سینما مثبت: مراسم مردمی اربعین امسال به واسطه محدودیتهای ناشی از بیماری کرونا تبدیل به رویدادی شده که حضور در آن بین ۲۲ تا ۴۱ میلیون تومان هزینه دارد. همین مساله سبب شده تا در فضای مجازی هشتگ #اربعین_سرمایه_داران از سوی برخی عاشقان این سفر معنوی به راه بیفتد. حالا در چنین شرایطی که این رویداد کارکرد سالهای گذشته خود را ندارد برخی بخشهای فرهنگی همچنان در حال تعریف «پروژه» از اربعین برای خود هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری- تحلیلی سینمامثبت، روز گذشته واحد «حج و زیارت صدا و سیما» با انتشار خبری از برگزاری نخستین مسابقه تولیدات تصویری 128 ثانیهای با موضوع پیاده روی اربعین خبر داد. این مسابقه در هفت محور موضوعی از جمله وحدت مذاهب و ادیان، اقوام و ملل، رزمایش اقتدار مسلمین دوستی دو ملت ایران و عراق، جلوه های شوق خدمت، زیارت خانوادگی، کودکان زائر و خادم و جاماندگان برگزار میشود و ساختار ارسال تولیدات میبایست در یکی از آثار نمایشی، مستند، نماهنگ، پویانمایی و یا موشن گرافیک باشد. همچنین بخش ویژه این مسابقه تکریم یاد شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس خواهد بود.
این رویداد در حالی طراحی شده که به جز «جاماندگان» آیتم دیگری برای مشارکت همگانی ندارد و عملا اگر فردی هم در این زمینه تولید محتوا کند امکان رقابت با بخشهای دیگر را ندارد تا بتواند در نهایت یکی از چهارده برنده این مسابقه شده و کمک هزینه تشرف زیارت کربلای معلی را دریافت نماید و برندگان این مسابقه نیز قطعا همان ۳۰ هزار نفری خواهند بود که با امتیاز ویژه راهی سفر هوایی شدهاند. البته برگزاری این مسابقه آن هم در سالی که سفر مردمی اربعین محدود شده یادآور آن ضرب المثل قدیمی است که میگوید: «حسنی به مکتب نمیرفت وقتی میرفت جمعه میرفت!»
مناسب تر است تا برگزاری این رویداد به زمان عادی شدن شرایط موکول شود تا همه مردم امکان شرکت در این رویداد را داشته باشند.
سینما مثبت آماده انعکاس دیدگاههای افراد،سازمانها و نهادهایی که نام آنها در این مطلب آمده درباره مطلب مذکور است.