سه شنبه, اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی خبر

پشت پرده رد و بدل شدن دستمزدهای میلیاردی در روزهای رکود اقتصادی

۱۴۰۰-۰۲-۰۴
Reading Time: 1 min read
0

سینما مثبت: سال‌های اخیر برای اغلب کسب و کارها سال‌هایی توام با رکود اقتصادی و عدم توسعه بوده است. در بهترین حالت کسب و کارهای زیادی صرفا به بقا فکر کرده‌ و در این راه تلاش نموده‌اند. حالا در چنین شرایطی انتشار ارقام عجیب و غریب درباره دستمزدهای میلیاردی پرداختی در برخی برنامه‌ها به افراد جای سوال و تعجب دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری- تحلیلی سینما مثبت، در اقتصاد ایران سال‌هاست هزینه‌های فراوانی صرف امور تبلیغاتی می‌شود.برندها و شرکت‌های مختلف از حضور در عرصه تبلیغات اهداف مختلفی دارند؛ از حفظ برند گرفته تا دستیابی به بازارهای جدید و قدرت‌نمایی برای رقبا. شرکت‌های زیادی در حوزه اقتصاد ایران فعالیت دارند که به واسطه درآمد کلان امکانات خوبی برای فعالیت‌‌های تبلیغی دارند و حتی بدون نیاز به جذب مشتری جدید، نیازمند هزینه کردن بودجه تبلیغاتی خود هستند. وقتی در یک ساختار اداری و سازمانی بودجه‌های چند میلیاردی برای تبلیغات وجود دارد، حاشیه‌های فراوانی شکل می‌گیرد تا این بودجه چگونه و کجا خرج شود. مثلا شرکتی که امکان هزینه کردن پانزده میلیارد تومان در بخش تبلیغات را دارد،‌ همیشه با پیشنهادهای وسوسه برانگیزی از سوی شرکت‌های تامین کننده آگهی مواجه است تا این بودجه را به سمت آن شرکت‌ها ببرد و البته در چنین شرایطی بخشی از بودجه کلی تبلیغات – حداقل ۵ تا ۱۰ درصد- تحت عنوان «سهم آورنده» به فرد یا افرادی داده می‌شود که زمینه ورود آن سرمایه به شرکت تبلیغاتی را فراهم کرده‌اند. حالا در چنین شرایطی هرچقدر بودجه بزرگ‌تری در گردش باشد، درصد بیشتری با عنوان «سهم آورنده» نصیب افرادی می‌شود که در تصویب و شکل گیری این بودجه نقش داشته‌اند.

همین فرمول ساده و کوتاه راز و رمز دستمزدهای میلیاردی است که این روزها در برخی بخش‌های فرهنگی میان افراد دست به دست می‌شود و برای ساخت برنامه‌هایی که بتواند چنین بودجه‌هایی را جذب کند‌، میان افراد مسابقه برپا می‌‌شود! مدیر روابط عمومی یا مدیر یک شرکت در این حالت برای به دست آوردن مبلغی چند صد میلیونی که بیش از حقوق یکسالش است نیازی نیست از هفت خوان رستم عبور کند؛ کافی است پروژه‌ای فرهنگی – تبلیغاتی تعریف کند و سقفی چند میلیاردی برای آن تعبیه کند. در میان اهالی رسانه آنقدر آدم باشعور وجود دارد که موقع مواجهه شدن با پیشنهاد ساخت چنین برنامه‌ای گوشه کاغذ با مداد سهم پیشنهاد دهنده را یادداشت کند یا سهم او را در قالب سکه طلا پرداخت نماید. حالا اگر حاصل کار هم برنامه‌ای بی کیفیت و بی اهمیت از آب درآمد مهم نیست؛ مهم پولی است که در پشت صحنه جابجا شده است.

برچسب ها: پولشوییدستمزدهای میلیاردیسینماپلاسسینمامثبمسابقه های بی محتوا
نوشته قبلی

دست به دست شدن گوشت‌های آلوده در لاگ‌جری

نوشته‌ی بعدی

صدا و سیما از تاثیرگذاری در خارج از ایران دست کشید؟

نوشته‌ی بعدی

صدا و سیما از تاثیرگذاری در خارج از ایران دست کشید؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

از صیاد تا ناریا، تلویزیون و پرده سینما در اشغال آثاری ضعیف

۱۴۰۴-۰۲-۲۸

مدیران مومن و انقلابی تلویزیون هم عاشق بوروکراسی سنگین هستند؟

۱۴۰۴-۰۲-۲۶

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس