دوشنبه, اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی بین الملل فیلم فجر

سینمای بین الملل ایران خارج از جشنواره جهانی ادامه مسیر می‌دهد

۱۴۰۰-۰۳-۱۴
Reading Time: 2 mins read
0

سینما مثبت: برنامه سینما معیار با موضوع بررسی سی و هشتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر، در ارتباط تلفنی با رضا استادی (کارشناس رسانه) پنج شنبه ۱۳ خرداد از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری- تحلیلی سینما مثبت،رضا استادی در مصاحبه تلفنی با برنامه «سینما معیار» گفت: عنوان جشنواره جهانی فیلم فجر تناسبی با  این رویداد ندارند و شخصا در مطالب و نوشته‌هایم به جای این عبارت از «بخش بین الملل فیلم فجر» استفاده می‌کنم.

وی با تاکید بر اینکه واژه‌ «جهانی» مناسب این رویداد نیست، اظهار داشت: متولیان جشنواره جهانی علاقه دارند معیارهای خودساخته‌ی خودشان را به جای معیارهای جهانی جا بزنند.

این کارشناس رسانه تاکید کرد: جشنواره فیلم با جهانی گفتن، جهانی نمی‌شود.

وی با اشاره به این که سی و هشتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر با یک سال تعویق برگزار شد، توضیح داد: بخش نمایش فیلم‌های ایرانی بهترین بخش این جشنواره بود که مورد استقبال نسبی قرار گرفت.

رضا استادی با بیان این که برخی از آثار قابل تامل خارجی در جشنواره جهانی فیلم فجر اکران شدند، ادامه داد: از آن‌جایی که فیلم‌های خارجی حاضر در این رویداد دربرگیرنده‌ی کل فیلم‌هایی که در دنیا ساخته می‌شوند – گزینش نادرست – نیستند، ما نمی‌توانیم قضاوت درستی درباره فیلم‌های خارجی داشته باشیم.

وی افزود: حواشی جشنواره جهانی بیش از خود جشنواره مورد توجه قرار گرفت.

این کارشناس رسانه در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو اضافه کرد: جشنواره جهانی فجر پس از گذشت شش سال هنوز در حد مبانی و مباحث اولیه باقی مانده است.

وی تصریح کرد: جشنواره جهانی فجر پس از انتخابات ریاست جمهوری مورد تغییر و تحول قرار می‌گیرد و احساس می‌کنم که در سال‌ آینده چراغ این جشنواره خاموش می‌شود.

رضا استادی با اشاره به این که جشنواره جهانی در شش سال گذشته باید حداقل به یک نقطه‌ اتکا می‌رسید، اظهار داشت: متاسفانه جشنواره جهانی فیلم فجر هیچ نقطه اتکایی ندارد.

وی با اشاره به این که سینماگران به جشنواره جهانی نمی‌روند، افزود: در حال حاضر افرادی به کاخ جشنواره جهانی می‌آیند که یا در این جشنواره شرکت‌ کرده‌اند و فیلم دارند یا یک کار مشخصی از جنس خبرنگاری یا عضویت در ستاد برگزاری جشنواره را دارند.

این کارشناس رسانه ادامه داد: برگزارکنندگان جشنواره جهانی فجر بودجه‌های چند میلیاردی دریافت می‌کنند و در نتیجه‌ کار، طلب‌کارانه از عیب‌های خود دفاع می‌کنند.

وی تصریح کرد: جشنواره جهانی فجر منافع دست‌اندرکاران خود را تامین می‌کند و از قبال این رویداد سینمای ایران سود و ثمره‌ای نبرده و سینمای بین الملل ایران خارج از این جشنواره به مسیر خود ادامه می‌دهد.

نوشته قبلی

برگزیدگان بخش بین الملل فیلم فجر معرفی شدند

نوشته‌ی بعدی

دشت خاموش، وقتی کوره‌ها به صدا درمی‌آیند

نوشته‌ی بعدی

دشت خاموش، وقتی کوره‌ها به صدا درمی‌آیند

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

از صیاد تا ناریا، تلویزیون و پرده سینما در اشغال آثاری ضعیف

۱۴۰۴-۰۲-۲۸

مدیران مومن و انقلابی تلویزیون هم عاشق بوروکراسی سنگین هستند؟

۱۴۰۴-۰۲-۲۶

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس