یکشنبه, اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی جشنواره سی و نهم فیلم فجر

جشنواره فیلم فجر و تداعی موقعیت کشمکش‌های سیاسی لبنان

۱۳۹۹-۱۱-۲۳
Reading Time: 2 mins read
0

سینمامثبت: از میان شانزده فیلم به نمایش درآمده در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر کدام اثر را برای توصیه به خانواده‌ای معمولی و علاقه‌مند به سینما مناسب می‌دانید؟

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری – تحلیلی سینما مثبت، با پایان برگزاری جشنواره فیلم فجر بسیاری از روزنامه نگاران حاضر در این رویداد که به تماشای محصولات منتخب سینمای ایران در این رویداد نشسته‌اند با چنین سوالی مواجه می‌شوند. سوالی که یافتن پاسخ مناسب برای آن بسیار سخت است زیرا اغلب آثار به نمایش درآمده در این رویداد نه برای رفع نیاز مردم عادی به صنعت – هنر به نام سینما بلکه با اهداف عجیب و غریب و بر اساس مناسبات پیچیده و پنهانی ساخته می‌شوند که درک آن برای بسیاری از اهالی سینما و رسانه ممکن نیست! مشخصا آنچه در این جشنواره به عنوان فیلم سینمایی به نمایش درآمد در اغلب موارد با تعریف فیلم سینمایی که در طول سال‌های طولانی در ذهن اصحاب رسانه نقش بسته متفاوت است. حتی فیلم‌هایی که با وجود ستاره‌ها ساخته شده نیز برای مخاطب عام به سادگی تا پایان قابل تحمل نیست مگر اینکه در طول نمایش فیلم به سراغ گوشی هایشان بروند، چند صفحه را در اینستاگرام لایک کنند و چند پیام واتس اپی را پاسخ دهند.البته چنین وضعیتی دور از ذهن هم نیست زیرا منشاء بسیاری از این فیلم‌ها نه مردم بلکه سرمایه‌های مشکوک و مخفی است که مشخص نیست از کجا و طی چه مناسباتی به سینما تزریق می‌شود. معدود فیلم های ساخته شده توسط نهادها و ارگان‌ها نیز بیشتر از آنکه منشاء مردمی داشته باشد؛ بیشتر شبیه بولتن داخلی است که برای اقناع بخش محدودی از جامعه ساخته شده و کمترین شاخصه‌های ارتباط با مخاطب و مردم عام را دارند.

    شباهت جشنواره فیلم فجر با لبنان

    جشنواره فیلم فجر بیش از آنکه شباهتی به یک رویداد سینمایی داشته باشد، تداعی کننده وضعیت سیاسی کشوری مانند لبنان است. کشوری با انواع و اقسام گروه های پُر قدرت سیاسی که به عرصه‌ای برای رقابت قدرت‌های منطقه‌ای تبدیل شده و باعث گردیده تا لبنانی‌ها به ملتی کارکُشته در امر سیاست تبدیل شوند. حالا جشنواره فیلم فجر هم در پی سال‌ها کشمکش گروه‌های سیاسی و صاحب قدرت حالا دریافته که بقایش در تعامل با این قدرت‌هاست و به همین دلیل گاهی به آغوش یک گروه قدرتمند غش می‌کند و گاهی دیگر به گروه قدرتمند دیگری امتیاز می‌دهد و بی توجه به انحرافی که از مبدا و مسیر واقعی‌اش طی سال‌های اخیر پیدا کرده،در این تعامل‌ها و معاشقه‌های طولانی و کوتاه فقط  و فقط به برگزار شدن و منافع حاصل از این برگزاری می‌اندیشد. گاهی شرط بقا برای این رویداد اهدای جایزه به فیلمی است و گاهی دیگر شرکت دادن فیلمی ضعیف در بخش مسابقه. گاهی هم شرکت ندادن فیلمی در این رویداد بستگی دارد.

    سینما مثبت آماده انعکاس دیدگاه‌های مسوولان جشنواره فیلم فجر درباره این مطلب است.

    برچسب ها: اوج،جشنواره سی و هفتم فیلم فجر،سینماپلاس،سینمامثبت،پلاس
    نوشته قبلی

    جشنواره سی و نهم با انتخاب فیلمی کم حاشیه پایان یافت

    نوشته‌ی بعدی

    اخطار پنج روزه به خاوران رسید

    نوشته‌ی بعدی

    اخطار پنج روزه به خاوران رسید

    دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سینما پلاس

    این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

    • در جریان
    • دیدگاه‌ها
    • آخرین

    طوبی و خاطرخواه‌هایش!

    ۱۴۰۳-۰۵-۲۷

    سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

    ۱۴۰۳-۰۶-۱۰

    طوبی و خاطرخواه‌هایش!

    30

    الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

    18

    از صیاد تا ناریا، تلویزیون و پرده سینما در اشغال آثاری ضعیف

    ۱۴۰۴-۰۲-۲۸

    مدیران مومن و انقلابی تلویزیون هم عاشق بوروکراسی سنگین هستند؟

    ۱۴۰۴-۰۲-۲۶

    ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

    • درباره
    • تبلیغات
    • سیاست و حریم خصوصی
    • تماس

    تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

    بدون نتیجه
    مشاهده تمام نتایج

    تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس