دوشنبه, خرداد ۱۲, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی تلویزیون

جعفری جلوه و موضوعی به نام تعارض منافع

۱۴۰۰-۰۵-۲۰
Reading Time: 2 mins read
0

سینما مثبت: در طول چهار دهه گذشته بارها و بارها شعار حمایت از بخش خصوصی در بخش‌های مختلف اقتصادی،فرهنگی و اجتماعی سر داده شده اما رفتار اخیر سازمان صدا و سیما با شبکه نمایش خانگی نشان داد حمایت از بخش خصوصی و اساسا «به حساب آوردن این بخش» صرفا در یک واژه خلاصه می‌شود: کشک!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری- تحلیلی سینما مثبت، شبکه نمایش خانگی به عنوان یکی از پدیده‌های نوظهور سال‌های اخیر سبب شد تا مخاطبان در ایام درگیری کشور با بیماری کرونا با این پدیده جذاب آشنا و در غیاب تلویزیون بتوانند به روشی سالم اوقات فراغت خود را سپری کنند اما با دخالت بیش از حد صدا و سیما در این مورد و تبدیل این نوع از محصولات فرهنگی به محصولات تحت نظارت سازمان صدا و سیما این احتمال وجود دارد تا در آینده‌ای نه چندان دور فاتحه این بخش نیز خوانده شده و شبکه نمایش خانگی هم به یکی از عرصه‌های مشابه تلویزیون تبدیل شود. مشخصا آنچه بیش از هرچیز درباره این پدیده نگران کننده است تشکیل شورایی با عنوان «شورای تخصصی محتوایی» با حضور گروهی از مدیران قدیمی تلویزیون در این ترکیب است. مدیرانی که برخی از آن‌ها همچون «محمد رضا جعفری جلوه» همچنان در تلویزیون مدیر بوده و مسوولیت شبکه دو سیما را به عهده دارد. اساسا عضویت جعفری جلوه در این شورا چه توجیهی دارد وقتی او همزمان مدیر شبکه‌ای است که تولیدات شبکه نمایش خانگی می‌تواند رقیب محصولات شبکه وی باشد؟آیا در اینجا بحث «تعارض منافع» پیش نمی‌آید و اساسا منطقی است که جعفری جلوه نسبت به محصولاتی اظهار نظر کند که رقیب تولیدات خود به حساب می‌آید؟

حضور چهره‌هایی قدیمی مانند «محسن مهاجرانی» که سال‌هاست از فضای اجرایی به دور است نیز دلیلی به جز «ضربه گیر احتمالی» در این شورا ندارد و اساسا حضور فردی مانند «عبدالکریم خیامی» هم که بیشتر یک چهره دانشگاهی و مدیریتی تلویزیون است اساسا تناسبی با فضای کلی این شورا ندارد و تنها انتخاب مناسب برای این شورا صرفا «علی‌اصغر پورمحمدی» است که مورد وثوق اهالی صدا و سیما در طول دوره‌های مختلف بوده و هست.

و البته نکته جالب و قابل تامل این شورا این است که از خود تولید کنندگان این آثار هیچ کس نماینده‌ای در این شورا ندارد!

سینما مثبت آماده انعکاس دیدگاه‌های افراد،سازمان‌ها و نهادهایی که نام آن‌ها در این مطلب آمده درباره مطلب مذکور است.

برچسب ها: اصغر پورمحمدیساترامحمد رضا جعفری جلوه
نوشته قبلی

ابراز همدردی کیومرث پوراحمد با حبیب احمدزاده

نوشته‌ی بعدی

طعنه سفرای روس و انگلیس به استقلال ایران

نوشته‌ی بعدی

طعنه سفرای روس و انگلیس به استقلال ایران

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

نماوا اقدام به خودکشی رسانه‌ای کرده است؟

۱۴۰۴-۰۳-۱۲

زندگی برادران خیامی مستند شد

۱۴۰۴-۰۳-۰۷

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس