یکشنبه, خرداد ۱۸, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی گزارش

سینما را بی صاحبی اش نابود کرده نه کرونا

۱۳۹۹-۰۸-۰۸
Reading Time: 3 mins read
0

سینما مثبت: ناکامی مسوولان در مواجه و مبارزه با بیماری کرونا، تاکنون قربانیان فراوانی داشته و یکی از مهم ترین این قربانی ها فرهنگ و هنر بخصوص بخش سینمای ایران است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری ـ تحلیلی سینما مثبت، در یک هفته اخیر قصه کرونا وارد فاز پیچیده ای شده و به یکی از جلوه های تناقض در تصمیم گیری مسوولان تبدیل شده است. مسوولانی که اعتقادی به مشارکت جدی و موثر مردم در امور ندارند و ترجیح می دهند همه کارها را خود به تنهایی انجام دهند و در این مسیر تصوری از موقعیت ممتاز سینما و تئاتر به عنوان محفلی برای ایجاد همدلی اجتماعی در جامعه ندارند.

کرونا و افزایش تعارض های اجتماعی

برخلاف  تصور اولیه که عده ای خیال می کردند با رفتارهای فانتزی خود می توانند کرونا را در مدت زمانی کوتاه شکست دهند و در ادامه هم افتخار این پیروزی را به نفع خود و دیگر رفقا ثبت کنند، حالا کرونا وحشی تر و پیچیده تر از قبل هر روز قربانیان بیشتری می گیرد و برخی مسوولان به دنبال یافتن مقصران و تهیه سناریو های شکست هستند!

کرونا متاسفانه به جای آنکه به موضوعی برای همدلی بیشتر مردم تبدیل شود، حالا تبدیل به موضوعی برای دامن زدن به تعارض ها و نمایش ناکارآمدی برخی دستگاه ها و مسولان اجرایی تبدیل شده است. مسوولانی که برنامه هایشان کمترین تطبیق با واقعیت روز جامعه را دارد و هنگام تدوین طرح های فانتزی مانند در منزل بمانید تا کرونا ریشه کن شود، نه واقعیت های اقتصادی قشر عظیمی از جامعه را می توانند در نظر بگیرند و نه تفکری درباره نحوه گذران این دوران در قرنطینه دارند زیرا اغلب این مسوولان در سیستم زندگی متفاوت خود با مردم جامعه، نه دغدغه ای بابت مشکلات مالی دارند و نه ابزارهای متنوع و متفاوت سرگرمی و تفریحی که در اختیار دارند به آن ها اجازه می دهد تا لحظه ای خود را جای خانواده های ساکن در آپارتمان های چهل متری و شصت متری می گذارنند تا بتوانند حس کنند چگونه می توان دو فرزند را برای مدتی طولانی در چنین فضایی حبس کرد و صرفا او را برنامه های تکراری تلویزیون سرگرم نمود؟!

نمکی وزیربهداشت درحال دریافت لوح تقدیر از جشنواره فیلم مقاومت

تعطیلی سینما و تئاتر، نابودی فرصت های اجتماعی برای مبارزه با کرونا

سالن های سینما و تئاتر جزو اولین قربانیان کرونا بودند و پیش از مراکز دیگر این مراکز تعطیل شدند. مسوولان مبارزه با کرونا هرنوع تجمعی را عامل گسترش این بیماری عنوان می کنند و احتمالا به واسطه آنکه چند دهه است به سینما نرفته اند! تصورشان از سینما فضایی شبیه دهه شصت است؛ با صف هایی طولانی و به هم فشرده و سالن هایی پُر از تماشاچی که صدای خش خش خوردن چیپس در آن به گوش می رسد و تلفیق بوی کالباس با بوی متساعد از جوراب پا، فضایی نوستالژیک را ایجاد می کند! اما سینما در سال های اخیر رشد و پیشرفت داشته و حالا فیلم های سینمایی در سالن هایی با تهویه مطبوع و با شرایطی بسیار متفاوت از تصور ذهنی کرونا ستیزان! فعالیت دارد. البته سینما با وجود این پیشرفت همچنان صنفی بی صاحب است؛ نه مدیر مجموعه صنفی اش تمایلی به رسیدگی به این وضعیت دارد و نه رییس سازمانش که حالا دیگر شینگن هم در جیبش دارد و برخلاف بسیاری از مدیران دولت روحانی، محل فعالیتش پس از پایان دولت روحانی مشخص است. مسوولان بهداشت هم که چندی پیش عکس یادگاری خود را با سینمایی ها گرفته اند و دیگر نیازی به آن ندارند و به همین دلایل است که تعطیلی سینماها هیچ واکنشی را ایجاد نمی کند والا اگر قرار بر سرایت کرونا از این مسیرها باشد، ابتدا باید مترو، اتوبوس های بی آر تی، پاساژ علاءالدین، گذرهای خیابان ولیعصر، مراکز خرید و… تعطیل شوند اما از آنجا که مراکز نامبرده دارای «صاحب» هستند، با رعایت دستورالعمل ها به فعالیت خود ادامه می دهند و کیپ تا کیپ پذیرای انسان ها هستند اما سینما و تئاتر مظلوم، بی پناه و بی صاحب تعطیل می شود حال آنکه سالن های سینما و تئاتر قطعا فضایی بهداشتی تر از تمام مراکز نامبرده دارند.

سینما مثبت آماده انعکاس دیدگاه های مسوولان درباره این مطلب است.

برچسب ها: سینما،کرونا،تعطیلی سالن های سینما و تئاتر،سینماپلاس،سینمامثبت،پلاس
نوشته قبلی

احساس تکلیف مدیر عامل خانه سینما پایان ندارد

نوشته‌ی بعدی

نقد و بررسی فیلم «رضا» در گفت‌وگو با یک منتقد سینما/حال و‌هوای شخصی معتمدی

نوشته‌ی بعدی

نقد و بررسی فیلم «رضا» در گفت‌وگو با یک منتقد سینما/حال و‌هوای شخصی معتمدی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

آقای سازمان سینمایی! برنامه راهبردی‌اتان محرمانه شد؟

۱۴۰۴-۰۳-۱۷

نماوا اقدام به خودکشی رسانه‌ای کرده است؟

۱۴۰۴-۰۳-۱۲

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس