سینما مثبت: صدا و سیما این روزها با پخش برنامه های خبری و ترکیبی مختلف مردم را به ماندن در خانه و عدم خروج از منزل ترغیب می کند اما در عمل، هرجایی که منافع ریالی این سازمان ایجاب کند، ابایی از تبلیغ بیرون رفتن از خانه در ایام کرونایی ندارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری ـ تحلیلی سینما مثبت، حتما در ماههای اخیر بارها در برنامه های تلویزیونی بخصوص برنامه های خبری دیده اید که میکروفن صدا و سیما افرادی در ساحل دریا، اتوبان های خروجی و ورودی شهرهای بزرگ، مراکز توریستی و… را یقه کرده و از آن ها درباره علت حضور در چنین فضاهایی با وجود بحران کرونا سوال و جواب می کند و عملا با پخش مصاحبه های آن ها، این افراد را تحقیر می نماید. موضوعی که درباره درست یا غلط بودن آن نظرهای مختلفی وجود دارد.
در چنین شرایطی، صدا و سیما این روزها در حال پخش تیزر تبلیغاتی مکنزی است. تبلیغی که در آن افراد متعدد یک خانواده با یکدیگر به تفریح و سرگرمی در طبیعت می پردازند و در آن شخصیت های سالمند، درباره غذای آن روز با یکدیگر بحث و گفت و گو می کنند. گفت و گویی که مشخص می شود مسوولیت تهیه غذای آن روز به عهده جوانان است و در نهایت هم در زمان مقرر، جوان ها با استفاده از انواع کنسروهای مکنزی اقدام به چیدن سفره نهار آن روز می کنند.
این کلیپ هیجان انگیز در شرایطی پخش می شود که قرار است با هدف جلوگیری از گسترش بیماری کرونا، همگی در خانه بمانیم و عملا پخش مکرر آن به معنای بی اثر کردن تمامی تبلیغات صدا و سیما درخصوص ترغیب مردم به ماندن در خانه است.
سینما مثبت آماده انعکاس اهالی صنعت و رسانه درباره این خبر است.