یکشنبه, اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی جشنواره چهلم فیلم فجر

فیلم‌های جسورانه سهم عده‌ای خاص است؟

۱۴۰۰-۱۱-۲۹
Reading Time: 1 min read
0

سینما مثبت: با گذشت حدود یک هفته از برگزاری چهلمین جشنواره فیلم فجر، انتشار برخی مصاحبه‌ها با سازندگان آثار شاخص این جشنواره حکایت از آن دارد که این فیلمسازان جوان،ناشناخته و به ظاهر مستقل آنطور هم که عنوان می‌شده یکه و تنها وارد کار فیلمسازی نشده‌اند و احتمالا برخی وابستگی‌ها امکان پرداختن به سوژه‌های جسورانه را برای آن‌ها فراهم کرده است.

نمایی از فیلم درب یکی از آثار غیرجسورانه جشنواره چهلم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری- تحلیلی سینمامثبت، تصور رایج و غالب در سینمای ایران درباره‌ سوژه‌های خط قرمزی و ملتهب این است که یک فیلمساز دغدغه‌مند با خلق فیلمنامه‌ای جسورانه ضمن مراجعه به دستگاه‌های مختلف امکان ساخت اثری تُند و تیز را پیدا می‌کند اما تجربه‌های واقعی و میدانی حکایت از آن دارد که اجازه ساخت آثار ملتهب و حساس صرفا به عده خاصی از سینماگران داده می‌شود. در فیلم‌های سینمایی به نمایش درآمده در چهلمین جشنواره فیلم فجر دو اثر شاخص سینمایی حضور داشتند که در ‌‌آن‌ها مساله مشروب خوری اعضای یک خانواده و حضور در استخر مختلط، رابطه نامشروع منجر به تولد فرزند، زد و بندهای مقامی قضایی،قاچاق مواد مخدر به داخل زندان و…به سهولت به تصویر کشیده شده بود. البته نتیجه کار هم از نظر داستانی خوب و قابل قبول از آب درآمده بود که این مساله جای تبریک به سازندگان این آثار دارد.اساسا چنین عناصر داستانی است که فیلم‌های سینمایی را خاص و دیدنی می‌کند اما زمانی که در سوابق این هنرمندان جست و جو کرده و با مصاحبه‌هایی مواجه می‌شویم که سازندگان این آثار خود در آن به روابط خود با نهادهای قدرت اشاره کرده‌اند؛ این شائبه پیش می‌آید که نکند در این حوزه هم مانند برخی حوزه‌‌های اقتصادی پای امضاهای طلایی در میان است و ساخت چنین آثاری صرفا در اختیار و محدوده گروه معدودی از فیلمسازان است و سایر فیلمسازان باید به سراغ سوژه‌های معمول و پیش پا افتاده نظیر: زنان نیمه دیوانه، ایرانگردی، فیلم‌های روستایی و…. در آثار خود بروند؟آیا در این حوزه عدالت وجود دارد و نهادهای مسوول از تمامی فیلمسازان دغدغه‌مند به یک اندازه حمایت می‌کنند یا این حمایت‌ها بستگی به سوابق خاص فیلمسازان در حوزه قدرت دارد؟

سینما مثبت آماده انعکاس دیدگاه‌های افراد،سازمان‌ها و نهادهایی که نام آن‌ها در این مطلب آمده و همچنین کلیه صاحبنظران درباره مطلب مذکور است.

برچسب ها: جشنواره چهلم فیلم فجردربفیلمهای جسورانه
نوشته قبلی

استادی: بدون قرار قبلی به ضد معنای خودش تبدیل می‌شود

نوشته‌ی بعدی

جشنواره‌های سینمایی و مشارکت با چهره‌های مشکوک اقتصادی

نوشته‌ی بعدی

جشنواره‌های سینمایی و مشارکت با چهره‌های مشکوک اقتصادی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

از صیاد تا ناریا، تلویزیون و پرده سینما در اشغال آثاری ضعیف

۱۴۰۴-۰۲-۲۸

مدیران مومن و انقلابی تلویزیون هم عاشق بوروکراسی سنگین هستند؟

۱۴۰۴-۰۲-۲۶

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس