سینما مثبت: منتقد سینما و تلویزیون گفت: در فصل سوم سریال «نون.خ» با یک داستان بلاتکلیف، پراکنده و غیرمنسجم طرف هستیم که نقطه شروع و پایانی ندارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری- تحلیلی سینما مثبت به نقل از ایرنا،فصل سوم سریال نون. خ به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه کنندگی مهدی فرجی تا دوشنبه هفته جاری روی آنتن میرود و در ادامه خلاصه قسمتهای این سریال پخش خواهد شد.
رضا استادی منتقد سینما و تلویزیون معتقد است: فصل اول این سریال یک داستان شسته رفته و منطقی داشت؛ در فصل دوم و سوم اتفاقاتی چون زلزله و کشف معدن طلا این قابلیت و امکان را داشتند که به یک موضوع محوری تبدیل بشوند؛ اما این اتفاق رخ نداد. در نتیجه داستان سریال در فصل دوم و سوم بلاتکلیف و غیرمنسجم است.
آدمها خیلی راحت گول می خورند
وی با بیان غیر منطقی بودن اتفاقات روستا عنوان کرد: در سری سوم حجم اتفاقات غیرمنطقی سریال بسیار زیاد و بلاهتی که برای شخصیتها طراحی شده بیش از حد است. آدمها خیلی راحت گول می خورند و انگار از داخل کارتون و انیمیشن بیرون آمده اند. گردشگران چینی این قدر ابله هستند که پول میدهند تا تخم گذاشتن مرغ را تماشا کنند.
استادی افزود: طنز فصل سوم نون.خ طنز جذاب و فاخری نیست. اگر چرخی در اینستاگرام بزنیم از این جنس طنزها در بین اینفلوئنسرها زیاد است. آنها هم ایده هایی را کنار هم قرار می دهند و در سادهترین شکل اجرا میکنند. در صورتی که از یک سریال تلویزیونی توقع بیشتری می رود.
وی با بیان این که مخاطب انتخاب های محدودی در حوزه سرگرمی در تلویزیون دارد اظهار کرد: رقابت در تلویزیون زیاد نیست و به همین دلیل نون.خ مورد توجه بخشی قرار می گیرد که تلویزیون تماشا می کنند.
اشتباههای حقوقی داستان
این منتقد سینما و تلویزیون با اشاره به اشتباههای حقوقی داستان سریال گفت: نورالدین با بازی سعید آقاخانی در وصیتنامهای که مینویسد اموال میلیاردیاش را تقسیم میکند. در حالی که هر فرد در زمان حیاتش می تواند درباره یک سوم اموالش وصیت کند و بقیه طبق قانون تقسیم می شود. نمیدانم چرا باید چنین تصمیمی با این غلط واضح در داستان گنجانده شود. شاید به این خاطر که قرار است شقایق دهقان چند قسمت از سریال را همراهی کند.
مدیرمسئول وبسایت سینما مثبت درباره دنبالهسازی در تلویزیون توضیح داد: یک سری سریال ها مثل نون.خ و پایتخت وقتی به درجه ای از موفقیت و اقبال می رسند، با همان تیم نویسندگان و سازندگان کار را پیش می برند. در ادامه هیچ طرح و ایده جدیدی وارد داستان نمی شود. چون سازندگان فکر می کنند نباید دیگران را در موفقیتهای بعدی سهیم کنند و همین موضوع به این آثار لطمه می زند. اگر سریال پایتخت که از فصل سوم و چهارم دچار تکرار مکررات شده بود، افرادی را به تیمش اضافه می کرد، امروز شاهد ضعف عجیب و غریب دو قسمت پایانیاش نبودیم.