سینما مثبت: در شرایطی که آمار اندک مخاطبان سریالهای تلویزیونی سیما حتی با اعتراض رییس سازمان صدا و سیما نیز مواجه میشود، مشاهده برخی برنامههای تلویزیونی حکایت از آن دارد که برنامه سازان این رسانه همچنان در حال و هوای سالهای بسیار دور سیر میکنند و هیچ نسبتی با شرایط امروز جامعه برقرار نکردهاند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری- تحلیلی سینمامثبت، در ماه مبارک رمضان سریالی تلویزیونی با نام «خوشنام» از شبکه یک سیما پخش شد. این سریال در عنوان بندی خود از تصاویر کودکی دست اندرکارانش استفاده کرده بود؛اتفاقی که نشانهای از خود شیفتگی فراوان سازندگان این اثر است و حکایت از آن دارد که آنها انگار خود را ستارگانی بی فروغ در عالم هنر میدانند که علاوه بر تماشای تصاویر فعلی آنها بر روی صفحه تلویزیون، تصاویر آنها در دوران کودکی نیز برای مخاطب جذابیت دارد و این تصاویر باید در عنوان بندی – به عنوان پیشانی یک برنامه تلویزیونی – قرار داده و سی شب مداوم تکرار شود! همین یک نکته و این نوع «لوس بازی» و «لوس سازی» حکایت از عمق فاصله میان این دست از برنامه سازان با مردم واقعی جامعه دارد.
سینما مثبت آماده انعکاس دیدگاههای افراد،سازمانها و نهادهایی که نام آنها در این مطلب آمده درباره مطلب مذکور است.
نویسنده: محمد رضا جهانگیر