دوشنبه, اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی گزارش

پلتفرم‌هایی که با مخاطب رو راست نیستند

۱۳۹۹-۱۲-۱۱
Reading Time: 3 mins read
0

سینما مثبت: کسب و کارهای نوظهور در کشورمان تمایل زیادی دارند تا چهره‌ای مدرن و به روز از خود به نمایش بگذارند اما در موقعیت‌های بحرانی که باید ساز و کارهای تدارک دیده شده به کار بیاید، چهره مدرن فرو ریخته و وجه سنتی و اصطلاحا جهان سومی ماجرا خودش را نشان می‌دهد!

مدیرعامل فیلیمو در حال نظارت بر کار کارکنان این رسانه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری – تحلیلی سینما مثبت، در روزهای گذشته افزایش هزینه اشتراک دو پلتفرم نمایش آنلاین یعنی فیلیمو و نماآوا با واکنش‌های گسترده کاربران مواجه شد و از 25 به 59 هزار تومان افزایش یافت که با افزودن 9 درصد مالیات ارزش افزوده این مبلغ به 64,310 هزار تومان می‌رسد. این افزایش قیمت تقریبا دو برابری برای مخاطب ایرانی رقم قابل توجهی محسوب می‌شود و این توقع وجود داشت که درباره این مطلب توضیحی رسمی در رسانه‌ها و کانال‌های رسمی ارایه گردد اما با وجود ساز و کار گسترده هر دو پتلفرم، چنین اتفاقی رخ نداده و همین عدم پاسخگویی و انجام کوچک‌ترین حرکت برای اقناع مخاطب شا‌ٰئبه‌های غیررسمی درباره این رسانه‌ها را تقویت می‌کند.

فیلیمو به عنوان سامانه بزرگ‌تر خود را اینگونه معرفی می‌کند:‌«فیلیمو به عنوان اولین و بزرگترین سینمای خانگی آنلاین کشور که در بهمن ۱۳۹۳ شروع به کار نمود، یکی از موفقترین محصولات صباایده بوده که کاربر را با چند کلیک به راحتی به دنیایی از فیلم‌ و سریال‌ می‌برد.تیم فیلیمو به طور مستمر در حال گسترش و توسعه‌ی خود است تا جدیدترین آثار این حوزه را با بهترین تجربه کاربری در بستر وب سرویس و اپلیکیشن خود در اختیار کاربران قرار دهد.»

اما همین تیم گسترده نه در صفحه «اخبار فیلیمو» خود به این مساله اشاره‌ای کرده و نه مدیر روابط عمومی این مجموعه که در فضای توییتر فعال است و نسبت به مسائل مختلف واکنش نشان می‌دهد – آخرین آن‌ها عدم پخش برنامه علی کریمی بود – نسبت به این افزایش قیمتی توضیحی ارائه داده است.

تنها توضیح مدیران این رسانه گفت و گوی «محمد جواد شکوری مقدم» مدیرعامل فیلیمو در گفتگو با روزنامه صبح نو است که در آن دلیل گران شدن هزینه‌ها را افزایش تولیدات اختصاصی دانسته و گفته در سال آینده قرار است هر ۶ روز برنامه اختصاصی از فیلیمو پخش شود و  هزینه این تولیدات باید از کاربران گرفته شود.

پیگیری افزایش قیمت تعرفه فیلیمو توسط سینما مثبت

خبرنگار ما جهت پیگیری این موضوع به بخش پشتیانی فیلیمو رفت و این سوال و جواب‌ها میان خبرنگار ما با کارشناس پشتیبان شکل گرفت:

سوال: سلام روز خوش. دوست گرامی چرا یک دفعه هزینه های اشتراک رو دو برابر کردید؟

جواب: سلام دوست گرامی.با توجه به افزایش هزینه تولید محتوای ویدیویی و نگهداری سرویس، پس از تلاش های فراوان برای عدم افزایش قیمت اشتراک، از تاریخ 99/11/8 به جهت حفظ کیفیت سرویس‌دهی و رضایتمندی شما همراهان عزیز، قیمت اشتراک‌های ماهانه فیلیمو افزایش پیدا خواهد کرد.

سوال: آخه چه افزایش هزینه ای؟ مگر شما به فیلم های خارجی هزینه رایت پرداخت می کنید؟ درباره داخلی ها هم که بر اساس کلیک بهشون پول میدید؟

جواب: فیلم ها خریداری می شود دوست عزیز.انتقاد شما ارجاع داده خواهد شد

سوال: فیلم های خارجی هم خریداری میشود؟ می فرمایید از کجا؟ یعنی شما الان فیلم کریستوفر نولان را خریده اید؟

جواب: دوست عزیز فیلم های ایرانی خریداری می شود

سوال: اما من از تهیه کنندگان فیلم های ایرانی که پرسیدم اعلام کردند شما به آن ها بابت نمایش هر فیلم مبلغی می دهید.

جواب: بله فیلم ها خریداری می شود

عدم شفافیت در فعالیت‌های پلتفرم‌ها

اینکه یک پلتفرم اقدام به تولید فیلم و سریال می‌کند اتفاق ارزشمندی است اما اخبار رسیده از برخی تولیدات این پلتفرم‌ها از پرداخت دستمزدهای عجیب و غریب به برخی از بازیگران حکایت از آن دارد که تولیدات چنین مجموعه‌هایی چندان هم در چهارچوب ضوابط تولیدی نیست و البته ای کاش درباره این ساخته‌ها شفاف سازی صورت می‌گرفت تا مخاطب بداند این آثار با چه هزینه‌هایی تولید می‌شود و پول پرداختی وی در چه مسیری هزینه می‌شود؟!

سینما مثبت آماده انعکاس دیدگاه‌های مجموعه‌های نام برده شده در این خبر است.

برچسب ها: پلاسسینما پلاسسینما مثبتفیلیمفیلیمومحمد جواد شکوری مقدمنماآوا
نوشته قبلی

این جدایی ها قِصه روزگاره

نوشته‌ی بعدی

یک بی‌احترامی دیگر به خبرنگاران از سوی صدا و سیما

نوشته‌ی بعدی

یک بی‌احترامی دیگر به خبرنگاران از سوی صدا و سیما

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

از صیاد تا ناریا، تلویزیون و پرده سینما در اشغال آثاری ضعیف

۱۴۰۴-۰۲-۲۸

مدیران مومن و انقلابی تلویزیون هم عاشق بوروکراسی سنگین هستند؟

۱۴۰۴-۰۲-۲۶

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس