یکشنبه, خرداد ۱۸, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی فرهنگ و جامعه

قِر و قمیش تبلیغاتی در روزهای جابجایی دو دولت

۱۴۰۰-۰۵-۱۵
Reading Time: 1 min read
0

سینما مثبت: واکنش‌های صورت گرفته نسبت به یک کلیپ تبلیغاتی نامتعارف بستی دومینو سبب شد تا این شرکت نسبت به حذف آن از صفحه رسمی خود اقدام نماید. این اتفاق جلوه‌ای از رفتاری است که در طول سال‌های اخیر افراد ثروتمند و قدرتمند جامعه از خود بروز و ظهور داده‌اند که در یک کلام می‌توان اینگونه آن را خلاصه کرد:‌ چون پولدار هستید مجاز به هرکاری هستید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری- تحلیلی سینما مثبت‌، در سال‌های اخیر مشکلات اقتصادی شدید سازمان صدا و سیما سبب شده تا حجم فراوانی از تبلیغ‌های نامتعارف از شبکه‌های مختلف سیما پخش شود. در هر شبکه‌ای چند خانم جوان با آرایش‌های غلیظی که گاه با کمک ناظران پخش کمرنگ می‌شود در حال تبلیغ کالاهای مختلف هستند؛ از نرم افزاری ساده تا بسته کمک آموزشی و…. کافی است یک دهه به عقب برگردید تا ببینید در دورانی که دستگاه عریض و طویل تلویزیون تا این حد به درآمدهای آگهی‌ها وابسته نبود چگونه با سختگیری مانع از حضور بی دلیل و بدون منطق زنان در آگهی‌های تلویزیونی می‌شد.

اما درباره بستنی دومینو موضوع چیز دیگری است. سازندگان این آگهی احتمالا این مقطع زمانی که پایان کار دولت دوازدهم و مقدمات شکل گیری دولت سیزدهم است را برای پخش این تیزر انتخاب کرده‌اند تا از برخوردهای حاکمیتی خود را مصون بدارند اما محتوای قابل مشاهده در این فیلم فاصله زیادی با معیارهای رسمی دارد و بیش از آنکه مناسب یک بستنی به عنوان کالایی مصرفی باشد؛با نوع خاصی از نوشیدنی‌ها تناسب دارد! استفاده مکرر از رنگ قرمز به عنوان رنگی تحریک آمیز و قِر و قمیش آمدن بازیگر تیزر برای ظرف بستنی و سپس آن نحوه گاز زدن به بستنی در جایی پرت و خلوت که هیچ بنی بشری مزاح حس و حال عاشقانه خانم زیبا و «بستنی سیاه» نیست، همه و همه ارجاعاتی دارد که حتی دیگر نوجوان‌های امروزی نیز متوجه آن می‌شوند و اینکه مجموعه‌ای اقتصادی مانند دومینو که قطعا بخش‌هایی مانند تحقیقات بازار و روابط عمومی باید داشته باشد با معنا و مفهوم چنین تصاویری آشنا نباشد نه جای تاسف بلکه فقط جای برخورد دارد و مدیریت چنین مجموعه‌ای باید زیر مجموعه ناآگاه خود را یا از کار بیکار کند یا به جای روابط عمومی و تبلیغات آن‌ها را در مسوولیت‌های دیگری مانند «انبار» به کار بگیرد مگر اینکه چنین تیزری با تایید خود مدیریت تولید و پخش شده باشد!

سینما مثبت آماده انعکاس دیدگاه‌های افراد،سازمان‌ها و نهادهایی که نام آن‌ها در این مطلب آمده درباره مطلب مذکور است.

برچسب ها: بستنی دومینوتبلیغات عجیبدومینو
نوشته قبلی

تبلیغ اتوموبیل خارجی در سریال خانوم کماسایی

نوشته‌ی بعدی

مستند سازان مستقل نیمه حضوری جایزه دادند

نوشته‌ی بعدی

مستند سازان مستقل نیمه حضوری جایزه دادند

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

آقای سازمان سینمایی! برنامه راهبردی‌اتان محرمانه شد؟

۱۴۰۴-۰۳-۱۷

نماوا اقدام به خودکشی رسانه‌ای کرده است؟

۱۴۰۴-۰۳-۱۲

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس