاجرت از کشور خارج شده‌اند.یکی از آن‌ها «فرهاد»‌ همسر مرضیه است و دیگری پسری جوان به نام «سیاوش».پس از گذشت پنج سال، در شرایطی که میان مرضیه همسر فرهاد با پدر و مادر سیاوش تنش‌های شدیدی شکل گرفته و مرضیه نیز در آستانه ارتباطی عاطفی با مردی از نزدیکانش است؛ سر و کله فرهاد به شکل نامحسوس پیدا می‌شود و همین مساله انگیزه‌ای برای تلاش‌های مضاعف مرضیه جهت یافتن همسرش ایجاد می‌کند.

ترکیبی از بازیگران حرفه‌ای و تنوع فراوان لوکیشن و چند صحنه پردازی خوب از جمله آغاز فیلم جزو بخش‌های به یاد ماندنی فیلم است اما پرداخت فیلم به سوژه مهاجرت به شدت کهنه و قدیمی است و سبک داستان پردازی آن مخاطب را به یاد آثار قدیمی سینمای ایران و زن فداکار در جست و جوی شوهر می‌اندازد؛ فیلم «دیدار در استانبول» یک نمونه مثال زدنی از چنین آثاری است که البته فیلمساز در این اثر روغن داغ ماجرا را زیاد کرده و حتی اتفاق‌های غیرقابل باوری مانند بارداری را برای مرضیه رقم زده است.

آنچه نبودنت را به اثری ضعیف تبدیل می‌کند «کلیشه»‌هایی است که از سر و کول فیلم بالا می‌رود. از قصه تکراری و نخ نما شده «زن خیاط» تا رفتن برق در نقاط اوج داستان و تلاش برای تشدید حس و حال فیلم با یک موسیقی اگزجره و تاکید فراوان بر باران و البته کشکولی از سوژه‌های ریز و درشت و اغلب بی‌ربط با خط اصلی داستانی که تلاش می‌کنند تا اتمسفر کلی فیلم را به اصطلاح بسازند. برخی از این موضوع‌ها به شرح زیر است: زنی که به گربه‌ها غذا می‌دهد،پسری نوجوان که رپ خوان است و قصد دارد کلیپ ضبط کند،زنی پلنگ که می‌خواهد شاخ اینستا شود،زنی که سقط جنین می‌کند،زنی که به شیوه مافیای سیسیل می‌خواهد خودکشی کند،کارتن‌ خواب‌ها و… در کنار حجم فراوانی جمله‌های اخلاقی و نصیحت گونه که ترکیب آن با لحن تودماغی و دپرس‌طور برخی شخصیت‌ها گاهی باعث می‌شود تا این جمله‌ها به خوبی شنیده نشود.

فیلم مشکل قصه هم دارد. مشخصا در دقیقا ۶۰ تازه مشخص می‌شود چه کسی سیاوش را کشته و البته مخفی کردن اطلاعات از مخاطب نیز معضل دیگری است که فیلم با آن شروع شده و ادامه می‌یابد.

برچسب ها: کاوه سجادی حسینینبودنت
نوشته قبلی

مجنون:امکانات هالیوودی،خروجی سیمای خانواده

نوشته‌ی بعدی

ایرادهای جنگی یک بیگ پروداکشن

نوشته‌ی بعدی

ایرادهای جنگی یک بیگ پروداکشن

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

از صیاد تا ناریا، تلویزیون و پرده سینما در اشغال آثاری ضعیف

۱۴۰۴-۰۲-۲۸

مدیران مومن و انقلابی تلویزیون هم عاشق بوروکراسی سنگین هستند؟

۱۴۰۴-۰۲-۲۶

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس