سینما مثبت: بحران های مالی سازمان صدا و سیما باعث شده تا برخی واژه ها و مفاهیمی که برای سال های طولانی کلید واژه های غیرقابل اغماض این مجموعه رسانه ای بودند رنگ باخته و راهی آرشیوهای تاریخی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری ـ تحلیلی سینما مثبت، عبارت استفاده ابزاری از زنان برای سال های طولانی کلید واژه ای مهم در ادبیات رسانه های رسمی بخصوص سازمان صدا و سیما بود و هر چند وقت یکبار در مذمت این موضوع و نکوهش کشورهای غربی به خاطر استفاده ابزاری از زنان بخصوص در بحث تبلیغات،محتوایی مانند گزارش،میزگرد، تحلیل، مصاحبه و…تهیه و پخش می شد اما حالا مدت هاست صدا و سیما از تمامی معیارهای سختگیرانه قبلی خود در مورد استفاده از زنان در تبلیغات تلویزیونی عدول کرده و در هر تبلیغی شاهد حضور گسترده زنان و دختران با آرایش های خاص! هستیم. این آش حالا چنان شور شده که حتی در تبلیغ برخی محصولات بی ربط نیز حضور زنان دیده می شود.
این روزها تبلیغی از شبکه های سیما پخش می شود که مخاطب آن کنکوری ها هستند. وقتی از کنکوری صحبت می کنیم یعنی اغلب افراد حاضر در این طیف زیر 20 سال سن دارند و این افراد جزو طبقه مصرف کننده عادی جامعه که برای تبلیغ کالای مورد نیاز آن ها به زرق و برق نیاز باشد؛ نیستند اما این تبلیغ تلویزیونی با پشت چشم نازک کردن و عشوه زنانه دختری جوان آغاز می شود!
سینما مثبت آماده انعکاس دیدگاه های مسوولان سازمان صدا و سیما درباره این مطلب است.
جالبه که تو این شرایط عده ای نگران این هستن که اگی شبکه نمایش خانگی بره زیر نظر صدا و سیما چنین و چنان می شه و سانسور حاکم میشه اما به نظر من چنین اتفاقی نمی افته و همین سریال ها همچنان از شبکه نمایش خانگی با نظارت صدا و سیما هم قابل پخشه چون این تبلیغات داره پخش می شه و مشکل ممیزی سال هاست در صدا و سیما حل شده و فقط مشکل پول باقی مونده