چهارشنبه, خرداد ۱۴, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی گزارش

چشمان کاملا بسته؛ راز رونق گیشه ۱۴۰۲

۱۴۰۲-۰۱-۱۵
Reading Time: 2 mins read
0

سینما مثبت: سینمای ایران در حالی به اولین روز کاری رسمی خود در سال جدید رسید که در فروش نوروزی آن رقمی حدود چهل و چهار میلیارد تومان بوده و این اتفاق باعث خوشحالی سازمان سینمایی نیز شد. نکته قابل تامل این است این فروش بالا چه دلایلی می‌تواند داشته باشد؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری- تحلیلی سینمامثبت، در ایام نوروز فروش میلیاردی سینمای ایران باعث خوشحالی سازمان سینمایی شد به گونه‌ای که در تاریخ ۹ فروردین ۱۴۰۲ با انتشار خبری با عنوان «رکورد مخاطب روزانه ۷ ماهه اخیر سینماها شکست» به استقبال این خبر رفتند. سایت سازمان سینمایی برای خبر مذکور تصویری از تجمع خبرنگاران در زمان برگزاری جشنواره در پردیس سینمایی ملت را انتخاب کرده که جای تامل دارد.

از فروش ۴۴ میلیاردی سینمای ایران رقمی حدود ۳۶ میلیارد تومان سهم فیلم فسیل است و مابقی سهم فیلم‌های دیگر اما این افزایش فروش چند علت دارد که یکی از آن‌ها «چشمان کاملا بسته» مسوولان سازمان سینمایی بر رخدادهای اخیر است. مشخصا در این ایام شبکه‌های ماهواره‌ای از جمله جِم با پخش آگهی‌های متعدد برای فیلم‌های در حال اکران از جمله فسیل و عروس خیابان فرشته به رونق اکران نوروزی کمک کردند. حتی برنامه مهمونی ایرج طهماسب و دیگر سریال‌های شبکه نمایش خانگی نیز به واسطه پخش تیزرهایشان از شبکه جم با اقبال مواجه شدند.این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که شبکه‌های سیما با وجود مذاکره‌ سازمان سینمایی با ریاست سازمان و حتی دعوت از پیمان جبلی برای حضور در شورای عالی سینما همچنان سیاست مشخص و حمایتی از تولیدات سینمایی ندارند و عملا کاری ویژه برای سینما انجام نمی‌دهند (اینجا) و سازمان سینمایی نیز که با بحران‌های مختلف از جمله بحران مشروعیت در میان اهالی سینما مواجه است؛ تمام تلاش خود را می‌کند تا فیلم‌ها به هر طریقی بفروشد و یکی از تلاش‌های این سازمان نیز «انجام ندادن هیچ کار در مقابل پخش تیزر از شبکه‌های ماهواره‌ای خارجی» و به عبارتی «چشم بستن» بر روی این اقدام تهیه کنندگان است. این مساله در حالی رخ می‌دهد که در گذشته‌ای نه چندان دور پخش تیزر فیلم‌های ایرانی از شبکه‌های خارجی جرم بود و حتی با این اقدام برخورد قضایی صورت می‌گرفت و سازمان سینمایی نیز خود مدعی این ماجرا بود.البته سکوت رسانه‌های تُندرو که معمولا در چنین مواقعی بابت پخش این تیزرها از مسوولان سینمایی طلبکار بودند هم از دلایل اصلی ادامه این روند مثبت برای سینمای ایران است.

پخش فیلم برادران لیلا نیز یکی دیگر از دلایل رونق نوروزی است که به واسطه عدم امکان دخالت مسوولان سینمایی، مخاطبان آثار جدی را با فیلمی ارزشمند مواجه کرد.

نکته قابل تامل اینکه به نظر می‌رسد این روزها اقتصاد سینمای ایران ساز و کار اقتصادی مناسبی را پیدا کرده تا از شبکه‌هایی اقدام به پخش تیزر کند که توانسته‌اند به منزل میلیون‌ها ایرانی راه پیدا کنند و علاوه بر سرگرمی،‌اقتصاد آن‌ها را نیز تامین کنند.شبکه‌های سیما نیز در لجبازی با بدنه اصلی جامعه در حال تولید آثار کم مخاطب و توزیع درآمد میان طیف خاصی از دست اندرکاران هستند.

سینما مثبت آماده انعکاس دیدگاه‌های افراد،سازمان‌ها و نهادهایی است که نام آن‌ها در این مطلب آمده  است.

برچسب ها: سازمان سینماییشبکه جممحمد خزاعی
نوشته قبلی

سلمان فارسی؛ ولخرجی با پول نفت

نوشته‌ی بعدی

تداوم تهیه کنندگی ترکیبی در سینمای ایران

نوشته‌ی بعدی

تداوم تهیه کنندگی ترکیبی در سینمای ایران

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

نماوا اقدام به خودکشی رسانه‌ای کرده است؟

۱۴۰۴-۰۳-۱۲

زندگی برادران خیامی مستند شد

۱۴۰۴-۰۳-۰۷

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس